Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Os valores nutricionais nas verduras conxeladas

As verduras conxeladas conservan as súas propiedades nutricionais e axudan a manter unha dieta saudable e variada durante todo o

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 25 de Agosto de 2016
img_valores nutricionales congelados hd

Sábese que as verduras achegan moitos beneficios desde o punto de vista nutricional e que axudan a previr diversas enfermidades. Tamén, que coa súa inxesta obtéñense micronutrientes como vitaminas e minerais esenciais para o corpo humano. O que non se coñece tanto é que as verduras conxeladas son tan nutritivas ou máis que as frescas. Como é posible? A explicación é sinxela: mentres que o produto fresco pode levar almacenado semanas, o produto conxelado é procesado xusto despois da súa recollida. Neste artigo repásanse algúns datos sobre as propiedades nutricionais das verduras conxeladas.

Imaxe: aluha123

As verduras conxeladas son moi nutritivas. Existen diversos estudos nutricionais que o demostran e coinciden en que hai verduras conxeladas (brócoli, cenoria, col…) que conservan mesmo máis nutrientes que as frescas. Un equipo de investigadores da Universidade de Chester (Reino Unido) descubriu que, grazas a que durante o proceso de conxelación paralízase a degradación dos nutrientes, os alimentos conxelados en realidade conteñen máis antioxidantes que os produtos frescos.

As verduras son importantes para o corpo porque, sobre todo, encárganse de regular o tránsito intestinal e porque as vitaminas que achegan modulan moitos procesos metabólicos. Todos os vexetais teñen unha alta porcentaxe de auga e hidratos de carbono, minerais e vitaminas. Destas últimas, inclúen as vitaminas A, B2, B8, B9 ou C, entre outras. Estas vitaminas manteñen ao organismo vivo: interveñen na produción de enerxía, regulan o funcionamento do sistema nervioso e circulatorio, manteñen a estrutura ósea e muscular e inflúen na síntese doutras sustancias como os glóbulos vermellos ou as proteínas. Máis da metade da vitamina A e case toda a vitamina C que necesita o corpo proporciónana os vexetais, do mesmo xeito que cantidades importantes de ferro e calcio. Dentro das verduras, as máis interesantes pola súa achegue en vitamina A e C son os tomates, os pementos vermellos e verdes, a cenoria, a acelga, a espinaca e as ensaladas.

Ademais, as verduras posúen baixo contido en proteína (20%) e graxa; contan con baixo contido calórico e un 80% da súa composición é auga. Trátase, por tanto, dun alimento moi saudable, xa que achega moitos micronutrientes que actúan sinérgicamente como antioxidantes e axudan a protexer de enfermidades, tanto cardiovasculares como do cancro (próstata, colon), así como a manter a saúde dos tecidos como a pel e mucosas do corpo.

Por todas estas razóns, o mundo vexetal debería ter máis presenza na dieta diaria, xa que, ademais, coas verduras pódense cociñar pratos en grao sumo variado, equilibrado e sen carencias nutricionais. A Organización Mundial da Saúde (OMS) recomenda un consumo diario mínimo de 400 gramos de froitas e verduras, que contribúen á prevención de enfermidades.

Que nos achegan os vexetais conxelados?

  • 1. As verduras son ricas en potasio e axudan a evitar a retención de líquidos. Ademais, ao consumir vexetais prevense a hipertensión.
  • 2. Carecen de graxas e son pobres en calorías, polo que axudan a combater a obesidade. O resultado da súa inxesta é menos colesterol e triglicéridos e, por tanto, menos patoloxías cardiovasculares.
  • 3. Ricas en minerais como ferro, zinc, fósforo, potasio, calcio, magnesio ou cobre, micronutrientes imprescindibles para o bo funcionamento do noso organismo.
  • 4. Moitas vitaminas e fibra. En xeral, mentres as vitaminas A e C permiten manter fortes as defensas contra as infeccións, as vitaminas do grupo B fortalecen o sistema nervioso. Ademais, a fibra prevén enfermidades e axuda a regular o tránsito intestinal e os antioxidantes frean o envellecemento.

Verduras para quen practican deporte

As vitaminas que achegan as verduras interveñen en moitos procesos metabólicos. Participan na obtención de enerxía e na síntese de sustancias e estruturas vitais como as hormonas ou as proteínas, tan importantes no mantemento e crecemento muscular. Por iso, son fantásticas para quen fan deporte.

Neste sentido, as espinacas ou os guisantes son ricos en vitamina B2, fundamental no metabolismo enerxético, é dicir, para o conxunto de reaccións químicas necesarias para a produción de enerxía e o mantemento da vida.

Outras verduras, como a coliflor ou o tomate, son fonte de vitaminas B8, importante no funcionamento do sistema nervioso e circulatorio e na produción de enerxía. A carencia de vitamina B8 provoca dor muscular e fatiga.

As verduras e hortalizas de folla verde, como espinacas, acelgas, cóengos ou brócoli, conteñen abundante vitamina B9 ou acedo fólico. Esta vitamina é necesaria para o crecemento e reparación das células musculares. Tamén intervén na formación de glóbulos vermellos, importantes no rendemento deportivo e no aumento de resistencia física.

Pola súa banda, a vitamina C, presente en pementos e tomates entre outros, participa na formación de colágeno que resulta vital no crecemento e mantemento de ósos, tendóns e ligamentos, así como na recuperación de fracturas ou lesións deportivas.

Os vexetais de folla verde supoñen o grupo con máis vitaminas. Ademais das vitaminas xa citadas, posúen vitamina A, E e K. A vitamina A intervén na contrucción de tecidos. A E é fonte de antioxidantes, repara os tecidos danados e toma parte na formación de glóbulos vermellos. Doutra banda, a vitamina K desempeña un rol fundamental na coagulación do sangue e a cicatrización de feridas e lesións.

Co obxectivo de concienciar á sociedade sobre a necesidade de incorporar as verduras na dieta diaria como hábito de vida saudable, a Asociación Española de Fabricantes de Vexetais Conxelados (ASEVEC) conta cun espazo en Internet que permite coñecer en profundidade e con rigor o mundo das verduras conxeladas. No site pódese ver o proceso de fabricación das verduras conxeladas, as zonas españolas onde se recollen as diferentes variedades, consellos de saúde e ata o mellor tratamento e uso na cociña para elaborar deliciosos pratos.

Etiquetas:

conxelar verduras

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións