Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os supostos perigos da dieta vexetariana

Boa parte dos receos sobre as dietas vexetarianas orixínanse no descoñecemento, os mitos e a falta de formación

As dietas vexetarianas son obxecto frecuente de ataques que, en xeral, veñen desde o descoñecemento. É, por tanto, un dos temas máis controvertidos en alimentación. Entre outras cuestións, é tamén un campo de intereses económicos. Isto provocou a reticencia de certos profesionais sanitarios que, xunto á deficiente formación regulada que hai sobre este tipo de dietas, moitas veces desaconséllanas a diario en lugar de asumir o mea culpa e actualizarse na materia. En leste articulo repásanse algúns dos supostos perigos ou contraindicaciones que se din sobre o vegetarianismo.

Img peligros dieta vegetariana
Imaxe: yekophotostudio

1. Pódese seguir unha dieta vexetariana ou vegana durante o embarazo?

Si que se pode. O importante é que a dieta estea deseñada de maneira correcta (pasa igual que cunha dieta omnívora). E é de especial importancia levar unha suplementación adecuada. Ata hai pouco, recomendábase que as únicas persoas que se tiñan que suplementar con vitamina B12 eran as persoas veganas. Pero a finais do ano 2015, actualizáronse as recomendacións de vitamina B12. Resulta que as necesidades son maiores, facendo que mesmo os vexetarianos teñan que suplementarse a día de hoxe. Se se atende a este aspecto, pode ser unha dieta completa e saudable.

2. Pode un bebé ser vexetariano ou vegano? Necesita suplementos?

Se a nai é vexetariana e está suplementada, non é necesario, porque lle está chegando a cantidade de B12 suficiente través do leite materno.

Cando o neno inicie a alimentación complementaria, é entón cando habería que suplementarlo a el directamente (se é que será un bebé vexetariano). A suplementación consiste nunhas gotitas de cianocobalamina. O leite de fórmula vegana adoita levar a B12 incorporada, como calquera outra.

O perigo real é que o neno ou a nai non sigan unha dieta ou suplementación correcta, cousa que pode pasar, xa que hai moitas falsas crenzas nestas etapas e é prioritario porse en boas mans. A recomendación é que se deixen aconsellar por profesionais da saúde. E se o seu pediatra non ten o manexo suficiente para poder darlle o consello dietético, que o derive a un dietista-nutricionista que o faga.

3. A dieta vexetariana produce problemas de anemia ou ferro?

Isto críase así ata fai ben pouco, porque o ferro dos vexetais absórbese menos que o da carne. Por iso, recomendábase como medida de precaución que se tomase máis ferro na dieta. Hai sustancias nos cereais integrais ou os legumes, como os fitatos, que dificultan a absorción. Con todo, a acción destes compostos contrarréstase coa presenza da vitamina C. Así que unha dieta vexetariana ben deseñada é rica en vitamina C, polo que non debería haber problemas. Ademais, os vexetarianos toman menos leite, un alimento que interfere co ferro.

Os vexetarianos non teñen máis anemia que as persoas omnívoras. Con manter unha inxesta dentro dos valores de poboación xeral e cunha boa dieta que axude a mellorar a absorción de ferro, este aspecto liquídase.

No entanto, o motivo principal é que o organismo sofre unhas modificacións adaptativas. As persoas con menores depósitos de ferro tenden a absorber máis e a evacuar menos. Isto fai que o ser humano poida adaptarse a inxestas de ferro moi variadas sen ter problemas de saúde. Esta adaptación dáse en mulleres embarazadas e en vexetarianos, cuxa absorción de ferro pode aumentar ata nun 60%. Tamén excretan menos ferritina, que é a proteína que almacena o ferro. Por tanto, se a secreción diminúe, as reservas de ferro non baixan en tanta cantidade.

4. Os vexetarianos teñen problemas co calcio?

Igual que o resto da poboación. É certo que nos vexetais teñen fama de posuír menos calcio e que o calcio dos lácteos absórbese moito mellor, pero hai exemplos de alimentos vexetais cunha xenial cantidade e absorción de calcio, como os garavanzos, a col, o tofu e as améndoas. O caso é que, aínda que os vexetarianos inxiran menos calcio ou proteínas, iso non repercute na súa densidade ósea e é improbable, por tanto, que iso afecte o risco de fracturas desa poboación. As necesidades serían, por tanto, as mesmas que as dunha persoa omnívora. Se se ten en conta que as fontes de calcio son diferentes aos lácteos, hai que priorizar froitos secos e legumes principalmente. Alimentos vexetais moi ricos en calcio son as améndoas, o tofu, os feixóns ou a col.

O fundamental é considerar que a saúde ósea depende de moitos outros factores, máis aló do calcio. Centrámonos demasiado nel e non ten a importancia exclusiva. De feito, a repercusión do estilo de vida, como o papel da actividade física e a exposición solar é crucial. Tamén o é unha inxesta suficiente magnesio e vitamina K, acompañado dunha dieta non moi alta en sodio. O sodio en exceso non é recomendable, xa que aumenta a excreción de calcio nos ouriños. Tomar menos sal axuda a que se reabsorba máis calcio no ril.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións