Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Pautas saudables para alimentar ben aos teus fillos

Unha alimentación adecuada e equilibrada é esencial para que os nenos gocen dunha boa saúde agora e no futuro

Imaxe: Anna_Om

O tipo de alimentación que damos aos nosos fillos é un aspecto que os pais debemos ter sempre en conta. Non debemos esquecer que unha alimentación adecuada e equilibrada resulta fundamental para que os nenos gocen dunha boa saúde agora e no futuro. Pero tamén debemos considerar os gustos de cada pequeno. A continuación, ofrecemos unha serie de indicacións que podes seguir para proporcionar unha alimentación saudable aos teus fillos.

En que consiste unha alimentación saudable? Para ter unha idea clara do que debe conter un prato no almorzo, a comida ou a cea, lembrade os seguintes consellos:

Almorzo saudable

O almorzo é unha inxesta importante. Debe cubrir o 25 % do requirimento enerxético diario do neno. Cando non é adecuado, o pequeno non ten a enerxía e a vitalidade necesaria para afrontar o esforzo físico e intelectual que lle esixen as actividades escolares, reducindo a súa atención e rendemento. Ademais, a falta da devandita enerxía fará que senta a necesidade de tomar un tentempié a media mañá. Polo xeral, para péquelos é fácil atopar no colexio produtos con alto contido en azucre e acedos grasos saturados como bolos e chucherías, o que favorece o desenvolvemento de sobrepeso e obesidade.

Pensa no teu fillo, prepáralle un almorzo adecuado e dálle o seu tempo para que llo tome. E como é un almorzo adecuado?

  • É o que achega unha proporción adecuada de proteínas, graxas, hidratos de carbono, vitaminas e minerais.
  • Un vaso de leite ou o seu equivalente en derivados (iogur natural, queixo fresco, callada...) achegan graxas, proteínas e hidratos de carbono.
  • Os hidratos de carbono tamén se poden obter do pan integral (evita a pastelería e os cereais azucarados).
  • En canto ás graxas, é preferible o aceite de oliva, aínda que tamén podemos utilizar manteiga.
  • Unha peza de froita achegaralles vitaminas e minerais.


Imaxe: Heike Schuchert

Este almorzo permitiralles chegar ao colexio repletos de enerxía. Poderán con todo! Ademais, todo é cuestión de hábito. Se desde pequenos ensínaslles a almorzar de maneira adecuada, non terás ningún problema cando sexan máis maiores.

E se nalgunha ocasión non tes tempo para prepararlles un almorzo adecuado, ou os teus fillos non teñen apetito nada máis levantarse, é preferible que leven algo para comer desde casa, no canto de que o compren no colexio. Ponlles na mochila unha peza de froita fácil de pelar como o plátano ou que non necesite ser pelada, como a mazá ou a pera, un iogur ou un bocadillo ou un sándwich. Hai moitas opcións de tentempiés saudables.

A comida, o prato forte do día

A comida debe achegar o 35 % dos requirimentos enerxéticos diarios dun neno. Cada vez con máis frecuencia, os menores fan esta comida no colexio e o menú non depende de ti. Con todo, é importante implicarse:

  • Solicita o plan mensual de comedor.
  • Ten en conta o menú do mediodía para complementalo e completalo coa cea.
  • Se consideras que o menú escolar non é equilibrado, fala co centro educativo para que o modifiquen.

A merenda, o mellor momento

A merenda debe achegar preto do 10 % dos requirimentos nutricionais dun neno. Esta é a comida que máis lles gusta, polo que debes aproveitar para incluír lácteos, froita e bocadillos saudables.

Aínda que a merenda non debe ser excesiva para que non lles quite as ganas para cear, tes que ter en conta que é unha necesidade diaria que non é recomendable saltarse. Axúdalles a recuperar as enerxías consumidas ao longo de todo o día coas actividades escolares e é un momento de relaxación antes de facer os deberes.

A merenda, como o resto de comidas, debe ser sa e equilibrada para previr o desenvolvemento de sobrepeso e obesidade:

  • Ofrécelle unha peza de froita diferente cada día e preséntaa dun modo atractivo.
  • Aínda que ocasionalmente poida tomar pastelería, evita que se converta nun hábito.
  • Os bocadillos adóitanlles gustar moito; ademais, permítenche moita variedade.
  • Evita darlles a merenda con refrescos.
  • Tenta que o neno non meriende diante do televisor, computador ou consola: distráelles e fai que coman máis.

É frecuente que o pequeno teña actividades extraescolares, polo que unha alimentación adecuada é un factor importante para que teñan enerxía durante todo o día.

A cea nutritiva!

A cea debe supor o 30 % dos requirimentos nutricionais do neno. Para que a dieta sexa equilibrada, débese preparar tendo en conta o que comeu no colexio para complementar o achegue de nutrientes. Consulta a diario o menú escolar.

É conveniente que a cea se faga temperán e que non sexa rica en alimentos grasos nin moi abundantes, xa que poden impedir conciliar o soño ou que este sexa o suficientemente reparador. Ademais, como o resto das comidas, debe ser sa e equilibrada para previr o desenvolvemento de sobrepeso e obesidade.

  • Polo xeral, os pratos da cea non deben ser tan contundentes como os das comidas.
  • O máis indicado é que inclúas un prato de verduras , ben crúa en forma de ensalada ou ben cociñada con pouca graxa. A ensalada debe ser variada e presentada de maneira orixinal con distintas cores para que lles resulte atractiva. Se na comida non tomaron pasta ou arroz, podes incorporalos na ensalada.
  • Podes preparar a verdura de diferentes modos cada día: en puré, salteada, á prancha, en forma de espetos… o importante é que ao neno resúltelle divertido. Se non lle gusta un tipo de verdura… non che desanimes, hai que respectar os seus gustos, proba con outra variedade ou cocíñaa doutra maneira.
  • Se o neno xa tomou verdura ou ensalada ao mediodía, unha boa opción é a pasta, o arroz ou unha tortilla de pataca.
  • Cos segundos pratos debes ter en conta que comeron no colexio. Se comeron carne, ofrécelles peixe ou ovos. Se tomaron peixe, unha alternativa é o pavo, o pito ou uns ovos.
  • De sobremesa , o aconsellable é a froita. Dálle unha peza cada día unha diferente, preparada de forma variada (enteira, en macedonia, en espetos, etc.). Un par de días á semana podes ofrecerlles lácteos. Non abuses dos doces ou sobremesas preparadas.

Ningún tipo de alimento en por si é capaz de cubrir as necesidades de nutrientes diarias nas cantidades necesarias. Por iso, é aconsellable levar unha dieta variada, consumindo os distintos alimentos nas proporcións adecuadas.

Ideas para alimentar de forma saudable aos teus fillos

  • Ofrécelles un almorzo adecuado para empezar a xornada, terán enerxía para estudar, facer deporte e xogar. Tamén debes coidar a alimentación do resto de comidas que realizan os teus fillos ao longo do día.
  • Evita o exceso de embutidos e produtos afumados ou salgados. É recomendable consumilos de forma ocasional.
  • É importante que realicen cinco comidas ao día.
  • Resulta fundamental previr a obesidade e o sobrepeso, xa que están relacionados coa aparición dalgúns tipos de cancro.
  • Non vos esquezades de tomar legumes varias veces por semana, xa que son moi saudables e achegan moitos nutrientes.
  • É esencial que tomen froitas e verduras a diario, posto que lles achegan glicosa, vitaminas e fibra e, ademais, teñen un baixo contido calórico.
  • Bolos e chucherías? Só de cando en vez.

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto