Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Plan de menú infantil semanal: san, nutritivo, variado e equilibrado

Na planificación son importantes as racións dos alimentos, a frecuencia semanal e a forma de cociñar paira entusiasmar ao nenos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 16deXaneirode2009
Img nenscomiendo1 listado Imaxe: Carina S.

O primeiro paso á hora de deseñar un menú infantil equilibrado é definir o grupo de idade ao que vai dirixido. Tamén se ha de ter en conta se o colectivo ten algún problema de saúde que obrigue a cambiar substancialmente algúns alimentos do menú, a súa textura ou a súa forma de elaboración.

Persoal semanal de menús

/imgs/2008/03/nenscomiendo11.jpgO menú infantil deseñado polo equipo de nutricionistas de CONSUMER EROSKI, e que os lectores poden consultar semana a semana durante todo o ano, está pensado paira nenos sans na etapa escolar, entre catro e seis anos até os 12, aproximadamente. En devandito menú consideráronse as racións de alimentos recomendadas, é dicir, a cantidade considerada saudable de cada produto tendo en conta a idade do neno, así como a frecuencia aconsellada dos distintos alimentos.

Distribución de comidasUna vez que se definiu a poboación a quen vai dirixido o menú, o seguinte paso consiste en elaborar una persoal cos días da semana e a distribución das comidas diarias. No caso dos nenos aconséllase que fagan catro ou cinco comidas diarias, constituídas por un almorzo, un xantar (opcional segundo a idade, e segundo o tipo de almorzo; se este é máis ou menos consistente), comida, merenda e cea. Agora máis que nunca, os alimentos deben repartirse ao longo do día para que o organismo do neno extraia en cada momento os nutrientes e a enerxía que precisa paira a súa intensa actividade orgánica.

Ao longo das distintas comidas e de todos os días da semana, repártense de maneira ordenada os alimentos, por grupos, segundo as racións diarias ou semanais. Así, por exemplo, deberase pensar como repartir as tres froitas e as tres racións de lácteos diarias; alternar o peixe e a carne ao longo de comidas e ceas cos ovos; non esquecerse de incluír legumes entre una e dúas veces por semana. E así, seguindo as instrucións das racións alimentarias até completar o menú semanal con todos os alimentos básicos.

Cociñar os alimentosPaira os nenos aconséllanse catro ou cinco comidas diariasCabe contemplar todas as posibilidades culinarias paira cociñar os alimentos, de maneira que os nenos afáganse a comer de todo e da forma máis variada posible. Os fritos, rebozados e empanados non serán o denominador común. Estas recorridas preparacións alternaranse con cocciones máis suaves como o ferro, o vapor, o microondas ou o salteado.

Alimentos protagonistas

Una alimentación infantil correcta debe responder a numerosas cuestións que quedan definidas nun decálogo, tal e como se explica con detalle na “Escola paira previr a obesidade infantil” desenvolvida por CONSUMER EROSKI. A modo de resumo, a alimentación infantil ha de ser variada, sa, equilibrada, nutritiva, apetecible, divertida, sorprendente, ordenada, consistente e educativa.

En cuestión de alimentación, o mellor paira a saúde é “comer un pouco de todo”, e paira os nenos aínda hai que facer máis esforzo para que coman con naturalidade alimentos con frecuencia rexeitados como as froitas, as verduras, os peixes e os legumes.

As verduras e hortalizas. A presenza destes alimentos, tanto nas comidas como nas ceas de cada día, é moi importante. Mesmo nalgunhas merendas suxírese incluír hortalizas como leituga e tomate nos bocadillos ou nos sándwiches. Vanse alternado os tipos de vexetais, a súa presentación (como primeiro prato, guarnición) e a súa forma de elaboración (puré, fritas, ao forno, como recheo doutros pratos, etc. As verduras e hortalizas serán os alimentos de elección paira as guarnicións de carnes e peixes, sen recorrer sempre ás habituais patacas fritas. A imaxinación é o mellor instrumento paira cociñar as verduras de maneiras diferentes nun tempo record e conseguir o aprecio dos nenos.

Os precocinados considéranse un produto de consumo esporádico na dieta infantilAs froitas. Todos os menús semanais contemplan ao longo do día tres pezas de froita, presentadas algúns días de distinta maneira (compota, batido, macedonia, fresca ou en almíbar) dando preferencia á froita fresca, co fin de promover entre os nenos o consumo deste alimento. Ademais, pódense atopar suxestivas maneiras paira conseguir que as froitas gusten aos nenos.

Os peixes. A presenza dos peixes no menú infantil ha de ter tanto peso como a dos distintos tipos de carne (tenreira, pito, porco, coello ou pavo). Esta é a máxima que se tratou de seguir na planificación destes menús, con propostas de receitas sinxelas, apetitosas e saborosas tanto nas comidas do mediodía como nas ceas. É excepcional a presenza de precocinados de peixe (varitas, empanadillas, croquetas e similares), salvo se son de elaboración caseira. Estes alimentos, do mesmo xeito que o resto de precocinados (lasañas, pizzas ou salchichas) considéranse un tipo de produto de consumo esporádico na dieta infantil. Na web atópanse ideas e trucos paira elaborar e presentar as receitas con peixe para que resulten máis apetitosas.

Os legumes. Ben como primeiro prato, ou ben como segundo tras unha ensalada ou una verdura, os legumes deben estar presentes polo menos una vez por semana. Esta cantidade é xusta, polo que ao longo das semanas tratarase de aumentar a súa presenza polo menos a dúas veces por semana. A presentación destes alimentos é clave sobre todo nos cambios de tempada. No verán haberá que pensar en receitas de legumes máis liviáns para que aos nenos resúltenlles igualmente apetecibles. Ademais das receitas tradicionais, pódese aprender a cociñar e presentar os legumes de maneiras orixinais; como guarnición dun segundo prato, ingrediente dunha ensalada, revoltas con ovo ou como ingredientes dun paté, unhas croquetas ou unhas albóndigas vegetarianas, por exemplo.

Paxinación dentro deste contido

  •  Non hai ningunha páxina anterior
  • Estás na páxina: [Pág. 1 de 2]
  • Ir á páxina seguinte: Almorzo esencial »

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións