Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Probióticos, prebióticos e posbióticos: estas son as súas diferenzas

Uns son compostos presentes nalgúns alimentos vexetais, e outros, microorganismos vivos, pero os dous son bos paira nosa microbiota. Coñece máis de cada un.

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 21deOutubrode2021
probiotico kefir yogur Imaxe: Cats Coming

Paira manter o equilibrio en nosa microbiota, podemos engadirlle microorganismos vivos (probióticos) ou axudar aos que xa ten a crecer proporcionándolles a súa comida preferida (prebióticos). É a principal diferenza entre os prebióticos e probióticos. Queres saber máis? Ademais de explicarche que son cada un deles, en que alimentos están e que beneficios concretos achégannos paira a saúde, contámosche que son os posbióticos, outros compostos de recente descubrimento dos que os científicos xa contabilizan uns 500.

Que son os prebióticos?

Os prebióticos son compostos dalgúns alimentos vexetais que o organismo non pode dixerir, polo que pasan a través do sistema dixestivo paira converterse en alimento paira os microorganismos que habitan no colon. Ao servir de comida paira as bacterias sas do intestino, achegan un beneficio paira a saúde da persoa que a toma.

  • Os máis estudados: a inulina e os oligosacáridos, algúns ácidos grasos poliinsaturados, compostos fenólicos e parte da fibra dietética.

➡️ Onde os atopamos

En alimentos de orixe vexetal: cereais como a avena, a cebada ou o arroz, tubérculos, bulbos, raíces e pasta cocida e arrefriada. Ademais, na alcachofa, o espárrago, o allo, a cebola ou o allo porro.

✅ Que efecto teñen sobre a saúde

O seu efecto positivo é indirecto: como son o alimento da microbiota intestinal, equilibran e melloran a cantidade, variedade e actividade dos diferentes tipos de bacterias e outros microorganismos. Estes fabricarán compostos —como acedos grasos de cadea curta, encimas, neurotransmisores ou vitaminas—, que achegan beneficios no metabolismo das persoas: aproveitan nutrientes, axudan a controlar o peso e os niveis de colesterol e azucre en sangue… Tamén axudan a manter a mucosa intestinal.

Que son os probióticos?

Estes microorganismos vivos, xeralmente cepas específicas de bacterias, engádense directamente á microbiota intestinal. Os probióticos só si adminístranse en cantidades suficientes poden achegar algún beneficio paira a saúde das persoas.

  • Os máis estudados: distintos tipos de bacterias e fermentos.

➡️ Onde os atopamos

Nalgúns alimentos fermentados, como o iogur, o kéfir ou o chucrut caseiro (repolo fermentado). O pan, o viño, o chocolate ou os encurtidos en vinagre non son probióticos, xa que durante o seu proceso de elaboración destruíronse os organismos vivos.

✅ Que efecto teñen sobre a saúde

Paira exercer una acción no organismo teñen que chegar vivos e en suficiente cantidade ao intestino, o que é difícil porque o ácido gástrico adoita destruílos. Esta cantidade adoita ser moi elevada, de 100 a 1.000 millóns de unidades formadoras de colonias (UFC) por doses, dependendo da cepa. Segundo investigadores de Cochrane, só hai evidencia científica do efecto positivo dalgunhas cepas específicas paira trastornos como diarreas por antibióticos ou paira previr a enterocolitis necrotizante (inflamación do intestino groso) en bebés prematuros ou con baixo peso.

Que son os posbióticos?

Desde 2010, varios traballos científicos han introducido un novo concepto: os posbióticos. Defínenos como aqueles compostos producidos durante a fermentación das bacterias, é dicir, polos probióticos, e que poden ter efectos positivos na saúde a nivel nutricional, metabólico e inmunitario.

Os máis estudados son os ácidos grasos de cadea curta, neurotrasmisores, varios tipos de nutrientes, péptidos antimicrobianos ou as encimas activas fronte a carbohidratos. Actualmente, están a estudarse os seus beneficios, como os das encimas, que axudan aos probióticos a dixerir as fibras. Até a data descubríronse uns 500 posbióticos.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións