Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Preparar un menú saudable aos nenos: ideas de cea e racións recomendadas

Suxestións paira elaborar menús infantís saudables coas racións adecuadas á súa idade e propostas fáciles paira resolver as ceas da semana

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 25deAgostode2021
menu infantil saludable Imaxe: Getty Images

Cando saímos ou en casa, con tempo ou con présa… Sexa cal for o contexto, alimentar saludablemente aos nenos é un obxectivo compartido polos adultos. Pero non sempre se dan as condicións paira logralo e, en consecuencia, recorremos á comida rápida ou os pratos preparados. Paira evitar estas situacións, no seguinte artigo dámosche algúns consellos útiles de compra, varias ideas paira resolver as ceas e una táboa co tamaño recomendado das racións infantís.

Consellos prácticos paira un menú infantil saudable

Preparar un menú saudable non é difícil, pero require de certa planificación. Estas son algunhas recomendacións que nos brinda o dietista-nutricionista Daniel Ursúa:

Na compra

  • Planificar o menú semanal e evitar a improvisación. Polo xeral, si non leva una lista da compra, termínase elixindo comida rápida e alimentos que promoven hábitos insanos.
  • Non debe faltar a froita, a verdura e o legume e variar as fontes de proteína. O mellor é escoller produtos de tempada, adoitan ser máis económicos.
  • Elixir opcións saudables e fáciles de preparar. Produtos como a verdura troceada e conxelada (non perden as súas propiedades nutricionais), conservas de verduras, peixe ou legumes xa cocidos son opcións fáciles e rápidas de facer.
  • Evitar todo tipo de ultraprocesados. Non fai falta prohibir o seu consumo, pero recoméndase que os menores non atopen ese tipo de produtos en casa. Son paira un consumo puntual e, como tal, non é necesario telos no fogar.

Na cociña

  • Evitar saborizantes, como o azucre. Si os menores afanse a engadir azucre a produtos como o leite ou o iogur, non van poder apreciar o sabor doce da froita e, por tanto, vai ser máis difícil que os acepten na súa alimentación. Pódense utilizar alternativas paira endulzar, como os dátiles ou a canela.
  • Introducir especias. O obxectivo é que proben distintos sabores, pero sempre sen ocultar o gusto do alimento. Tamén nos axudan a reducir a cantidade de sal ou o uso de potenciadores de sabor.
  • Non preparar pratos específicos paira os pequenos. O mellor é elaborar un só menú saudable paira toda a familia.
  • Priorizar as técnicas culinarias que non engadan graxa nin alteren moito o produto. O mellor: o ferro, o forno, o papillote ou o vapor. A evitar: frituras, rebozados ou empanados.
  • Utilizar alimentos imprescindibles. Preparar hortalizas na comida e na cea como ingredientes principais ou en guarnicións. As froitas (enteiras e non en zume) no almorzo, a sobremesa e entre horas.

Fóra de casa

Moitas veces, os menús infantís adoitan abusar de carnes procesadas, salsas, patacas fritas e pasta. Nestes casos, é mellor seleccionar pratos do menú xeral. Un neno pode comer exactamente o mesmo que un adulto, pero en menor cantidade.

Propostas paira a cea

Ás veces quedámonos sen ideas; sobre todo, entre semana e polas noites, cando estamos máis cansos e dispomos de menos tempo. Aquí van algunhas ideas, que propón a Axencia de Saúde Pública de Cataluña (ASPCAT) na ‘alimentación saudable na etapa escolar’ (2020).

📆  Luns:

  • Hortalizas + farináceo: xudías verdes con patacas salteadas con allo.
  • Proteico: tortilla á francesa.
  • Froita: mazá laminada.

📆  Martes:

  • Hortalizas: crema de cabaza e pataca con pipas.
  • Proteico + hortaliza + farináceo: filete de galo rebozado con remolacha rallada.
  • Froita: granada.

📆  Mércores:

  • Hortalizas + proteico: ensalada de lentellas (lentellas, tomate, pemento, cebola e olivas).
  • Farináceo: pan integral.
  • Froita: macedonia de froita.

📆  Xoves:

  • Farináceo: sopa de pasta integral.
  • Hortalizas + proteico: croquetas de pito con hortalizas salteadas.
  • Froita: gajos de mazá.

📆  Venres:

  • Proteico + hortaliza: ensalada de garavanzos con leituga, espinacas, cóengos, mazá e noces.
  • Froita: mandarinas

Tamaño das racións paira nenos, por idade

Segundo datos da Organización Mundial da Saúde (OMS), o tamaño das racións aumentou de maneira notable nos últimos 20 anos. Esta pequena guía pode servir de orientación paira axustar as cantidades dos distintos grupos de alimentos.

tamaño de las raciones para niños
Imaxe: Eroski Consumer

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións