Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Por que pesarse, como e cando facelo

Tomar conciencia dos quilos que se teñen e pesarse con regularidade é moi útil para previr o aumento de peso e adoptar mellores hábitos de vida

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 28deMaiode2014
img_pesar balanza hd

Desde que nacemos, o dato do noso peso acompáñanos como comprobante de saúde. As táboas e gráficas de percentiles serven de referencia para determinar a evolución do crecemento do neno e detectar problemas como a obesidade infantil, cuxo abordaxe cedo condiciona o éxito. Con todo, salvo cando hai unha razón médica, ou talvez deportiva, ao deixar Pediatría abandónase tamén o saudable costume de saber canto se pesa. Neste artigo exponse as principais razóns para seguir coñecendo o peso, explícase cando pesarse e como e reflexiónase sobre as táboas de medidas.

Img pesar balanza
Imaxe: MartialArtsNomad

As principais razóns para pesarse

Se se está a dieta para gañar ou perder peso, ou se está embarazada, ou cumprindo un tratamento médico que así o paute, subirse á báscula é obrigatorio. Con todo, o resto do tempo se hai pouco uso dela.

A importancia de coñecer o peso de maneira habitual vai máis aló de ter un dato obxectivo sobre un mesmo. O costume de pesarse cada semana, ou con certa periodicidade, evidencia que se ten conciencia do corpo ao que hai que coidar. Esta é a primeira razón pola que, como todos os hábitos saudables, subirse á báscula unha vez á semana, ou polo menos unha vez ao mes, debe ser ensinado coa palabra e co exemplo. A segunda é que se de maneira natural vívese coñecendo o peso saudable, mantelo é moito máis fácil. Se se perde, auméntase ou diminúe, salta a alarma e provoca reflexión sobre os hábitos na alimentación, o cumprimento co exercicio físico ou, mesmo, buscar causas fisiológicas.

Con todo, conservar o peso constante na idade adulta, polo xeral, non é tan fácil. O incremento de peso é o habitual. Así, cando se é novo, a báscula está fóra da vida por despreocupación, pero conforme gáñanse anos (e quilos) este importante instrumento acantóase no baño para evitar enfrontarse a unha pregunta (e á súa resposta): por que engordei no último ano? Así, ao non ver a báscula a miúdo, un logra reconciliarse coa idea de gañar peso, e se despreocupa (ou se desentiende do tema) ata que se presenta algún acontecemento ou se busca un cambio.

É entón cando empezan os réximes imposibles, as operacións bikini, incluso outras accións insensatas e perigosas, como recorrer á toma de produtos sen fundamento científico. A isto sumar, e é a terceira razón, a perda de oportunidade de saber por un mesmo, á marxe doutras estatísticas, cal é o seu peso saudable, o que se corresponde ás súas características individuais. O peso individual que parte dun desenvolvemento equilibrado e mantido no tempo permite estar san e levar unha dieta heteroxénea e equilibrada nunha vida con presenza de exercicio habitual e constante.

Pesarse á mesma hora e na mesma báscula

O bo que teñen os hábitos saudables é que sempre é beneficioso retomalos ou comezar a exercelos. Hoxe mesmo é un bo día para desempoar a báscula ou comprar unha máis moderna e facer uso dela. Ou, tamén, o momento pode ser ao final dun réxime de adelgazamento, unha vez logrado o propósito de perder quilos para adoptar unha dieta equilibrada con espazos para o exercicio. Comezar a subirse de forma periódica á báscula é un primeiro paso cara ao peso saudable. Mesmo se se renuncia por agora a recuperalo, tomar conciencia dos quilos de máis dalgunha maneira pode impedir que aumenten, e isto xa é un beneficio.

Existe case unanimidade en indicar que un debe pesarse unha vez á semana, pola mañá nada máis ir ao baño, na mesma balanza, descalzo, espido ou co pixama. Hai que ter presente que, segundo a roupa, o peso pode fluctuar entre 500 gramos e un quilo. No caso das mulleres, na semana premenstrual o peso pode aumentar mesmo dous quilos, posto que se reteñen líquidos, así que o resultado deses días non é indicativo. Se se opta por acudir a unha báscula comercial, hai que tentar tamén que sexa sempre á mesma hora, na mesma báscula e, aínda que non será coa mesma roupa, si co mesmo número de pezas, para poder analizar ben o dato.

Na vida cotiá, a liña do peso debería ser constante. Pero as persoas somos moi complexas e, aínda que en aparencia a vida non se vexa alterada dunha maneira contundente, nalgúns períodos cómese peor, sáltanse comidas, cómese fóra de casa, sucédense eventos, vacacións, buffets… ou se interrompe a actividade física. Nese momento, a liña do peso comezará a ascender, ou descender. A vantaxe de solicitar datos semanais ou xornais que poidan reflectirse nunha gráfica é que en menos dun mes, antes de que a roupa comece a evidenciar o que o peso detecta, un pode saber que está a engordar, ou adelgazando. Ao contemplar a liña tan de preto é fácil non enganarse e identificar as razóns de por que se colleu, ou se perdeu, peso. E non hai dúbida de que coñecer as causas é o primeiro paso para darlle solución.

A báscula, o IMC e outras medidas

O peso responde á situación corporal. Unha persoa adulta cunha vida sa, unha dieta heteroxénea e unha actividade física regular, sen ningún condicionante sanitario ou doutra índole, debe presentar un peso normal e saudable. Pero de que cifras estamos a falar?

Para dar resposta a esta pregunta desenvolvéronse as medidas antropométricas, como son o Índice de Masa Corporal (IMC), a circunferencia de cintura (CC), a razón cintura-cadeira (RCC) e a razón cintura-estatura (RCE).

Delas, o IMC, tamén coñecido como Índice de Quetelet, relaciona o peso coa talla dunha persoa. Este índice utilízase desde o ano 1871, pero é importante ter en conta que un especialista é quen debería interpretalo, xa que o resultado non é sempre válido. O IMC ten as súas limitacións: non atende ao posible exceso de graxa (marcador de sobrepeso ou obesidade), nin tampouco ao aumento da masa muscular, polo que pode dar lugar a confusión. Por iso, no momento de coñecer a composición corporal é importante saber outros parámetros, como o índice de graxa corporal. Ademais, hai outros condicionantes da morfoloxía corporal: nas mulleres, a porcentaxe media de graxa corporal total é superior ao dos homes en relación coa talla; e os anciáns poden perder peso, pero non graxa.

En definitiva, se unha persoa sabe cal é o seu peso saudable, alcanzalo e mantelo dependerá do seu estilo de vida, da súa alimentación equilibrada, do exercicio que practique e de tomar conciencia de si mesma. Nese coñecemento e nesa aceptación está o segredo para converter a báscula nunha aliada de peso.

Etiquetas:

Dieta peso-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións