Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Para que casos é mellor tomar café ou té?

O té e o café, cando se consomen sen azucres engadidos, nin se acompañan de galletas ou pastelería, son dúas bebidas moi beneficiosas para a saúde

Despois da auga, o té e o café son as dúas bebidas máis consumidas no mundo. Ambas son infusións tradicionais e apreciadas, pois a súa incorporación regular á dieta foi vinculada á saúde desde hai moito tempo. As súas propiedades preventivas estudáronse en profundidade, pero a gran cantidade de investigacións que se desenvolveron ao redor do té e o café favoreceu a difusión de moitos resultados diferentes. Isto creou unha sensación de confusión na sociedade, pois non quedan claros asuntos crave, como para que son beneficiosas estas bebidas ou cal das dúas hai que priorizar para alcanzar certos obxectivos. O seguinte artigo responde a estas cuestións.

Imaxe: igterex

A composición do té e do café é moi complexa: vai moito máis alá da cafeína en si mesma. O interese principal que espertan estas bebidas radica en que conteñen numerosos compostos bioactivos que non están presentes noutras bebidas con cafeína, como os “refrescos” ou as bebidas enerxéticas. É moi importante ter isto en conta, xa que todas as propiedades e observacións que se comparten a continuación non son extensibles a outras bebidas ou preparados.

Té e café: efectos sobre a atención e o rendemento

Imaxe: anya-anya

Ambas as bebidas melloran a atención, comparadas con outras que non posúen cafeína, polo que as dúas son boas opcións se se quere mellorar o rendemento intelectual. Se se profunda un pouco máis, poderíanse atopar pequenas diferenzas, tal e como mostran os estudos que miden aspectos concretos desta área. Así, o café parece mellorar máis o tempo de reacción das persoas, mentres que o té incrementa máis a capacidade de observación (baixo un parámetro coñecido como “cociente de fusión de parpadeo”).

Unha vez pasada esta primeira fase de atención, son moi coñecidas as consecuencias que leva a súa toma tras unhas horas. A máis popular é a dificultade para conciliar o soño ou os “nervios” que senten tras a súa inxesta. Este efecto é moito máis exacerbado no caso do café, xa que os seus bebedores atopan máis problemas para o descanso regular, mentres que os consumidores habituais de té chegan mesmo a sentir os seus nervios acougados.

Ao centrarse nos termos de rendemento deportivo, o café parece saír máis beneficiado que o té. Máis aló dos beneficios propios que xa implica, de seu, mellorar a reacción e os reflexos na actividade física, o café incrementa a cantidade de enerxía que se consome, mobiliza as reservas de graxa corporais e, entre outras cuestións, mellora a reposición da persoa despois do exercicio. É, por tanto, unha das bebidas máis útiles na práctica deportiva.

Café e té na prevención de enfermidades

Imaxe: Mario Martinazzi

En canto á prevención de enfermidades, hai que ter en conta todas as cuestións anteriores que facilitaba o café na actividade física, xa que aumentar o gasto enerxético relaciónase indirectamente con esta prevención. Ademais, non hai que esquecer que un mellor rendemento deportivo permite maximizar os beneficios que trae en si mesmo o exercicio. Doutra banda, reducir a graxa visceral do corpo contribúe a reducir o risco de padecer patoloxías asociadas ao sobrepeso e a acumulación de graxa (diabetes tipo 2, complicacións cardiovasculares, etc.).

No entanto, se se profunda nos efectos, o té arroxa máis capacidades preventivas de cancros e enfermidades cardiovasculares. Desde logo, hai afeccións máis controvertidas que outras, e o café relacionouse algunhas veces con algún cancro, como o de próstata. É importante resaltar que, aínda que non hai probas que mostren que o café aumenta directamente o risco de cancro de próstata, as capacidades preventivas de leste e outros cancros por parte do té (en especial o verde) convérteno nunha bebida máis sa e “segura” desde este punto de vista.

Nun campo aínda máis específico, o café foi moi estudado tamén na prevención de enfermidades neurodegenerativas, como o mal de Alzheimer ou a demencia, e presentou importantes efectos protectores tamén ante a depresión.

Vale a pena lembrar que o té e o café son bebidas seguras. Corren moitos mitos por Internet que as asocian con enfermidades e alertan de maneira amarillista sobre os seus potenciais perigos. É fundamental resaltar, unha vez máis, que os beneficios que achegan nun consumo dentro do sentido común son moito máis importantes que os potenciais riscos dun abuso guiado por inxestas fose do sentido común.

Importante! Con que se acompañan estas bebidas?

Imaxe: Jay Bergesen

Non hai que esquecer que o consumo destas dúas bebidas, salvo excepcións de países orientais, asóciase culturalmente a unha maior presenza doutro tipo de alimentos ou ingredientes: leite, azucre engadido á bebida, doces ou pastelería. É esencial lembrar que o noso estado de saúde é unha consecuencia dun conxunto de actos e que, por tanto, o café ou o té, acompañados de alimentos menos interesantes, verán prexudicadas, reducidas ou mesmo revertidas as súas propiedades saudables.

Un exemplo: non se debería entender que o café está a axudar ao noso rendemento deportivo, se o acompañamos de excesivo azucre ou alimentos de difícil dixestión. O mesmo pode dicirse sobre o té con pastas e dúas cucharadas de azucre. En ningún dos dous casos é posible asumir que se terán todos os beneficios que se citaron antes.

Por tanto, unha última recomendación é tentar incluír na dieta as bebidas en si mesmas, sen outros elementos que as “maquillen”. Unha bebida azucarada de té, un xeado de café ou unha sobremesa con sabor a café ou té non son, en absoluto, aconsellables para mellorar a saúde. Aprendamos a gozar e degustar estas dúas grandes bebidas tal e como son.

Etiquetas:

café cafeína

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións