Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Pódese acelerar o metabolismo coa dieta?

Algunhas situacións poden facer que as nosas necesidades enerxéticas aumenten ou diminúan, pero o metabolismo non se pode acelerar coa dieta

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 23deSetembrode2014

A capacidade para engordar ou manterse delgado atribúese, en ocasións, ao “metabolismo de cada persoa”. Pero, é isto certo? Existe un metabolismo distinto para cada persoa? Pódese “acelerar” o metabolismo con algún tipo de dieta? Para dar resposta a estas cuestións e coñecer mellor como funciona o noso corpo, o seguinte artigo explica que é o metabolismo e fai fronte a algúns mitos, como o que sostén que “se pode cambiar” ou acelerar mediante a dieta.

Img dieta metabolism
Imaxe: Katrin Morenz

Que é o metabolismo?

O metabolismo é o conxunto de reaccións químicas e procesos físico-químicos que ocorren no organismo para que a persoa sexa capaz de moverse, respirar, comer, dixerir e absorber os alimentos e os seus nutrientes. En definitiva, é o que permite que o corpo funcione e desenvolver todas as súas actividades diarias. En todos estes procesos o organismo obtén ou gasta enerxía, que se miden nas chamadas kilocalorías.

Todas estas reaccións químicas son as mesmas para todas as persoas, aínda que determinadas situacións poden facer que un individuo gaste -ou consuma- máis ou menos enerxía. Deste xeito:

  • O metabolismo basal ou gasto enerxético basal é a cantidade de enerxía que unha persoa precisa para manterse en vida e poder respirar, sen ter en conta o gasto calórico que se necesita para moverse, camiñar ou realizar calquera outra actividade. Mídese por distintos métodos cando o individuo está quieto, sen falar, a temperatura constante e en xaxún; pero pode estimarse tamén mediante ecuacións ou fórmulas predictivas, que habitualmente teñen en conta a idade, o sexo e a altura. Así pois, canto maior é o peso e a altura dunha persoa, maior é o seu gasto enerxético; e o gasto enerxético dos homes adoita ser maior que o das mulleres.
  • O gasto enerxético total é aquel que ten en conta calquera factor que fai que o organismo consuma máis enerxía. A actividade física é un dos factores máis importantes á hora de calcular ou estimar o gasto enerxético dun individuo. As persoas con escasa actividade física (camiñan ou se moven pouco, van en cadeira de rodas por exemplo, ou realizan escaso exercicio) gastan menos kilocalorías que quen practican deporte de maneira regular (os que acoden ao ximnasio 2-3 días á semana ou deportistas de elite).

Pode cambiar o metabolismo?

O metabolismo, é dicir, é o conxunto de reaccións grazas ás cales funciona o noso organismo, non cambia ao longo da vida. Con todo, si existen situacións que poden facer que as necesidades enerxéticas sexan máis elevadas ou se vexan diminuídas.

Durante a infancia e a adolescencia increméntase o gasto enerxético posto que, nesta etapa de crecemento, o corpo necesita de moita enerxía para a construción de tecidos e tamén porque é un período de gran actividade física. Con todo, en moitas ocasións, na idade adulta o grao de actividade e exercicio físico diminúe -debido, en parte, ás obrigacións laborais-, o que fai que o organismo non precise de tantas kilocalorías como antes. Se nestes momentos da vida non se controla a inxesta enerxética, o peso corporal pode incrementarse de maneira considerable.

As enfermidades graves son tamén outro motivo polo cal as necesidades enerxéticas poden verse alteradas. Enfermidades como o cancro, infeccións no organismo ou cirurxías importantes poden incrementar o gasto enerxético, é dicir as kilocalorías ao día que se necesitan, xa que ocasionan cambios metabólicos no organismo. Se neses momentos non se é capaz de inxerir máis kilocalorías, pódese perder peso de forma importante con facilidade.

Existen dietas “aceleradoras do metabolismo”?

Ata o momento non se demostrou de maneira científica que ningún patrón alimentario sexa capaz de facer que o organismo queime kilocalorías dunha forma máis eficiente. No entanto, si se poden cambiar algúns aspectos sobre o estilo de vida para conseguir evitar o aumento de peso en determinadas ocasións e potenciar ao máximo o gasto enerxético:

  • Aumentar a actividade física diaria: camiñar máis, coller menos o ascensor, subir escaleiras andando, sacar a pasear o can ou utilizar menos o coche e máis a bicicleta.
  • Incrementar a práctica de exercicio físico ou deporte e mantela de maneira regular: xogar ao baloncesto ou fútbol, practicar bailes de salón, aeróbic, zumba, etc., e facelo polo menos 2-3 días á semana.
  • Controlar a inxesta calórica diaria evitando alimentos de elevada densidade enerxética e alimentos ricos en graxas e azucres. Potenciar na dieta verduras e hortalizas, froitas e alimentos integrais.
  • Controlar o picoteo entre horas e evitar as comidas abundantes e en exceso calóricas repartindo a inxesta en, polo menos, cinco comidas ao día: almorzo, media mañá, comida, merenda e cea.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións