Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Porse a dieta: as escusas máis frecuentes para atrasar o momento

Coñecer as dificultades relacionadas coa perda de peso é vital para afrontar con éxito os obxectivos propostos e a súa consecución a longo prazo

“Mañá empezo en serio a facer dieta”. Esta frase tan manida é un de tantos pretextos que moitas persoas interiorizan, ata o punto de “saltarse” as recomendacións acordes coas súas metas e obxectivos para perder peso. E é que dar o paso cara a un cambio de hábitos non sempre resulta factible. En moitos casos, a capacidade para superar obstáculos ao adelgazar está na propia forza de vontade individual. Noutros, unha axuda fundamental é a compañía da familia e dun profesional que dirixa o itinerario. A maioría dos pacientes coincide en que afrontar os cambios pertinentes para perder peso non é unha tarefa fácil, hai unha serie de dificultades comúns. Con todo, nuns casos, son escusas reiteradas que é preciso coñecer para afrontar con éxito os obxectivos propostos e a súa consecución a longo prazo.

Escusas ou verdadeiras dificultades?

Img manzana dieta art

Coñecer as razóns esgrimidas pola maioría dos cidadáns para abandonar un tratamento de perda de peso pode ser útil para saber onde hai que facer especial fincapé e reconducir a terapia. Chegado o caso, mesmo, sempre se poderá contar con axuda especializada. Nunha entrevista concedida a EROSKI CONSUMER, o psicólogo Ricardo Ros puña de manifesto que a mera forza de vontade non sempre é suficiente para lograr os obxectivos relacionados coa perda de peso.

A evidencia obriga a admitir as escusas estereotipadas que vencen a miúdo o compromiso inicial para adelgazar. É fácil recoñecer a frase “mañá empezo”, pola cal a persoa atrasa o momento de iniciar o cambio cara a uns novos hábitos dietéticos ou, no peor dos casos, nunca chega a comezar tal propósito. Nestas circunstancias, fronte ao pensamento dual de afrontar unha determinada acción en breve prazo ou atrasala no tempo, o habitual é optar pola segunda opción. Comentarios como “durante o verán deixo a dieta e logo retómoa” son tamén subterfugios que revelan unha formulación equivocada e que non axudan á auténtica reconducción dun estilo de vida erróneo.

Seguir dietas estritas, sen concesións esporádicas, xera ansiedade e leva á persoa a comer máis para acougar a desazón

A realidade confirma que, a miúdo, nunca se afronta o cambio de forma efectiva. En parte, isto ocorre porque o verdadeiro patrón de alimentación saudable engloba as festas, os aniversarios e demais celebracións e, para moitas persoas, celebración e excesos alimentarios están asociados. Por tanto, pensar doutra forma xera desazón e frustración, á vez que favorece que a persoa se afaste da verdadeira solución ou da promesa inicial. Está demostrado o estreito vínculo entre a comida e as emocións e seguir dietas demasiado estritas, sen concesións esporádicas con mesura e sentido común, como inxerir un anaco pequeno de pastel de aniversarios ou un canapé nunha festa, xera tal ansiedade, que leva á persoa a comer máis para acougala.

Argumentos para todos os gustos

A Escola de Enfermaría da Universidade de Pittsburgh (EEUU) realizou en 2008 un estudo descritivo entre cidadáns norteamericanos de mediana idade con sobrepeso e obesidade, a quen se preguntou sobre a súa experiencia cos métodos para perder peso. As respostas rexistraron as principais causas polas cales resulta tan custoso seguir estes tratamentos (ver táboa 1).

Os sistemas de adelgazamento analizados para a mostra en estudo non tiñan por que responder a uns determinados patróns, senón que podían ser de calquera tipo: desde as máis populares dietas milagre ou “produtos milagre” seguidos por conta de cada un, ata os máis racionais e ortodoxos métodos con axuda de profesionais cualificados.

Poder manter os cambios é un factor determinante ao escoller un programa de adelgazamento

Ao escoller un programa de adelgazamento, tal e como mostran os resultados, as características máis apreciadas polas persoas con intención de adelgazar foron: a obtención de resultados rápidos, a posibilidade de manter no tempo cambios no estilo de vida, sentir que a situación se pode controlar, a flexibilidade do programa en cuestión, contar co apoio dun profesional e a comprensión e sostén da familia e a contorna social, entre outros. Con todos estes trazos aplicados a un método de adelgazamento, téntase minimizar o efecto da falta de control do “todo ou nada”, as escusas ou o fatalismo.

ESTRATEXIA VITALICIA

A obesidade é unha enfermidade crónica con entidade patolóxica propia. As enfermidades crónicas, a diferenza das agudas, son de longa duración e non pode preverse con facilidade a súa curación nin a duración do tratamento. Convén identificar as causas que a orixinaron e frealas canto antes con axuda dos profesionais sanitarios adecuados.

Hai que descartar as ideas preconcibidas en canto a solucións exprés, esquecerse de “facer dieta” e afrontar a situación desde un punto de vista racional, co fin de realizar uns cambios que, con tempo e paciencia, mingüen os síntomas desta patoloxía.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións