Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Peixes en conserva, fonte de calcio

Conservas de bonito ou sardiñas en aceite de oliva, escabeche ou ao natural son una opción de comida rica en omega-3 paira alternar xantares e merendas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 14deMaiode2001

Una lata de bonito en aceite, sardiñas en escabeche ou caballa ao natural é una comida rápida e, ao mesmo tempo, una bo costume culinario paira alternar os xantares e as merendas ou enriquecer os pratos nos nutrientes naturais dos peixes azuis, en particular os ácidos grasos omega-3. Engadir á dieta receitas con peixe azul, sobre todo se se inclúen as espiñas, como no caso das sardiñas, é una opción saudable e económica.

Img
Imaxe: Javier Lastras

O peixe en conserva achega abundantes proteínas, minerais (destaca o potasio, fósforo, magnesio, ferro e calcio), sodio e vitaminas, sobre todo liposolubles, como A, D e E, pero tamén hidrosolubles, como B3, B6 e B12. O seu nivel calórico non é excesivo, entre 80 e 100 calorías por cada ración de 40 g de sardiñas (2-3, segundo tamaño), bonito ou caballa, en aceite de oliva ou aceites vexetais, e a metade de calorías se se opta polo envasado ao natural ou a lata de escabeche. O peixe en conserva é un produto seguro, provén do peixe fresco, non admite aditivos (o sal é o seu único conservante), é nutritivo e permite preparacións gastronómicas variadas.

En aceite de oliva ou vexetal

O bonito, as sardiñas e a caballa son os principais peixes que se conservan en aceite, así como o atún, cuxo consumo se recomenda pospor durante o embarazo, a lactación e a infancia. O aceite de cobertura pode ser de oliva ou vexetal e o peixe preséntase en pezas enteiras, desmigado ou, mesmo, seleccionadas as mellores partes, como a ventresca. O zume da oliva, pola cantidade de antioxidantes naturais que achega e pola súa alta presenza de ácido oleico, é un líquido idóneo que respecta a melosidad da carne do peixe.

En oliva, girasol ou soia, os bocados achegan abundantes cantidades de omega-3 no peixe e omega-6 no aceite

O mesmo sucede co aceite proveniente do girasol ou da soia, ricos en ácido linoleico, aínda que cun sabor menos suave e máis rotundo. En calquera caso, o bocado achega abundantes cantidades de omega-3 (proveniente do peixe azul) e de omega-6 (dos aceites vexetais).

Como complemento das súas calidades nutritivas, consérvalas en aceite son un recurso culinario saudable paira todas as idades. Son a escusa perfecta paira introducir peixe na dieta e poden servir de prato único, con ovos en salsa tártara, ou ser a base das populares empanadillas paira os máis pequenos ou das refrescantes ensaladillas.

En escabeche

A clave da calidade do marinado está na calidade do vinagre utilizado paira escabechar

O escabechado é outra fórmula nutritiva de conserva de peixe. Recórrese a sal e vinagre, o que aumenta a acidez e reduce o contido en auga. Antes de someter o peixe ao proceso de quecemento necesario paira a súa elaboración, pódense engadir herbas aromáticas, especias e mesmo cebolas, allos e zanahorias. A clave da calidade de leste marinado está na do viño agre que se utiliza e na do viño branco, se se engade.

O escabeche achega una peculiar textura e un sabor moi característico ao peixe, ao que respecta os seus valores de ácidos grasos e o seu achegue de minerais, como o calcio e vitaminas, sobre todo, no caso das sardiñas. O principal inconveniente dos escabeches radica na súa acidez, polo que pode resultar indigesto ou contraindicado paira quen padezan gastritis.

Na cociña, consérvalas en escabeche foron sempre aliadas de receitas diversas: paira elaborar canapés e ensaladas, como condimento de pizzas nas ceas dos nenos, e mesmo, paira mellorar un pisto.

Ao natural e baixas en sal

A gran vantaxe de consérvalas ao natural, en auga, é que a cantidade de sal, un conservante fundamental paira as outras fórmulas, é menor. Ademais, manteñen na súa totalidade o omega-3 do peixe, aínda que diminúe o achegue calórico doutras graxas. Esta é una fórmula moi eficaz paira introducir o peixe nas dietas e a diminución de micronutrientes apenas é perceptible.

Concentra máis sodio que un peixe fresco, pero a gran vantaxe das latas de peixe natural é que se gardan na despensa ata que se necesiten e a súa manipulación e preparación é sinxela. O valor calórico é máis reducido, en comparación con consérvalas en aceite, do mesmo xeito que as súas graxas. Con todo, garda un bo nivel de proteínas e de calcio.

O bonito, o atún ou a caballa ao natural, así como as sardiñas nos seus mollos, serven de ingrediente paira calquera preparación coas latas en aceite ou escabeche. A súa gran vantaxe é que reduce enteiros no valor calórico dos pratos e, deste xeito, un bocadillo con atún e pementos, se o atún é ao natural, mesmo pode consumirse nunha dieta de adelgazamento. Si ao peixe en conserva engádense salsas, de tomate, de mostaza ou de finas herbas, pode terse en conta que ao natural a mestura será máis lixeira e o sabor máis contundente.

CONSERVAS CASEIRAS

Consérvalas de peixe poden elaborarse en casa. Hai que cumprir uns requisitos de seguridade alimentaria, pero si tómase o costume, é una fórmula saudable e económica paira contar cunha despensa de peixe. O máis sinxelo é escabechar bonito. Se se seguen as indicacións ao pé da letra, lógrase un produto perenne, saboroso e san. Tamén as sardiñas, os chicharros ou as caballas quedan perfectas con esta técnica antiga e duradeira.

Una conserva caseira segura pode durar até dous anos, a condición de que se almacene en condicións idóneas en despensas ou alacenas. Estes lugares deben ser máis ou menos escuros, é dicir, protexidos da luz. Este factor pode inducir a unha oxidación química e, en consecuencia, o alimento perde cor e altérase o sabor. O principal inconveniente é a posibilidade de formación de patógenos do botulismo, aínda que se poden evitar se se respectan os consellos e, sobre todo, se se presta atención ao tempo de cocción: ao baño maría polo menos dúas horas e media ou vinte minutos en pota a presión.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións