Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Picoteos sans, lixeiros e que non engordan

Enganar ao estómago mentres se cociña ou silenciar a barriga porque se atrasa a cea pode facerse de maneira saudable e esquivar a sobreingesta de calorías

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 16deDecembrode2011
img_bocata sano tomate hd

Unha boa dieta debe estruturarse en cinco comidas ao día. Esta orde garante un equilibrio, axuda a cumprir coas necesidades nutricionais e posibilita dixestións máis liviás. Pero a fame pode sobrevir se a hora da comida atrásase ou a cea non está lista cando se pensou. Tamén os nervios poden pedir glicosa e hai outras razóns que espertan a necesidade para comer. No entanto, convén non deixarse vencer polo primeiro impulso, que a miúdo conduce a un bocado moi calórico e pouco saciante. Hai que procurarse un picoteo san, lixeiro e que non engorde. É posible. Danse algunhas ideas no seguinte artigo.

Img bocata sano tomate 01
Imaxe: eskymaks
Img 135465g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

As froitas e as hortalizas son os alimentos naturais que menos calorías achegan se se toman ao natural, sen aderezos. No momento de pensar en picoteos sans, hase de priorizar a comida natural, menos condimentada e menos aderezada. O almíbar na froita, o azucre ou o mel suman 40 Kcal por cada culler de sobremesa. Nos tentempiés salgados, a tendencia é usar manteigas, maionesas e salsas similares. Unha culler sopera de maionesa, coa que se teñen tentacións de embadurnar o petisco de atún, suma unhas 80 calorías.

Picoteo fresco

Unha peza de froita fresca, de tempada e a temperatura ambiente sempre ten que estar a man. Pódese levar no bolso, gardar no caixón (con pel aguanta días sen oxidarse). A primeira dentada pode custar, o segundo chega só e, terminada a peza, logrouse: un picoteo san.

Un picoteo san ten que priorizar alimentos ao natural, nada ou apenas condimentados ou aderezados

Tamén pode deixarse preparada na neveira unha compota coa que encher un cuenco no momento en que sente fame, pero aínda falta un tempo para a hora para comer. Dar xusta conta do doce de mazás, pasas, cenorias e froitas desecadas, ademais dun san tentempié, é un aliado que combate dunha maneira moi eficaz o estreñimiento, unha patoloxía dixestiva moi común e nada inocua. Un par de cucharadas soperas de compota sobre senllos sopapos de arroz fan un pouco máis consistente o pequeno tentempié.

As peras en almíbar ou cocidas e en conserva tamén aguantan na alacena no seu punto xusto e, aínda que pareza unha sobremesa, pódese picotear un iogur desnatado e unha cucharada de muesli. Non se achegan grandes doses de calorías, moi poucas graxas e o seu efecto tranquilizador é moi eficaz.

Outra opción é abrir uns encurtidos, como pepinillos, ou picar un puñado de flocos de millo ao natural. Apenas se alcanzan as 80 calorías e esa sensación de masticar e dixerir sacia moito.

Tentempié tamaño pulga

Img 75837g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Un cómputo xeral da inxesta de calorías e nutrientes debe concluírse ao final do día. Un cómputo semanal, ao termo da semana. Se se realiza esta análise, é moi probable que se comprobe como aquilo do que se prescindiu non era necesario e, con todo, o feito de aguantar a fame puido ocasionar que se desequilibrase a balanza final. En definitiva, non hai que aguantar a fame se non é un capricho. Hai que aprender a darlle ao estómago, e ao cerebro, a dose adecuada para que a resposta sexa sa e satisfactoria.

Un minibocadillo, unha pulga, de pan integral con xamón ibérico; un triángulo de emparedado de xamón e queixo; dous sopapos de arroz con queixo fresco; unha torrada con sardiñas en aceite ou untada con patés vexetais, como o de champiñóns ou o de tofu e noces, ou cun chorrito de aceite de oliva e tomate; unha pulga de bonito en escabeche… Todos estes tentempiés non superan as 200 Kcal, que no cómputo semanal poden supor un aforro de inxesta de 400 Kcal ou máis que consumíronse tarde, e mal.

Un punto de algo doce

Img chuch san1
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Aínda que son máis aconsellables os picoteos frescos ou salgados, de maneira ocasional pode estar presente o doce. Un puñado de froitos secos combinados con froitas desecadas poden servir de aperitivo, un puñado de higos doces e un sopapo de millo ou de arroz pintada de mel ou con iogur e abelás endulzada con hilito de mel son opcións que, se non se toman de maneira desordenada, se se inxeren con conciencia e saboréanse para acougar a ansiedade, poden ter perfecto sitio entre un menú saudable, salpicado con picoteos sans.

Non todo está nas calorías

En contra da crenza popular, a inxesta de calorías non resume a dieta. Engordar ou adelgazar non se reduce a unha resta entre a enerxía que se inxere e a enerxía que se gasta. O mecanismo é máis complexo. Os últimos estudos confirman que a síndrome metabólico ou o sobrepeso están condicionados por máis variables que unha soa resta. De feito, unha dieta con alimentos ricos en nutrientes reguladores, como vitaminas e minerais, ou outros con graxas monoinsaturadas e omega 3, condicionan o resultado final. Leste determinará se a dieta é moi calórica ou é saudable e en que debe mellorar se é preciso.

Isto quedou de manifesto no último informe sobre “Dieta e risco de enfermidades cardiovasculares en España”, coordinado pola Unidade de Nutrición do Clínico San Carlos de Madrid. Os estudos sinalaron que a poboación consome ao redor de 250 calorías menos ao día que hai 20 anos e, con todo, os índices de obesidade aumentan. En parte, isto débese ao estilo sedentario que se segue na actualidade. Pero só en parte. Aínda queda moito por investigar e todo apunta a que en próximas datas faranse evidentes novos condicionantes.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións