Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Pasta, que tipos hai e que achega á nosa dieta?

Polo seu prezo, rendemento, cualidades nutricionais e versatilidade, a pasta gañouse un lugar propio en todas as cociñas, desde as máis humildes ás máis sofisticadas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 01 de Marzo de 2013

A palabra pasta provén dun termo grego que significa “fariña mesturada con líquido”. A expresión é tan antiga como fiel á realidade, xa que os seus dous ingredientes principais son a fariña de trigo e a auga. Aínda que o compoñente fundamental de todas as pastas é a sémola (fariña moída grosa de trigo duro), existen algunhas diferenzas en canto á forma, a elaboración e, mesmo, o rendemento que dan lugar a diferentes clases de pasta . O seguinte artigo explica que tipos de pasta hai, cales son as súas características e que nos achega este alimento tan socorrido que, no noso país, duplicou as cifras de consumo na última década.

Imaxe: Jeffreyw

Tipos de pasta e as súas características

Segundo a última enquisa ENIDE, en España consómense 7,5 quilos de pasta ao ano por persoa. É moito menos que en Italia (que case cuadriplica esta cifra), pero moito máis que fai só dez anos, cando o consumo se situaba en 4 quilos anuais. E é que a pasta, polo seu prezo, rendemento, bo sabor e versatilidade, gañouse un lugar propio en todas as cociñas, desde as máis humildes ata as máis sofisticadas. Nas primeiras, é un alimento socorrido, económico e moi fácil de preparar. Nas segundas, amasou innovación, evolución e orixinalidade. E en ambas, desprega as súas óptimas cualidades nutricionais para beneficio (e goce) de quen a comen.

A clasificación básica da pasta, se nos centramos na súa elaboración e os seus compoñentes, distingue entre os seguintes tipos:

  • Pasta seca. Cando o produto resultante de mesturar a sémola e a auga sométese a un proceso de secado obtense a pasta seca. Non contén auga, o que a fai máis estable e permite que se conserve máis tempo sen necesidade de refrixeración. A menor humidade da pasta seca fai que os seus nutrientes se concentren. Unha vez cociñada a pasta, esa proporción de nutrientes achegarase á da pasta fresca.
  • Pasta fresca. A pasta fresca ten máis auga, débese manter en refrixeración e a súa lonxevidade é menor xa que se conserva durante menos tempo. Polo seu achegue maior en auga, cabe pensar que este tipo de pasta ten menos calorías. As táboas de composición de alimentos revelan que a diferenza entre a seca, unha vez cocida, e a fresca (tamén tras a cocción), son irrelevantes tanto en canto á súa retención de auga, como desde o punto de vista do seu achegar calórico ou noutros nutrientes. Convén detallar, iso si, que en moitas ocasións a pasta fresca ofrécese ao consumidor enche de carne ou queixo, e iso si aumenta de forma considerable a súa achegue enerxético ou o seu contido en graxas, podendo contribuír, se se consome en exceso, a un maior risco de obesidade.
  • Pasta simple. Con independencia de se é fresca ou seca, a pasta simple ou normal é aquela elaborada só a partir de sémola de trigo duro ou fariña de trigo brando e auga, sen máis ingredientes que estes. Neste grupo están os espaguetis, as plumas, a sopa marabilla, os fideos...
  • Pasta composta. As pastas compostas poden levar, ademais dos anteriores compoñentes, ovo, verduras e hortalizas (como espinacas, cenorias ou tomates) ou estar enriquecidas cun achegue maior de fibra. Entre elas están as cintas ao ovo, as paxarelas con vexetais ou os macarrones integrais.
  • Pasta rechea. As pastas recheas conteñen no seu interior un preparado de carne, de peixe, de distintas verduras e hortalizas, de xamón ou queixo... Algunhas das máis coñecidas son os raviolis recheos de queixo e os tortellinis de verduras. É importante lembrar que, se as pastas son recheas ou enriquecidas, o valor nutritivo increméntase en función do alimento ou nutriente que se engada. Unha ración de pasta simple crúa achega 275 kcal, con ovo 368 kcal e na súa versión integral 278 kcal.

En España, a pasta simple seca é a máis consumida

O mercado organízase ao redor desta clasificación, pero hai unhas clases que predominan sobre outras. Segundo estudos recentes do sector, o liderado da pasta simple seca é rotundo: por cada tonelada de pasta que se vende no noso país, 14 quilos son de rechea, 50 de composta e o resto (máis de 900 quilos) corresponden á pasta simple ou normal. Deste tres segmentos, unha pequena porcentaxe corresponde á fresca, o resto é seca.

Que nos achega a pasta?

Pasta simple (crúa)Enerxía (kcal)Proteínas (g)Graxas (g)Carbohidratos (g)Fibra (g)
100 gramos34712,51,470,95
80 gramos (unha ración)277,6101,156,74

Pódese inxerir, por semana, entre 6 e 7 racións de pasta sen comprometer o equilibrio da dieta

Os cereais, composto principal da pasta, son a base dunha dieta saudable; de feito ocupan os primeiros chanzos da pirámide da alimentación saudable xunto a froita e verdura. Todas as sociedades científicas de saúde e nutrición aconsellan basear a nosa dieta nestes grupos de alimentos para previr as enfermidades crónicas, grazas á súa achegue en carbohidratos e fibra. A recomendación é consumir diariamente de 4 a 6 racións de farináceos (do que forman parte os cereais, a pasta e tamén as patacas). Iso quere dicir que de forma semanal pódese chegar a inxerir, sen comprometer o equilibrio da nosa dieta, entre 6 e 7 racións de pasta (constituídas por 60/80 g de pasta en cru): salteada, en ensalada, sopa, ao forno, como guarnición...

Os carbohidratos son o combustible preferido de moitos órganos do noso corpo (sobre todo cerebro e músculos). Con todo, a inxesta actual de carbohidratos en España está por baixo das recomendacións: recoméndase inxerir máis do 45% da enerxía a partir de carbohidratos, pero a inxesta real ascende a un 41%. Neste sentido, a pasta pode axudar a equilibrar a dieta grazas ao seu gran contido en carbohidratos. A pasta tamén pode axudar a equilibrar a dieta grazas á súa achegue en fibra dietética, nutriente crucial non só para un correcto funcionamento da saúde dixestiva, senón asociado a un menor risco de padecer unha longa lista de enfermidades crónicas (cardiovasculares, diabetes e mesmo cancro dixestivo).

Etiquetas:

calorías pasta-gl

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto