Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Por que debes deixar que os teus peques xoguen coa comida

A Asociación Española de Pediatría recomenda na alimentación autorregulada polo bebé de seis meses interactuar cos alimentos como o fai cos xoguetes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 23 de Outubro de 2019
Imaxe: dhanelle

Coa comida non se xoga... ata agora. Cos máis pequenos, os que xa cumpriron o seis meses de vida, podemos facer unha excepción. Recoméndano os propios pediatras para ir introducíndolles na alimentación dos adultos. Contámosche como facelo. Prepara ao teu bebé e a túa cociña.

A principios deste ano, a Asociación Española de Pediatría incluíu entre as súas recomendacións sobre alimentación complementaria o Babyled Weaning (BLW) ou alimentación autorregulada polo bebé. Trátase dun método co que o neno, a partir do seis meses, iníciase na alimentación de maneira autónoma. A idea é presentar os alimentos ao bebé e que este poida tocalos, cheiralos e levarllos á boca en función do seu apetito e preferencias, é dicir, interactuar cos alimentos como o fan cos xoguetes.

Atentos, pero sen impor nada

“Adoitar aos nenos aos alimentos saudables só en forma de papillas ou puré supón un problema a longo prazo. Se sempre llos ofrecemos triturados, non lles estamos dando a posibilidade de que degusten cada alimento por separado. Este método é unha oportunidade para que poidan adoitarse ás verduras e probar cada alimento no seu sabor orixinal”, explica Marisa Burgos. Recoméndase que este modelo estea guiado por un nutricionista colexiado ou un pediatra e, sempre, supervisado por un adulto. Hai que ter en conta varios requisitos:

  • Onde. O neno debe estar sentado nun espazo cómodo, xeralmente unha trona, no que poida desenvolver as súas destrezas motoras, tanto para tragar e masticar como para suxeitar, abrir e pechar o puño.
  • O tamaño. A idea é empezar con alimentos brandos e consistentes, como verduras cocidas: cenoria, brócoli, pepino, pemento ou xudía verde. O tamaño dos anacos debe ser o dun dedo dun adulto para que poida agarralos coas mans.
  • Outras presentacións. Para que os nenos poidan manipular alimentos como o arroz ou as lentellas tamén poden presentarse en forma de croquetas (un exemplo de receita serían as croquetas de arroz e cabaza, utilizando ovo para axudar a apelmazarlas).
  • Precaucións. Para minimizar o risco de atragantamiento, hai que evitar os alimentos duros ou con formas redondeadas, como os froitos secos ou desecados enteiros (pódenos comer triturados), a mazá ou a cenoria crúas, as olivas, cereixas ou uvas enteiras.

    Imaxe: avitalchn

Con isto non se xoga

  • O peixe espada, o atún vermello, a quenlla e o lucio. Estes peixes non son aptos para menores de 3 anos, pola presenza de metilmercurio. E, entre os 3 e os 12 anos, a inxesta destas especies non debe superar os 50 gramos á semana. Estas precaucións deben seguilas tamén as embarazadas, pero non o resto de adultos, porque as cantidades desta sustancia son tan pequenas que non supoñen un risco para o resto de grupos de poboación.
  • Atención ao contido en sal do peixe en lata. Segundo a Organización Mundial da Saúde, o consumo de sal en nenos de entre 2 e 7 anos non debe chegar a 3 g ao día e, entre 7 e 10 anos, o límite é 4 g/día. No caso de 0 a 2 anos, convén non engadir sal aos seus pratos e preparacións. Hai que fixarse na etiquetaxe e decantarse sempre por conservas de baixo contido en sal: aquelas en as que a cantidade é igual ou inferior aos 0,25 g por cada 100 g.
  • Coidado co anisakis. Se o peixe vaise a consumir cru ou con preparacións que non matan o parásito (como os marinados ou a salmuera), é necesario conxelalo durante polo menos cinco días a -20 ºC. Cocido, horneado, frito ou á prancha, será seguro se se alcanzan os 60 ºC durante polo menos un minuto en toda a peza.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto