Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Por que xorde a perda de apetito nas persoas maiores?

En casos de inapetencia en anciáns é preciso evitar a malnutrición e posibles carencias nutritivas mediante sinxelas técnicas, fáciles de levar a cabo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 22deNovembrode2006
Img ancianap

Img anciana

Un síntoma moi común nas persoas maiores, que non se considera
enfermidade, é a perda gradual de apetito ou anorexia. Nesta situación a inxesta de alimentos
diminúe cada vez máis, o que provoca perda de peso e
eleva o risco de malnutrición e de carencias nutritivas, así como o de infeccións e doutras alteracións da saúde.

A que se debe?

Convén distinguir entre unha inapetencia pasaxeira, resultado dun fármaco, unha infección ou un cadro de ansiedade, á inapetencia persistente


Cando unha persoa reduce cada vez máis a súa inxesta de alimentos por inapetencia
é preciso coñecer o motivo que provoca dita situación. As causas máis comúns de perda de apetito son a ansiedade e a depresión, as infeccións e o tratamento con determinados
fármacos. Nestes casos, cando se resolve o cadro ou se modifica a medicación, o apetito volve á normalidade en pouco tempo.

Se a situación de inapetencia persiste, aumenta o risco de malnutrición e de carencias nutritivas, polo que se ha de actuar canto antes para mellorar o benestar e a calidade de vida da persoa.

Como actuar ante un cadro de inapetencia persistente?

En primeiro lugar, hai que considerar que a persoa vai tolerar moito mellor pequenas cantidades de alimento, polo que convén fraccionar as comidas ao longo do día en 5 ou máis tomas. Deste xeito evítase a saciedade precoz e á persoa fáiselle máis fácil comer o que necesita, tendo en conta a súa falta de apetito. Así mesmo convén incluír alimentos de fácil masticación, moi nutritivos e non demasiado quentes, posto que os alimentos servidos a temperaturas elevadas sacian máis.

Consellos para motivar o apetito

Prestar atención ás preferencias de alimentos de quen sofre a inapetencia


– Coñecer os seus gustos para incluír na dieta os alimentos que máis lle gusten.

– Ofrecerllos aínda que sexa fóra dos horarios das comidas.

Incluír alimentos que en pouco volume acheguen moita enerxía e variedade de nutrientes:

– Mesturar iogur con froita batida e engadirlle froitos secos troceados.

– Incluír nos purés cantidade suficiente de pataca e algo de leite xunto con pito ou peixe branco ou ovo, e ofrecer isto como prato único.

– Elaborar potaxes de legume incluíndo verdura e pequenas albóndegas de carne picada.

Evitar os alimentos pouco enerxéticos.

– Prescindir das ensaladas sinxelas -só de hortalizas- e os caldos ou sopas claritas -tan só cun puñado de fideos-. Estes primeiros pratos sacian moito e poden facer que a persoa rexeite os segundos pratos -carnes, peixes, etc.-; alimentos que polo seu contido en proteínas e outros nutrientes, resultan máis adecuados para mellorar o estado nutritivo en caso de inapetencia e malnutrición.



– Substituír certas bebidas como as infusións por outras que acheguen máis nutrientes como os batidos de leite ou os de froita ou zume con iogur.

Enriquecer os pratos e bebidas


– Aumentar as calorías e o achegue de nutrientes de pratos e bebidas engadindo
leite en po, nata ou crema de leite, queixo fundido, ovo, etc.

Solucións para mellorar o apetito

Para combater a falta de apetito tamén hai que considerar a conveniencia de evitar a saciedade precoz.

– Restrinxir os alimentos ricos en fibra polo seu elevado poder saciante.

– Limitar a inxesta de líquidos nas principais comidas, para evitar que se
encha o estómago antes de terminar para comer.

– Beber de 30 a 60 minutos antes ou despois das comidas.

– Evitar os alimentos moi quentes.

– Optar por alimentos tépedos que se toleran mellor, potencian o aroma dos alimentos e sacian menos.

– Variar ao máximo a dieta: cocciones, sabores e texturas, tendo en conta se existe
algunha limitación na persoa maior á hora de masticar, tragar, etc.

– Coidar a presentación e a condimentación dos pratos para
facelos máis agradables e apetitosos.

Camiñar con regularidade ou facer exercicios suaves, tamén axuda a estimular o apetito.


É necesario recorrer aos complementos dietéticos?

En función de cada caso, os profesionais da saúde terán que valorar se só coa dieta é máis que suficiente, ou se pola contra é preciso recorrer a un maior achegue de nutrientes mediante a prescrición de complementos dietéticos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións