Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Porse a dieta tras o verán, non sempre funciona

Facer dieta pero non adelgazar é unha realidade para moitas persoas que seguen dietas estritas, improvisadas e sen o asesoramento profesional adecuado

Img pesarse Imaxe: Laura Nubuck

Tras o período estival, os estragos duns hábitos dietéticos inadecuados son máis patentes. É entón cando se retoma a intención de coidar a alimentación para baixar de peso. Con todo, facer dieta pero non adelgazar é unha das consecuencias de seguir réximes hipocalóricos improvisados e sen asesoramento profesional. Con frecuencia, a estética é un dos principais incentivos para porse a dieta, en lugar de primar a saúde, polo que nin o método escollido para adelgazar nin os resultados son a miúdo os adecuados. O sensato e saudable é exporse se merece a pena seguir, ano tras ano, neste círculo vicioso, que leva a querer adelgazar máis polas tendencias e as modas, que por necesidade. Se se precisa perder peso, porse en mans dun profesional é unha garantía para evitar o temido “efecto rebote” ou “eu-eu”, é dicir, a imposibilidade de manter o novo peso, xunto coa recuperación rápida e non desexada dos quilos perdidos.

Cambios continuos de peso

É habitual crer que o peso se gaña de maneira rápida, mentres que perder o exceso de quilos supón tempo e esforzo. Diversos estudos científicos, rigorosos na súa metodoloxía, puxeron de manifesto como se orixinan os cambios no peso das persoas durante a vida. Concluíron que o aumento coincide en moitas ocasións con momentos concretos, como a madurez, a independencia (comezar a vivir por conta propia, casar, etc.) ou o asentamento social. Ao mesmo tempo, os cambios no peso son, a pesar da crenza habitual, lentos e inexorables. Un aumento de 0,7 quilos por ano nunha persoa de 25 anos que pese 73 quilos, tradúcese nun peso de 73,7 quilos no primeiro ano, un cambio en principio nada preocupante. O segundo ano, esta cifra ascende a 74,3 quilos e así de maneira progresiva ata que, ao cabo de 10 anos, esta persoa pesaría 80 quilos. Esta cifra interprétase como un moderado sobrepeso que, se non se frea a tempo, conduciría a un caso de obesidade.

Os pequenos cambios que, nun principio non son suficientes para xerar alarmas, si o fan ao cabo duns anos. Ocorre ademais que, para estes cambios, non é nada efectivo a longo prazo adoptar medidas puntuais e pasaxeiras que cada catro meses traten de pór freo a esta tendencia. Os propósitos de Ano Novo, a “operación bikini” de maio e a volta á normalidade en setembro non funcionan, en particular, se os criterios empregados para facelo non implican unha reconducción dos hábitos e estilos de vida cara a outros máis saudables. Aínda que é pouco frecuente gañar 0,7 quilos por ano, este dato ilustra a importancia das pequenas ganancias ponderales a longo prazo, así como a ineficacia de maquillar un estilo de vida inadecuado, con accións puntuais durante varias semanas.

As dietas moi estritas xeran ansiedade e falta de autocontrol, o cal favorece a perpetuación dos comportamentos malsanos

A ansiedade é unha das sensacións de preocupación que experimentan moitas persoas cando comezan unha dieta de adelgazamento. Algunhas formulacións dietéticas demasiado estritos xeran tal desasosego, que se expresa con cambios biolóxicos e físicos, como o aumento de adrenalina. Isto reduce a capacidade para o autocontrol e favorece a perpetuación dos comportamentos insanos, como comer demasiado ou a deshoras. Nestas circunstancias, un asesoramento dietético correcto é fundamental para evitar a ansiedade se se segue unha dieta de adelgazamento. O dietista-nutricionista, ademais, ten a facultade, a aptitude e o coñecemento de ensinar modos de reducir as calorías da dieta cada día sen que o cambio, aínda que relevante, resulte incómodo e pouco práctico, senón todo o contrario. É o comezo da modificación de hábitos cara a uns costumes máis saudables que se poidan perpetuar ao longo da vida.

O ciclo típico das dietas
Porse a dieta supón repetir os mesmos ciclos. A comezos de ano, ante a proximidade do verán e despois das vacacións estivais son tres momentos nos que se tenta compensar os excesos dietéticos e/ou a falta de exercicio con novos e bos propósitos.
Así o identifican os profesionais sanitarios especializados en nutrición e dietética, cuxas consultas se multiplican nestas épocas:

Tras o verán, á volta de vacacións, co comezo do curso escolar por parte dos fillos e o regreso á rutina, é o momento de proporse formulacións serias sobre o “antes e o despois”. Cando a báscula indica que o peso é superior ao de meses anteriores, o susto inicial, e quizá tamén os remorsos polos excesos acometidos, é estímulo suficiente para retomar unha dieta sa. No entanto, a falta dunha meta cronolóxica, como ocorre meses atrás ante a chegada do verán, favorece que o labor se expoña con maior desgana e que, tarde ou cedo, termine tamén por abandonarse.

O Ano Novo coincide cunha serie de propósitos formulados para dar un xiro ao estilo de vida. Deixar de fumar, aprender idiomas ou facer máis deporte son intencións que se suman ao desexo de perder uns quilos.

A chegada da primavera e a proximidade do verán é outro momento popular para porse a dieta. Se na anterior ocasión o coidado da saúde pode ser un motivo frecuente para adelgazar, neste caso, a imaxe e a figura teñen un papel protagonista. Non é por casualidade que nesta época increméntese a publicidade de produtos “milagrosos” (queima-graxa, adelgazantes, lipoescultores, etc.) e dietas variadas para adelgazar, ademais de repuntar de forma considerable as consultas aos especialistas en relación co adelgazamento.

SAÚDE E FIGURA, COMPROMETIDOS

A obesidade é unha patoloxía crónica que alcanzou en gran parte do mundo características epidémicas, ata o punto de acuñarse un novo termo para referirse a ela: “globesidad”. Algunhas das graves consecuencias sobre a saúde coñécenas ben tanto a poboación xeral como os profesionais sanitarios. Maior risco de sufrir alteracións cardiovasculares, diabetes de tipo 2, problemas osteoarticulares, etc. Ao mesmo tempo, o sobrepeso e a obesidade tamén condicionan a imaxe e a figura de quen a padecen.

Sexa por unha ou outra causa -saúde ou imaxe- ou por unha combinación de ambas, ao abordar o proceso de adelgazamento, é recomendable seguir as recomendacións dos organismos sanitarios e sociedades científicas de recoñecido prestixio en canto á perda de peso saudable. Estas coinciden en exporse cambios a longo prazo, fixarse un obxectivo de perda en torno ao 5%-10% do peso inicial no primeiros seis meses e obviar estratexias que suxiran ou propoñan perder máis de 1 a 2 quilos por mes. Para alcanzar con éxito estas metas, é conveniente porse en mans dun profesional.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións