Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Outono: como manter as calorías baixo control

No outono, as froitas frescas, as ensaladas e as sopas frías de hortalizas ceden paso ás tentacións cara a alimentos máis calóricos, que se consomen con maior frecuencia

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 11deOutubrode2012

Co final da calor e as vacacións, lonxe queda xa a “operación bikini” e os resultados destas formulacións estivais. A volta ao cole dos pequenos e o regreso ao traballo dos adultos axuda a ordenar horarios e comidas. Con todo, no outono a abundancia e variedade de froitas frescas, ensaladas, cremas e sopas frías de hortalizas empeza a decaer, mentres que as tentacións por alimentos máis calóricos son máis frecuentes. A continuación, explícase por que nos sobran calorías, cales son os alimentos que máis e menos engordan e suxírense pratos que quentan sen engordar, moi adecuados para a estación otoñal.

Img sopa calabaza
Imaxe: Katrin Morenz

Por que nos sobran calorías

Segundo as últimas enquisas, o 62% da poboación adulta española ten exceso de peso

As enquisas máis recentes, como o estudo ENRICA, apuntan a que máis do 62% da poboación adulta española ten exceso de peso. A pesar de que o desenvolvemento da obesidade depende de moitos factores, algúns deles non modificables (xenéticos), a alimentación e a actividade física teñen un papel transcendental, tanto na prevención como no tratamento desta enfermidade.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

A ganancia de peso, en esencia, débese a un desequilibrio entre as calorías que se consomen e as que se gastan, a favor das primeiras. En xeral, na nosa contorna (repleto de alimentos ricos en azucres e graxas e con escasas posibilidades para pasear, andar en bicicleta con seguridade e xogar na rúa), é habitual que a inxesta enerxética estea por encima do gasto que se realiza a través da actividade física. Isto leva a acumular reservas en forma de graxa, é dicir, a engrosar a porcentaxe de poboación que padece exceso de peso. Con iso, aínda que no verán síganse dietas milagre para perder 10 quilos nun mes, o resultado global ao longo do ano é que a maioría da poboación come máis do que necesita, é dicir, que se move menos do que debería.

Os alimentos que máis e menos engordan

O outono é época de castañas , boniatos, cabazas, selectas, higos, cogomelos e uvas, entre moitas outras posibilidades. Todas elas ofrecen múltiples opcións gastronómicas para empezar a cociñar os tan ansiados pratos quentes, cun achegue nutricional interesante e un contido calórico razoable.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

En xeral, unha dieta baseada en alimentos de orixe vexetal (froitas, hortalizas, legumes e alimentos integrais) ten menos probabilidade de facilitar o aumento de peso. Os alimentos de baixa densidade enerxética, é dicir, os que conteñen poucas calorías por unidade de peso, son menos propensos a provocar un incremento de peso corporal. Son alimentos con moito volume, pero poucas calorías.

Tal e como se recolle no documento ‘Recomendacións nutricionais baseadas na evidencia para a prevención do sobrepeso e a obesidade en adultos‘, asinado por once sociedades científicas, os distintos grupos de alimentos afectan de forma diferente ao organismo: mentres uns facilitan o exceso de peso, outros o evitan.

Os alimentos con efecto neutro ou preventivo son:

  • Froitas e hortalizas: o consumo alto de froitas e hortalizas está asociado a un menor incremento de peso a longo prazo.
  • Alimentos integrais: unha inxesta elevada de cereais integrais (pan, pasta, arroz) relaciónase con menores índices de masa corporal.
  • Aceite de oliva: o consumo de aceite de oliva non parece asociarse a un risco significativo de ganancia de peso en adultos sans.
  • Froitos secos: a adición de froitos secos á dieta habitual non se vincula co aumento de peso corporal.
  • Os alimentos que se asocian a un maior risco de obesidade son:

  • Bebidas azucaradas: o seu consumo frecuente (algo habitual na nosa contorna) relaciónase con índices de masa corporal maiores.
  • Carne e derivados: a elevada inxesta de carne e procesados cárnicos podería incrementar a ganancia de peso e o perímetro abdominal.
  • Pratos que quentan sen engordar

    A partir do exposto con anterioridade, pódense propor suculentos pratos otoñales, cos seus característicos ingredientes alaranxados e marróns, sen necesidade de elaborar receitas copiosas que só se poden consumir de cando en vez. Guisos de verduras con legumes, tentempiés de froitos secos e froitas desecadas, cremas de cabaza ou de castañas ou sobremesas a base de uvas, higos e granadas poden enriquecer os menús de outubro, á vez que axudan a manter as calorías baixo control:

    Primeiros pratos:

    Segundos pratos:

    Sobremesas:

    Etiquetas:

    calorías Dieta

    RSS. Sigue informado

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións