Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Por que debemos comer de 3 a 5 racións de verduras ao día?

Para levar unha dieta sa e equilibrada, os vexetais deben ocupar un lugar importante na alimentación cotiá

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 09deMarzode2017

As verduras son unha peza crave na nutrición. Considéranse alimentos fundamentais polos beneficios que achegan. Son baixas en calorías e, ao mesmo tempo, moi completas por ser fonte de vitaminas, minerais e fibra, nutrientes esenciais para o corpo humano. E é que comer verduras é gañar saúde. Por iso, a Organización Mundial da Saúde (OMS) recomenda un consumo mínimo de tres a cinco racións de froita e verdura ao día en adultos, ata alcanzar entre 400 e 600 gramos diarios, segundo a idade e o nivel de actividade física que se realice. Para corroborar o importantes que son, na pirámide nutricional, como se reflicte neste artigo, tamén as verduras teñen un posto moi destacado.

Img brocoli crema
Imaxe: olhaafanasieva

Unha ración ou porción de verduras equivale a 150 ou 200 gramos de verdura, e o seu peso calórico supón unhas 50 kcal. Nunha dieta equilibrada inxérese o 55% da enerxía procedente dos hidratos de carbono de froitas e verduras. Con todo, e a pesar de todas as advertencias da OMS e das distintas institucións sanitarias, só o 45,8% da poboación come verduras a diario, tal como reflicte a Enquisa de Saúde 2012 do Instituto Nacional de Estatística (INE). Ademais, o consumo diario destes alimentos descende desde os primeiros anos de vida.

As verduras na pirámide nutricional

Segundo a pirámide nutricional, presentada en 2015 pola Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC), tanto as froitas como as verduras ocupan o segundo posto de importancia na pirámide alimenticia e supoñen a base dunha dieta saudable.
Esta pirámide parte da importancia de manter actividade física diaria, o equilibrio emocional, o balance enerxético, as técnicas culinarias sas e consellos sobre a inxesta de auga para manterse hidratado.

Nun primeiro banzo da pirámide aparecen os alimentos que proveñen do gran como as pastas, o millo, os cereais, o arroz, o pan, etc.

Na metade da pirámide sitúanse, e con recomendacións moi específicas, todos os alimentos que proceden das plantas, os vexetais e as froitas, alimentos ricos en fibras, vitaminas e minerais. Tal e como sinala a pirámide da SENC, hai que recalcar a importancia de respectar as doses de verduras que se deben tomar a diario, sendo de tres a cinco porcións de vexetais cada día e de dous a catro porcións de froitas.

Un piso máis arriba da pirámide aparecen dous grupos, o leite e os seus derivados e os peixes. Ambos son alimentos ricos en minerais esenciais como o calcio, o ferro e as proteínas.

Por último, e recomendando un consumo moderado, aparecen a carne vermella, as bebidas alcohólicas, os doces e os alimentos procesados.

Img verduras mas consumidas hd
Imaxe: ileishanna

Para favorecer o consumo de verduras que aconsella a OMS é moi interesante contar con verduras conxeladas polos seus especiais características: están sempre dispoñibles, en calquera momento do ano, son medioambientalmente sustentables -xa que chegan ao consumidor limpas, enteiras ou troceadas, polo que non xeran desperdicios-, e son de uso fácil e rápido, posto que se presentan listas para cociñar.

As verduras conxeladas sométense ao denominado proceso de ultracongelación, que permite que os vexetais conserven todas as súas cualidades nutritivas. Este proceso impide o desenvolvemento de microorganismos, mantén a calidade do produto, evita a perda de nutrientes e aumenta a súa vida útil sen alterar as súas cualidades organolépticas.

A través do proceso de ultracongelación, as verduras sométense con moita rapidez a temperaturas moi baixas. Como transcorre moi pouco tempo entre a recolección e a conxelación (tan só unhas horas), os vexetais conservan moi ben as cualidades nutritivas, sendo mesmo en ocasións superior o seu contido en vitaminas e minerais. Por exemplo, a cantidade de vitamina C que achegan as espinacas frescas consumidas ao tres días da súa recollida é menor que as que proporcionan as espinacas conxeladas.

Neste sentido, as verduras conxeladas son unha peza crave na nutrición das persoas, contribuíndo á prevención de enfermidades como o cancro, obesidade, diabetes e enfermidades cardiovasculares. Co obxectivo de concienciar á sociedade sobre a necesidade de incorporar as verduras na dieta diaria como hábito de vida saudable, a Asociación Española de Fabricantes de Vexetais Conxelados (ASEVEC) conta cun espazo en Internet, que permite coñecer con profundidade e rigor o mundo das verduras conxeladas. Na páxina pódese ver o proceso de fabricación das verduras conxeladas, as zonas españolas onde se recollen as diferentes variedades, consellos de saúde e ata o mellor tratamento e uso na cociña para elaborar deliciosos pratos.

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións