Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Por que o verán é un bo momento para mellorar a nosa dieta

Modificar os hábitos dietéticos non sempre é sinxelo, por iso é importante saber como facelo e distinguir en que momento somos máis proclives ao cambio

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 19deAgostode2015
img_hacer ensalada hd

Os patróns de alimentación inadecuados inflúen moito sobre o risco de padecer enfermidades crónicas como a obesidade, a diabetes tipo 2 ou algúns tipos de cancro. Por desgraza, a nosa inxesta de alimentos insanos aumenta a maior velocidade do que o fai o consumo de alimentos saudables. É preciso, por tanto, que cambiemos os nosos hábitos dietéticos. Pero isto non é tarefa fácil. Por iso, é preciso recoñecer en que momentos somos máis proclives a realizar modificacións. O presente artigo explica por que o verán pode ser un deses momentos e aborda cuestións importantes a ter en conta para mellorar a dieta.

Img hacer ensalada 01
Imaxe: photographee.eu

Verán, alimentación e saúde

O verán permite que boa parte da poboación dispoñamos de máis tempo. Isto permitiranos ler, ver películas ou documentais, falar cos seres queridos, pasear, facer exercicio e, por que non, expornos cambios nos nosos hábitos dietéticos. Pero o primeiro paso para querer realizar un cambio é saber que devandito cambio está xustificado. Isto lévanos á seguinte cuestión É tan importante a alimentación na nosa saúde?

Para responder á devandita pregunta, nada mellor que recorrer a un estudo levado a cabo polos doutores Lukas Schwingshackl e Georg Hoffmann, da Universidade de Viena (Austria). Estes investigadores publicaron en maio de 2015 un impresionante estudo que valorou a relación existente entre a alimentación e o estado de saúde de máis dun millón de persoas. O traballo, recollido na revista científica Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, conclúe que unha maior calidade dietética comporta un menor risco, significativo, de morrer de forma prematura. Tamén se reduce o risco de padecer cancro, diabetes tipo 2 ou enfermidades cardiovasculares (as posibilidades de sufrir este tres doenzas diminúe entre un 15% e un 22%).

Cambio de hábitos no verán: non basta con saber

Ademais de coñecer a importancia da alimentación na saúde, debemos valorar cando estamos física e psicoloxicamente máis preparados para cambiar os nosos hábitos dietéticos. As circunstancias persoais son determinantes á hora de expornos cambios ou melloras nos nosos hábitos, sexan ou non dietéticos.

É dicir, non é razoable pretender que a poboación varíe os seus costumes sen antes ter en conta o seu particular contexto físico, social, económico ou laboral, tal e como se amplía na guía ‘Cambio no comportamento: enfoques individuais’ publicada en xaneiro de 2014 pola entidade National Institute for Health and Care Excellence (NICE) do Reino Unido.

Sexa como for, o certo é que en moitas persoas o verán pode ser un bo momento para revisar os seus propios costumes dietéticos e planificar como melloralas. O feito de ter máis tempo no verán tanto para informarse, como para dialogar con familiares, amigos ou profesionais sanitarios, fará que sexa máis fácil planificar un cambio de hábitos.

A planificación debe ter en conta que o enfoque debe manterse no tempo, e non durar só uns meses. Así, se o novo patrón dietético non se amolda ás preferencias do individuo (ou da familia), dificilmente manterase. Por iso, ten sentido solicitar a axuda de dietistas-nutricionistas, que personalizarán os consellos dietéticos non só ás preferencias do paciente, senón tamén a aspectos como a súa tradición, a súa cultura, a súa economía e mesmo a súa relixión. A base do devandito patrón, en todo caso, debe estar protagonizada polos alimentos de orixe vexetal pouco procesados, tal e como se amplía no artigo “Dez consellos para coidar o corazón“.

Etiquetas:

diabetes Dieta verán

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións