Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Patacas: verdades e mentiras

Témese comer pataca coa verdura ou co guiso, pero non se prescinde das patacas chips de aperitivo, ata sete veces máis calóricas que as cocidas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 06 de Marzo de 2012
img_patatas peladas 2

A pataca crea receo no contexto alimentario. Admítese como alimento básico pero, ao mesmo tempo, dubídase en consumilo por temor a engordar. A pataca é un dos alimentos cotiáns da dieta tradicional cuxo consumo descendeu nos últimos anos. Xunto cunha inxesta menor de verduras, grans enteiros, froitas e froitos secos, constátase un aumento das racións habituais de bebidas azucaradas, carnes vermellas e procesadas, así como aperitivos, entre os cales se inclúen as patacas fritas. Todo un paradoxo: témese comer patacas como acompañamento das verduras ou ingrediente dun guiso, pero non se prescinde das patacas fritas como aperitivo, ata sete veces máis calóricas que cocidas. Este cambio global de hábitos alimentarios, e non o asociado a un só alimento como pode ser a pataca, enténdese como un dos factores que condicionan o aumento de peso.

Imaxe: Leslie Duss

Ás patacas adxudícanselle todo tipo de suposicións en relación co seu valor nutricional e a súa relación coa saúde. A continuación, acláranse algúns mitos ou conceptos erróneos sobre este alimento:

As patacas, mellor fritas e ben tostadas. Falso.
As patacas, cando se friten, non deben adquirir un ton marrón, xa que o tostado favorece a formación de acrilamidas tóxicas. Son compostos químicos con potencial cancerígeno que non se atopan de forma natural nas patacas, pero pódense formar nos alimentos ricos en almidón se se cociñan demasiado a temperaturas moi elevadas.

A pataca pode resultar indigesta. Verdadeiro.
O almidón da pataca, como o do resto de vexetais, necesita un tratamento térmico para que sexa comestible, polo que a pataca hase de cociñar para consumila e dixerila ben. Doutra banda, a dixestión do almidón comeza na boca por acción da amilasa salivar (encima da saliva), polo que convén masticar ben as patacas, impregnalas de forma conveniente con saliva, mesmo cando están preparadas en forma de puré. Tragar sen masticar transforma este alimento fácil de asimilar nun prato indigesto. Este consello é importante para persoas convalecentes ou co estómago e o aparello dixestivo delicado.

Comer patacas fritas non altera o colesterol. Depende.
Quen ten colesterol poderá comer as patacas fritas caseiras, elaboradas con patacas frescas e fritas en aceite de oliva, pero deberá evitar as de bolsa, en concreto, as patacas que se friten en aceites vexetais sen especificar, algúns deles ricos en graxas saturadas. As graxas saturadas en exceso empeoran o perfil dos lípidos sanguíneos ao aumentar o colesterol.

A pataca cocida engorda. Falso.
Cen gramos de patacas cocidas, asadas, ao vapor ou estofadas con caldo e a mínima cantidade de aceite, no seu estado máis natural, apenas achegan 70 Kcal. O acompañamento dunha cucharada sopera (25 gramos) de salsa rosa (maionesa mesturada con ketchup) proporciona nada menos que unhas 180 Kcal, máis do dobre de enerxía que a porción servida de patacas.

A pataca frita é unha bomba de calorías. Verdadeiro.
A pataca frita proporciona catro veces máis calorías que cocida (284 Kcal fronte a 70 Kcal) e, mesmo, é aínda máis enerxética se son patacas chips (538 Kcal/100 g). Ao estar cortadas en láminas tan finas, absorben moitísimo aceite e convértense nun aperitivo caprichoso moi calórico. Na fritura caseira pódese reducir algo a absorción de aceite con distintos trucos culinarios: deixar repousar a pataca frita en papel absorbente, engadir a pataca ao aceite cando estea moi quente (sen que chegue a humear), usar aceite de oliva e non outros para fritir. Se por prescrición dietética requírese un maior control das calorías da dieta, pódese optar por saltear a pataca cocida ou asada cun pouco de aceite para que adquira o ton dourado e simule a textura crujiente das patacas fritas, pero coa metade de calorías que estas.

PATACAS: UNHA RECEITA PARA CADA OCASIÓN

O receitario de EROSKI CONSUMER recompilou ata agora máis de 100 receitas nas que a pataca é a protagonista indiscutible. Algunhas suxestións apetitosas, sinxelas de elaborar e nutritivas son as sopas, os pasteis recheos, as patacas recheas de champiñóns ou con atún e millo ou gratinadas. As patacas asadas e aderezadas con herbas aromáticas tamén son acompañamentos lixeiros de carnes, peixes e tortillas, do mesmo xeito que as patacas en puré, rebozadas ou asadas no microondas. A mestura de patacas como un ingrediente máis, tanto en guarnicións como en pratos de legumes, verduras ou ensaladas é un acerto se se pretende variar a receita, combinar texturas e suavizar o gusto nalgúns pratos. A todas estas ideas súmanse as numerosas receitas nas que se pode empregar a pataca (en almidón, en copos ou en puré) como espesante doutras tantas receitas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións