Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Prebióticos para perder peso

Melloran o desequilibrio da flora intestinal, polo que poden tratar o exceso de graxa e de peso

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 22deAbrilde2010

O maior ou menor rendemento enerxético dos alimentos, é dicir, as calorías totais que o organismo aproveita, depende da calidade da microbiota ou flora intestinal. Así o revelan diversas investigacións que advirten, ademais, de como o desequilibrio desta (disbiosis) afecta o metabolismo dos nutrientes no relativo á xestión e o almacenamento da enerxía. Estes datos novos poden acreditar a protección ou predisposición á obesidade de moitas persoas afectadas por esta enfermidade crónica e significarían que a selección de alimentos é clave para mellorar o conxunto de bacterias que viven no intestino. Os prebióticos como a inulina destacan entre as sustancias dos alimentos esenciais para este fin.

Xestión da enerxía

Img ajoImagen: Rob Owen-Wahl

Distintos estudos, na súa maioría realizados con animais, demostraron a relación estreita entre o microbioma -conxunto de xenes dos microbios que conviven co ser humano- e os efectos sobre o metabolismo enerxético e, polo tanto, sobre unha das causas da xénese da obesidade. A maior parte dos resultados coinciden en sinalar que algunhas mesturas de bacterias da microbiota ou flora intestinal poden protexer ou, pola contra, predisponer á obesidade. Estes vínculos levaron á opinión médica e científica a considerar o papel de prebióticos e probióticos, na selección e cantidade adecuada para que resulten terapéuticos, como elementos crave para investir a composición anómala da flora intestinal en caso de desequilibrio e tratar, en certa medida, a acumulación de graxa e de peso.

O intestino humano é un complexo ecosistema microbiano que contén preto de 100 trillones de microorganismos. Segundo as investigacións, algúns deles son máis eficientes na extracción da enerxía dos nutrientes inxeridos polos alimentos. Isto tradúcese nun maior metabolismo enerxético, que podería conducir a un maior depósito de graxa e un risco aumentado de obesidade. Diversos ensaios clínicos en humanos, adultos e mozos comprobaron que as poboacións de microbios no intestino son diferentes entre persoas obesas e delgadas.

En 2006, a revista “Nature” publicou un artigo dirixido por un equipo de expertos da Washington University School of Medicine (St Louis, Estados Unidos), que asociaban a obesidade a un aumento na concentración de bacterias do xénero “Firmicutes” e unha redución proporcional na de Bacteroidetes “” -os dous grupos bacterianos máis abundantes no intestino humano-, ao constatar diferenzas substanciais entre suxeitos obesos e delgados. É máis, cando os individuos obesos consumiron unha dieta con alimentos seleccionados con coidado, perderon peso e, de forma paralela, a súa microflora investiuse cara a un maior equilibrio. Así o comunican tamén especialistas da Université catholique de Louvain (Bruxelas, Bélxica) nun ensaio feito público o pasado mes de decembro na revista médica especializada “Current opinión in”pharmacology .

Menú rico en prebióticos

Os prebióticos naturais máis coñecidos son a inulina e a oligofructosa, ambos os clasificados como fructo-oligosacáridos (FOS). A industria alimentaria e a farmacéutica, que lideran o ranking de oferta de complementos ou métodos para perder peso, extraen estes hidratos de carbono de reserva das plantas e engádenos a alimentos ou os venden como prebióticos para complementar a dieta. Nos envases destácanse suxestivas mensaxes como “ventre plano”, “mellora os trastornos dixestivos e o exceso de gases” e similares. Pero non todos os produtos son efectivos nin seguros.

Pódese aumentar de maneira significativa o achegar diario de prebióticos se se expoñen a diario receitas con hortalizas e froitas

Son numerosos os alimentos vexetais ricos en inulina que, segundo a tempada, pódense escoller para configurar un menú rico en prebióticos. Este hidrato de carbono de reserva que se considera un tipo de fibra soluble, sobresae na composición de verduras de inverno como o cardo e a achicoria; de primavera como a alcachofa, os espárragos e o rábano; de verán como os tomates, e outras dispoñibles todo o ano nas súas distintas variedades, como as cebolas e os allos, frescos ou en bulbo. Tamén destacan os plátanos.

Pero o consumo de prebióticos a través dos alimentos é escaso, apenas uns 800 miligramos diarios fronte aos 2-6 g recomendados, segundo estudos de hábitos de alimentación da poboación xeral. Dado que a disbiosis intestinal coñécese como unha causa de hinchazón abdominal, estreñimiento crónico e enfermidade inflamatoria intestinal, pode estar xustificado recorrer aos alimentos enriquecidos nestes compoñentes ou aos complementos dietéticos como método seguro para compensar a deficiencia.

Entre os alimentos enriquecidos destacan as galletas, zumes e outras bebidas, derivados lácteos ou pans especiais tipo molde. Dun modo natural e sinxelo, conséguese un aumento significativo do achegar diario de prebióticos se se expoñen a diario receitas con algunhas das hortalizas e froitas citadas.

As seguintes aumentan os recursos culinarios, xa que destacan por ser moi saborosas e diferentes ás tradicionais. As cebolas pódense encher de peixe ou de carne , do mesmo xeito que os espárragos, cuxo resultado é un prato zumento e moi vistoso. A maioría das verduras cómense cocidas, aínda que as follas máis tenras de moitas se poden agregar crúas nas ensaladas, como a de achicoria combinada con froitas e froitos secos, ou a de cardo . Pódense empregar como ingrediente dunha pizza ou dun orixinal entrante de alcachofa con queixo fresco.

PRODUTOS INEFICACES E INSEGUROS

Na actualidade, a Organización Mundial da Saúde estima que 1.100 millóns de persoas teñen exceso de peso, de acordo aos últimos datos da Asociación Internacional para o Estudo da Obesidade. Iso supón enormes custos de saúde, pero á súa vez xera numerosos beneficios tras a venda dunha infinidade de produtos adelgazantes. O equipo de dietistas-nutricionistas de EROSKI CONSUMER, tras un exhaustivo estudo dos produtos para perder peso máis vendidos en farmacias, chegou á conclusión de que a maioría deles son ineficaces e, o que é peor, inseguros.

Son múltiples as vías de actuación dos distintos complementos e métodos, en teoría, adelgazantes, igual que as causas do exceso de peso. Ofértanse produtos saciantes ou reductores do apetito, diuréticos, laxantes ou que aumentan o gasto enerxético, entre unha infinidade de propostas, na súa maioría, sen máis fundamento científico que a popularidade e a oportunidade de publicitarse por tempadas.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións