Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Planificar a compra para non desperdiciar comida

Escoller ben a cantidade de comida para non ter que tirala é máis fácil se se planifican menús saudables e equilibrados

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 07deSetembrode2011
Img compra Imaxe: Daniel Lobo

Case tres millóns de toneladas de alimentos desperdícianse cada ano en España. Esta cifra supón 65 quilos e un gasto de 250 euros anuais por persoa, segundo os datos do estudo “Save Food” realizado polo grupo Cofresco Frischhalteprodukt (Albal) en sete países da Unión Europea. As razóns que se apuntan son a falta de previsión na compra, o descoñecemento de técnicas de almacenaxe doméstica e eficaz e a non discriminación entre alimentos perecedoiros e non caducos. Ante isto, a Organización das Nacións Unidas para a Agricultura e a Alimentación (FAO) determinou que a fórmula máis eficaz para optimizar a produción mundial de alimentos é que se axuste o consumo ás verdadeiras necesidades. Nisto é clave a educación alimentaria encamiñada a lograr que a poboación aprenda a planificar os menús e que desta planificación deveñan as compras.

Img compra1
Imaxe: Daniel Lobo

“Os nosos recursos fanse escasos: a terra, a auga e a enerxía non poden aumentarse a vontade. Por iso, é máis eficiente limitar as perdas en toda a cadea de creación de valor que producir máis”, resume o organismo internacional. De aquí xorden as iniciativas para aprender, mostrar e compartir o esforzo de non desperdiciar comida nin alimentos, para que o camiño da granxa ao tenedor sexa óptimo e os consumidores non descarten aquilo que adquiriron, senón que utilicen toda a súa cesta da compra.

Planificar a compra segundo os menús

Compra semanal ou mensual programada ou compra de emerxencia para a comida do día. Son dúas necesidades diferentes. A segunda hai que limitala á adquisición dos alimentos xustos que se necesitan de maneira inmediata. Pola contra, a compra programada responde a unha lista que está ligada aos menús caseiros e diarios que se van a satisfacer.

Se se planifica a compra por gustos, necesidades e mesmo caprichos, adquírense os produtos imprescindibles e o resultado final da alimentación é máis saudable e equilibrado que o derivado da improvisación. A fórmula máis eficaz é reflexionar, concretar e saber os menús que van conformar a comida familiar nun período concreto de tempo, que abarca desde unha compra programada á seguinte. Para iso, a mellor ferramenta é visualizar os menús da semana adaptados ás necesidades concretas e listar os ingredientes para facerse con eles.

Os alimentos perecedoiros, como a carne, o peixe, os ovos, os lácteos, as verduras e os fiambres, son os máis desperdiciados

Na parte fresca da cesta da compra, o mellor é optar por
alimentos de tempada, máis económicos, saborosos e pertinentes. Os organismos oficiais, como os expertos, fan fincapé nos beneficios de optar ademais por produtos do país e, sen dúbida, de consumilos durante a época do ano en que se cultivan. O seguinte espazo da cesta ocúpano os alimentos de despensa básicos, como pastas, cereais, legumes, aceite ou lácteos.

A súa necesidade calcúlase ao comprobar as cantidades que se teñen almacenadas e as que se utilizan no período entre compras. Os alimentos perecedoiros, como a carne, o peixe, os ovos, os lácteos, as verduras e os fiambres, son os alimentos máis proclives a desperdiciarse. Por este motivo, hai que prestar especial atención á cantidade que se utilizará, para adquirir o necesario. Coñecer o menú é de gran axuda.

A suma de ingredientes dará o cálculo aproximado de cantidades, cun risco mínimo de equívoco. Ademais, revelará o equilibro que resulta dun menú planificado coa presenza xusta de receitas e combinacións globais. Realizada a compra con cálculo e equilibrio, hai que aprender a gardala ben. Este paso é clave para evitar que os alimentos se estraguen, esquecer ou se extravíen.

Almacenar ben os alimentos

Hoxe en día, sábese moito sobre a tecnoloxía de envasado de alimentos. Coas ferramentas de almacenamento convenientes, unha persoa pode gardar diferentes alimentos por tempo indefinido. Aprender como facelo é rendible e un apoio ante unha emerxencia culinaria. Pero antes de organizar a alacena hai que controlar onde e como se gardan mellor os alimentos.

A partir de aí, sabido o lugar que deben ocupar, tamén hai que ter presente as diferenzas entre data de caducidade e consumo preferente, dous conceptos que se se coñecen axudan ao manexo dos recursos alimenticios e evítase o lixo como destino final dunha porcentaxe demasiada alto.
En definitiva, hai que coñecer o tempo útil dos alimentos e almacenalos do modo máis eficaz, ao cumprir unhas sinxelas normas de conservación .

O MÁIS SAUDABLE PARA O PETO E O ESTÓMAGO

Unha alimentación sa consiste nunha dieta equilibrada. Pero este equilibrio non se reduce a introducir alimentos frescos, combinar a presenza de hidratos de carbono e proteínas, optar por graxas cardiosaludables e descartar as trans. Este equilibrio conséguese desde a compra. Se se adquire aquilo que se vai a consumir, coa intención de utilizalo da mellor maneira posible, actúase baixo uns parámetros que achegan á nutrición sólida e á despensa saudable; en definitiva, unha alimentación sustentable.

Escoller froitos secos e descartar snacks para os aperitivos ilustra unha alacena máis atractiva, sa e barata. Se se segue a recomendación de inxesta de carne da Organización Mundial da Saúde (OMS) e poténciase a proteína vexetal, as bolsas de legumes secos ocuparán un andel con interesante tráfico.

Os zumes naturais, os ovos xustos, as verduras do día ou o peixe fresco de tempada son algunhas das moitas medidas saudables para o peto e o estómago.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións