Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Plan de menús durante o embarazo e a lactación

Una resposta dietética aos cambios de apetito, os síntomas dixestivos e os requirimentos nutricionais da muller neste período

  • Autor: Por

  • Data de publicación: Xoves, 12deFebreirode2009

Desde o ano 2008, CONSUMER EROSKI ofrece una serie de menús dirixidos a un colectivo moi concreto: as mulleres embarazadas e nais lactantes. A planificación de cada semana de menús garante una elección minuciosa dos alimentos, una distribución acomodada do seu consumo e suxire una elaboración coidada dos mesmos.

Coidar a dieta

/imgs/2008/08/embarazada-helado2.jpgPaira estes novos plans de menús escóllense receitas sinxelas e que sexan fáciles de dixerir. As hortalizas, os peixes, as carnes magras, os lácteos baixos en graxa e os cereais integrais serán os alimentos predominantes nos menús diarios. Deixaranse de lado os pratos moi condimentados e grasos, dado que adoitan ser relativamente habituais as molestias dixestivas.

Número de tomas

Desde o momento que se intúe que se está embarazada pódese comezar a repartir as comidas en máis tomas, se non se tiña costume. É por iso que desde a primeira semana suxírese un aperitivo a media mañá e una merenda. Dáse preferencia a alimentos nutritivos que non supoñan demasiadas calorías, como froitas, lácteos sinxelos, infusións ou un puñado de froitos secos.

Cando se opta pola lactación materna o menú debe favorecer a produción de leite e asegurar a nutrición da mullerO obxectivo da repartición de comidas é non sobrecargar o estómago e evitar as comúns molestias dixestivas. Co transcurso do embarazo, os xantares e as merendas iranse aumentando, en resposta a un maior requirimento enerxético e nutritivo.

Tipo de receitas

Escóllense receitas sinxelas, lixeiras e fáciles de dixerir, pero non por iso aburridas e monótonas. Perséguese o equilibrio entre o apetitoso e o saudable. Hai de evitar aqueles alimentos que están contraindicados na dieta durante o embarazo polo risco de enfermar, como son os alimentos crus ou pouco cociñados, os queixos frescos, o xamón serrano ou os embutidos crus curados como o chourizo.

As sobremesas e a bebida

Nas sobremesas recórrese sobre todo á froita e os lácteos sinxelos, aínda que paira almorzos, xantares e merendas, ou paira o fin de semana, poderíanse suxerir receitas doces máis elaboradas. É sabido que os doces consumidos en exceso son un achegue extra de calorías e, por tanto, pódense aumentar máis quilos dos saudables. Ademais, está o risco de desenvolver diabetes gestacional, que se pode previr en gran parte se a embarazada é comedida co azucre e os doces.

A auga é a bebida de elección aínda que non quede reflectida nos menús semanais. É conveniente tomar máis auga os días de máis calor e, en particular, nos momentos de aleitar ao bebé. O leite materno contén un 85% e 90% de auga, por iso é polo que a nai lactante teña sede cando dá peito.

Menús paira nais que aleitan

Despois das 40 semanas de menús adaptados ao período da xestación, as 16 semanas que seguen están dirixidas a cubrir o período de lactación. Os menús están deseñados paira as mulleres que deron a luz e optaron por alimentar aos seus bebés dándolles peito, co fin de favorecer a produción de leite, asegurar a nutrición da muller e fortalecer o seu organismo.

É sabido que a alimentación da nai inflúe na composición nutricional do leite, de aí a importancia de seguir coidando a dieta.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións