Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Por estas razóns deberías comer legumes case todos os días

Lentellas, garavanzos, xudías, feixóns... Os legumes teñen unha notable riqueza nutricional e son boas para a saúde, versátiles na cociña e beneficiosas para o medio ambiente

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 10 de Febreiro de 2020

Os alimentos máis sinxelos poden conter grandísimas riquezas. Riquezas nutricionais, gastronómicas e tamén ambientais. Este é o caso dos legumes, un produto sustentable, saudable, económico e versátil que aos poucos recupera presenza na cociña e na mesa. En España, os seus principais consumidores son, con diferenza, as persoas maiores xa retiradas, que comen algo máis de cinco quilos ao ano. Pero, á luz dos múltiples beneficios deste alimento, o resto da poboación debería seguir o exemplo. Hoxe, no Día Mundial dos Legumes, repasamos xunto á Federación Española da Nutrición (FEN) as súas principais bondades.

Os legumes teñen múltiples virtudes, algunhas máis coñecidas que outras. No noso imaxinario gastronómico, onde os pratos de culler ocupan un lugar destacado, aínda llas asocia a receitas pesadas, copiosas e pouco saudables. Con todo, non ten por que ser así. De feito, non o é: os legumes poden empregarse en múltiples preparacións lixeiras, desde refrescantes ensaladas estivais e patés para facer un picoteo saudable (como o hummus de garavanzos), ata caldos, guisos e potaxes vexetais.

En España tomamos un tres quilos de legumes por persoa ao ano. Esta cantidade, segundo o ‘último Informe do Consumo Alimentario‘, supón un aumento respecto de anos anteriores, pero para os dietistas-nutricionistas reaulta aínda insuficiente. A súa presenza na nosa dieta, din, debería ser maior do que é. Neste sentido, os legumes xa cocidos en conserva (que representan xa a metade do consumo) son un aliado crucial, sobre todo para quen non teñen demasiado tempo para dedicarlle á cociña. Un bote de legumes é un magnífico exemplo de bo procesado industrial: é práctico, barato, duradeiro e permítenos resolver unha comida cun alimento de boa calidade nutricional.

Curiosidades sobre os legumes que deberías coñecer

legumbres lentejas alubias

A Federación Española da Nutrición (FEN) destaca diversos aspectos sobre os legumes, un alimento que forma parte da tradicional dieta mediterránea e cuxo cultivo, como sinala a FAO (Organización das Nacións Unidas para a Alimentación e a Agricultura), remóntase a 7.000 – 8.000 anos de antigüidade. Para os membros da FEN, “é importante recuperar o seu consumo” e, polo menos, alcanzar unha frecuencia de 3-4 racións semanais durante todo oano , dado que se trata dun “grupo de gran interese nutricional, de acordo coa evidencia científica dispoñible”. Algúns exemplos das súas bondades e vantaxes:

  • Os legumes de gran, como as lentellas, as xudías, os guisantes ou os garavanzos, presentan un bo contido en proteínas (20-30 %); un alto contido en hidratos de carbono (30-60 %), sobre todo, complexos; e achegan fibra dietética, minerais e vitaminas. É dicir: achegan enerxía e sacian, á vez que teñen un bo perfil nutricional. Entre outras cousas, son a principal fonte de proteína vexetal que existe.
  • Este alimento non ten unha estación fixa. Pode formar parte de cocidos tradicionais e pratos de culler, pero tamén protagonizar pratos lixeiros e refrescantes. A FEN destaca que “en todas as súas variedades e posibilidades de preparación, os legumes son aptas para calquera inxesta do día“. Tamén, que “son un factor crave para modular adecuadamente o resto de nutrientes que incluamos para conseguir unha dieta equilibrada”.
  • Non só poden consumirse en calquera momento do día, tamén están indicadas para todos os grupos de poboación: nenos, adolescentes, mulleres embarazadas, bebés lactantes (a partir do seis meses), adultos maiores, deportistas…
  • “Polos seus compoñentes bioactivos —sinala a FEN—, destacan os seus efectos potencialmente beneficiosos na prevención e o tratamento das enfermidades cardiovasculares, a diabetes ou o cancro, así como para un envellecemento saudable”. Cabe lembrar que ese tres doenzas atópanse entre as máis prevalentes do noso país.
  • O seu baixo índice glicémico, así como a ausencia de colesterol e de glute, convérteas nunha opción moi adecuada (e económica) para persoas con problemas cardiovasculares, persoas con diabetes e persoas con celiaquía ou intolerancia ao glute.
  • Son prácticas. Se están secas, resulta moi fácil transportalas e almacenalas… e, ademais, son duradeiras. Se están en conserva, son idóneas como “fondo de armario”: para comelas non fai falta nin sequera planificar o menú.

Vantaxes para o planeta

Lentellas, garavanzos, xudías, feixóns… Os seus beneficios non se limitan ás persoas que os consomen. Tamén alcanzan ao planeta, á terra e ás comunidades que as cultivan. “Os legumes son un cultivo sustentable e dun perfil ambiental excelente. Necesitan escasa cantidade de auga, son resistentes ás secas e ás xeadas, emiten pouco CO2 na súa produción e fixan nitróxeno ao chan, aumentando a súa fertilidade”, resumo desde a FEN.

Referéndao a Asociación de Legumbristas de España (ALE) ao indicar que o seu cultivo contribúe a aumentar a materia orgánica, a biomasa e a actividade microbiana no chan, o que mellora a estrutura do terreo e a capacidade de retención de auga, axudando á vez a reducir a erosión eólica e hídrica. “Unha característica moi destacada dos legumes é a súa capacidade de fixar o nitróxeno biológicamente. Estas plantas, en simbioses con certos tipos de bacterias, son capaces de transformar o nitróxeno atmosférico en compostos de nitróxeno que son utilizados polas plantas en crecemento, mellorando a fertilidade do chan“, detallan.

A Organización das Nacións Unidas para a Alimentación e a Agricultura remarca, ademais, que a súa produción fomenta a agricultura sustentable e a protección do chan, que o cultivo intercalado de legumes incrementa a biodiversidade vexetal e que a súa pegada hídrica é moi pequena en comparación coa doutros alimentos: para producir un quilo de lentellas necesítanse 1.250 litros de auga; isto é, un terzo do que require producir un quilo de pito, a cuarta parte dos que insume a produción dun quilo de cordeiro e dez veces menos que un quilo de tenreira.

Etiquetas:

legumbres-gl

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións