Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Pizza lixeiro: si, é posible (e moi fácil)

As pizzas poden ser lixeiro se se seguen uns sinxelos consellos para coidar os ingredientes e as súas cantidades. Contámosche como mellorar o seu perfil nutricional desde a base ata os ingredientes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 21 de Marzo de 2020

As pizzas son saborosas, baratas e gustan a case todo o mundo. Pero, segundo os seus ingredientes, poden ser máis ou menos saudables. As que xa veñen preparadas ou se compran en cadeas de alimentación son moi tentadoras… e case sempre hipercalóricas, con ingredientes que non axudan a levar unha dieta saudable. Por iso é polo que máis dun desexase que fose un prato lixeiro. Pero isto é posible? Poden ser as pizzas lixeiro? Facer pizzas máis lixeiras si é posible, entretido e moi fácil. E, ademais, é unha estupenda actividade para compartir cos nenos. Neste artigo explicámosvos como alixeirar a pizza desde a base ata os ingredientes e propomos distintos tipos de pizzas lixeiro e ideas para pizzas vexetais.

Como alixeirar a pizza desde a base ata os ingredientes

A pizza, na súa orixe, poderíase contemplar como unha receita típica mediterránea saudable. A base, que é unha masa harinosa, é como a do pan (fariña, auga, fermento e sal), coa única diferenza de que á masa engádeselle un pouco de aceite para que resulte máis zumenta ou crujiente.

Nas pizzas industriais, en cambio, a base contén a miúdo máis aditivos (graxas, azucres) que suman calorías e, mesmo, hainas recheas de queixo nos seus bordos. A composición, neste caso, afástase bastante da orixinal. Ademais, en cuestión de calorías, o asunto cambia porque a base lixeira orixinal da pizza non se toma soa, senón acompañada de multitude de condimentos e ingredientes, que condicionan o valor nutricional do prato.

Por iso, para alixeirar unha pizza, o importante é revisar os alimentos que a compoñen e as cantidades que se engaden de cada un deles, polo menos, dos máis problemáticos.

pizza casera saludable
Imaxe: Aline Ponce

1. Facer unha boa base para a pizza

Para elaborar medio quilo de masa, necesítase fariña, auga, fermento, sal e un máximo de dous cucharadas de aceite de oliva virxe. Esta cantidade é suficiente para preparar unas cantas pizzas, polo que se pode conxelar a cantidade que non se empregue. Preparar a masa en casa é fácil e ata se pode facer máis saudable se se escolle fariña integral. Se se compra a masa, convén fixarse na lista de ingredientes e adquirir a máis fiel posible á receita orixinal. Cuantos menos ingredientes extras e aditivos engadidos conteña, máis sa e lixeira será a base. Do mesmo xeito, canto máis fina sexa a masa, máis semellante será a pizza ás receitas italianas, que permiten apreciar mellor o sabor dos demais ingredientes.

2. Coidado co queixo

Con frecuencia, é o ingrediente do que se abusa e, pola súa composición, o que aumenta o valor enerxético das pizzas. Engadir máis queixo fai que a pizza resulte moi zumenta, pero a base de graxas saturadas e colesterol, á vez que se anula ou enmascara o sabor do resto de compoñentes. Se a masa é fina, basta con elixir un queixo de calidade (pode ser graso se se engade pouca cantidade, aínda que os hai con menos graxa, basta ler as etiquetas) e espolvorear e repartir ben por toda a pizza; na súa xusta cantidade, sumará jugosidad e respectará o sabor do resto de ingredientes. Se se usan os queixos moi grasos (como o azul), os que levan nata ou os moi curados, a pizza xa non entraría na categoría lixeiro, salvo que se engadan a modo decorativo, é dicir, en moi pouca cantidade.

3. Atención os embutidos!

Bacón ou touciño entrefebrado, chourizo ou pepperoni (parecido ao salami), salchichón, salchichas, sobrasada… son ingredientes dos que conviría prescindir, se se pretende unha pizza máis lixeira. Pola súa propia natureza, todos estes alimentos, aínda que sexa en pouca cantidade, achegan bastantes calorías polo seu alto contido en graxas e proteínas. Para substituílos, as mellores opcións son as carnes magras (tenreira, pito ou pavo) desmenuzadas ou picadas, o xamón magro (sen o touciño) ou un rico ibérico.

Receitas de pizzas lixeiro para deleitarse

pizza saludable
Imaxe: Paweł Maryniak

Unha ollada ao receitario de EROSKI CONSUMER permite deleitarse coa ampla gama de propostas de pizzas —unhas máis enerxéticas, outras máis lixeiras—, que se poden adaptar na súa elaboración cara a unha versión máis lixeiro, se se coida a preparación da masa, a redución do queixo e a elección dos complementos. Todas elas, incluso as máis calóricas, poden alixeirarse con certos cambios nos seus ingredientes, ou nas cantidades que se empregan dos mesmos. Para gozar deste prato tan rico sen renunciar a unha alimentación equilibrada, proponse a continuación unas cantas ideas e suxestións gastronómicas:

  • Pizza mariñeira con marisco. Gambas, lagostinos, mexillóns ou polbo son alimentos cun binomio nutricional interesante: pouca graxa e moita proteína de calidade. Combinalos con vexetais suaves como ajetes, espárragos trigueros, allos porros ou champiñóns resulta todo un éxito. A salsa romesco é a perfecta substituta da salsa de tomate para untar a base se se opta por unha pizza mariñeira ou de marisco.
  • Pizza de peixe. Sóbralas de peixe do día anterior serven para improvisar unha comida rápida e lixeira, como as curiosas pizzas de bacallau ou de bonito.
  • Pizza con conservas de peixe. As conservas de atún ou bonito, de caballa e sardiñas ao natural ou en escabeche son unha forma sinxela de reducir as calorías da pizza.
  • Pizza de salmón afumado. O seu sabor é tan marcado como para converterse no protagonista da pizza cos mellores complementos: o tomate natural (en salsa ou en rodajas), os champiñóns e as hortalizas de sabor suave como contraste.
  • Pizza con anchoas en aceite. Do mesmo xeito que a proposta anterior, o sabor tan pronunciado das anchoas suxire combinar esta semiconserva con vexetais para alixeirar o padal e as calorías da receita. Unha simple base de tomate fresco en rodajas finas e aros de cebola, ou uns espárragos frescos ou trigueros, son un acerto garantido. Os filetes de anchoa dispersos pola base tamén dan o contrapunto salgado a unha pizza de peixe.
  • Pizza con carne. Neste caso escolleranse as carnes magras, como a de tenreira, a de pito ou a de pavo, e picaranse ou desmenuzarán para distribuílas de maneira homoxénea por toda a base de pizza. A salsa boloñesa sobrante tras preparar uns macarrones pode servir para compor unha pizza caseira en cinco minutos.

Pizzas vexetais: o segredo é combinar ben os ingredientes

A moitas persoas cústalles pensar nunha pizza vexetal e que sexa saborosa. Con todo, unha enxeñosa e orixinal combinación de hortalizas, ás que se lles deu un salteado previo con aceite de oliva e con herbas aromáticas ou especias para realzar o seu sabor, dá como resultado un prato zumento e moi saboroso, á vez que lixeiro e equilibrado.Calquera verdura que se teña a man resolve a receita: desde unhas espinacas mesturadas con champiñóns, pementos e olivas, ata uns talos de brócoli acompañados coa cantidade xusta de queixo e tomate. Unha pizza típica de verán contén as verduras da estación, como o calabacín e o tomate.Resultarán moi saborosas as pizzas vexetarianas elaboradas con sanfaina (similar ao pisto de calabacín, tomate, cebola e pemento, pero con berenjena), con pisto vexetal, escalibada ou tofu como complemento proteico.

Etiquetas:

coronavirus pizza-gl

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións