Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Patacas cocidas con pel

Cocer as patacas con pel permite manter todas as súas propiedades nutricionais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 02 de Abril de 2008
img_patatanueva listado2 1

A pataca, un dos vexetais que conteñen maior cantidade de almidón, é imprescindible nunha dieta equilibrada e adecuada para calquera grupo de idade. O seu alto contido en auga (o 75%) e a súa pouca cantidade de graxa (se non se consome frita) fana un alimento moi recomendable. Con todo, as diferentes maneiras de cociñalas poden modificar a súa composición nutricional.

A pel da pataca contén a maioría de fibra e nutrientes, en especial vitamina C, localizados ao redor da pel, que se conseguen manter en parte se as cocemos coa súa propia pel. Con todo, as decoloraciones verdosas e os brotes, como a pel, poden ser tóxicos polo seu alto contido en solanina, glucoalcaloide de sabor amargo, un fungicida e pesticida propio da pataca. Para evitalo, só ha que lavala minuciosamente e eliminar estas partes.

Elaboración

As patacas que vaiamos utilizar deben ser aproximadamente do mesmo tamaño para que tarden o mesmo tempo en cocerse. Lavámolas introducíndoas en auga fría cun pouco de sal e vinagre ou zume de limón. Colocámolas nunha cazuela con abundante auga fría e un pouco de sal e pómolas a lume forte ata que comece a ferver. Nese momento baixamos a intensidade do lume e cocemos a lume suave, para evitar que se desfagan.

Deixamos ferver ata que estean cocidas, aproximadamente 45 minutos. Para asegurarse de que xa están cocidas, só hai que picar e non atopar resistencia. Entón, escurrimos e deixamos arrefriar a temperatura ambiente. Unha vez frías, pélanse, quitando os ollos e córtanse segundo o prato que se queira preparar.

Este tipo de prato adoita utilizarse para ensaladillas, ensaladas ou na elaboración de purés. Tamén se utilizan en salteados. Para iso, unha vez cocidas, córtanse en rodajas de oito centímetros e se saltean con aceite aromatizado con allo e perexil. Desta maneira adóitanse usar como guarnición.

En numerosos pratos
Entrantes, primeiros e segundos pratos, acompañantes de carnes ou peixes, e mesmo como sobremesas. A pataca é un alimento de uso moi xeneralizado nas cociñas de todos os países do mundo. Os seus principais características, sabor suave e textura agradable, fana un alimento ideal para elaborar en numerosas formas e en combinación con infinidade de alimentos.

Ademais da cocción, as patacas poden cociñarse fritas, ao vapor, asadas ou guisadas. Para fritir, deben mergullarse en aceite quente abundante, e evitar que adquira unha cor marrón. A preparación ao vapor é a que mellor conserva os nutrientes, mesmo con pel, sempre que se laven ben. Se se ferven, o mellor é elixir patacas temperás, de carne compacta e harinosa, xa que manteñen a súa forma tras a cocción. A guía CONSUMER EROSKI sobre Legumes, cereais e patacas proporciona información práctica para coñecer e sacar todo o partido a estes alimentos básicos e imprescindibles na nosa dieta.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións