Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Pasteis salgados, unha festa de sabores

Pudín, quiche, tamal ou empanada son sobremesas salgadas que conseguen un menú equilibrado e nutritivo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 11deXaneirode2007
Img trozo quiche Imaxe: Matt Scott

Emulan a forma das tortas, utilizan a masa de hojaldre para esconder o ingrediente ou ingredientes principais e nos receitarios identifícanse os caprichos e ocasións especiais. Pero non son doces nin serven de epílogo dun banquete. Os pasteis salgados son unha opción que unen primeiro e segundo prato, poden servirse fríos ou tépedos e conservan a bonanza da dieta mediterránea.

Menú frío, nutritivo e completo

As sobremesas fanse salgados. Os días calorosos do verán son unha boa escusa para colocarse o gorro de pasteleiro e innovar con sobremesas frescas que serven como prato principal de calquera menú. O sal substitúe ao azucre nun pudín de espárragos acompañado de leituga cortada e salsa rosa, ou un de verduras adornado con escarola. Se se prefire, é posible converter as verduras en flan ou engadir ás cenorias unhas gambas. Son receitas sinxelas que combinan alimentos saudables e frescos.

Os compostos antioxidantes, en especial o beta-caroteno abundante nas cenorias, son convenientes na dieta verananiega pola súa función de protección solar. Comprobouse o efecto protector fronte ás queimaduras solares dos complementos dietéticos cuxa fórmula se basea no seu contido en beta-carotenos. Neste caso, a oportunidade de manter unha pel sa e coidada depende da natureza e da cociña, ao elaborar e consumir a diario pratos con vexetais de cores vivas, alaranxados, avermellados ou amarelos intensos. Isto non significa que os alimentos substitúan ás cremas protectoras para tal fin, pero son un reforzo interesante e sen contraindicaciones.

Os pratos con vexetais de cores vivas, alaranxados, avermellados e amarelos, son un reforzo para unha pel coidada e nutrida

Ao mesmo tempo, estas fórmulas culinarias son ricas en proteínas presentes nos ovos e tamén en fibra, polas verduras, o que garante un achegar nutritivo completo ao que se pode acompañar cunha sobremesa estival, como unha ensalada de froitas ou un xeado de callada, queixo ou té verde.

Receitas tépedas

Para levar á praia, a un picnic ou para sentar con tranquilidade na mesa, as tradicionais empanadas galegas tamén adquiren a categoría de pastel salgado. O seu contido queda ao capricho dos comensais. Poden ser de atún ou de pito , de bacallau ou, mesmo, de cabaza .

Tamén tépedo, de orixe francesa, sérvese o quiche. O seu aspecto aseméllase ás tortas doces, coas que comparten molde e adornos como as grosellas ou os arándanos, a pesar dun carácter salgado marcado. O quiche de verduras ou o de espinacas e tomates son dúas opcións que serven de prato único e cuxo atractivo axuda a introducir estes alimentos nos menús infantís. Quen coidan a liña ou necesitan evitar os produtos grasos, poden suplir a manteiga e a nata, dous ingredientes moi presentes na cociña francesa, por aceite de oliva e un pouco de leite desnatada. De calquera forma, con estes alimentos garántese o achegue de numerosos nutrientes reguladores, como calcio, magnesio, potasio, acedo fólico e vitamina A.

Con textura pasteleira

O pudín aseméllase máis a un pastel ou a un flan que a unha torta pola súa textura esponjosa, a súa presentación individual e o seu tamaño máis reducido, pero tamén serve como saborosa proposta para un menú redondo. De ovos con salmón, acompañado por unha ensalada de apio e laranxa, de espárragos ou o orixinal de cenoria , supoñen unha gran diversidade de nutrientes que son indispensables para o bo funcionamento do organismo. Polos ingredientes que compoñen estes pratos, as proteínas son os nutrientes con maior presenza. Tamén destacan os minerais como o ferro e o cinc e vitaminas do grupo B.

Pódese optar por un pudín de pan e verduras ou romper moldes cun orixinal pudín de melón, acompañado de xamón..

DE SOBREMESA: ENSALADAS, SOPAS E ESPETOS

Se para o prato principal óptase por pasteis salgados, para a sobremesa é posible decantarse por receitas doces e refrescantes. A lista é longa e apetitosa. En función do gusto, pódese elixir unha ensalada de froita con queixo mozzarela, de froitas tropicais, de espeto de melón con fresas e peras ou con sandía e piña. Se se quere romper con receitas tradicionais, a sopa de mazá ou de laranxa é unha opción segura.

Son sobremesas orixinais que destacan polo valor culinario das froitas, en xeral consumidas crúas, pero que cun chisco de imaxinación poden ser unha receita de éxito para todos, en especial, para os nenos. Nestas fórmulas pódese reducir o valor enerxético sen perder o dulzor da froita e cun límite á cantidade de azucre e de xeado. O resultado é sempre acertado: un menú diferente, pero equilibrado e apetitoso.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións