Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Propostas para comer ligerito entre días festivos

Ideas con pratos fáciles para comer de maneira saudable e evitar os excesos do Nadal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 27 de Decembro de 2017
img_comer ligerito festivos hd

Inmersos no vórtice do Nadal, o habitual é facer excesos na alimentación durante as ceas e comidas en días sinalados. Logo, durante o resto da semana, polo xeral aprovéitase parte de sóbralas do menú do Nadal ou se picotea cos doces que sempre están presentes pola casa nalgunha bandexa. Estes costumes cargan o organismo e provocan dixestións pesadas, sensación de hartazgo e incremento duns gramos ou kilitos no peso corporal. A continuación danse unhas ideas xerais para comer lixeiro nos días festivos do Nadal e compártense cinco receitas moi sinxelas.

Img comer ligerito festivos
Imaxe: StephanieFrey

Nas festas do Nadal case todas as celebracións viran ao redor dunha mesa, na que non se come nin pouco, nin produtos baixos en calorías. Pero hai que ser consecuentes: non é posible que durante todo o ano uno estea a coidarse e nestas dúas semanas bótese a casa pola xanela, dietéticamente falando.

É bo gozar na mesa e darse unha pequena licenza nos días máis sinalados do Nadal, pero non por iso deixar de coidar o corpo cunha dieta equilibrada, que axude a regular a dixestión e que lle dea un respiro ao organismo, que estará a traballar a lume de biqueira para xestionar os excesos.

Ideas xerais para coidar a alimentación entre días festivos

Máis aló das receitas puntuais, convén ter en mente algunhas ideas xerais para estes días:

  • Comezar todas as comidas con verduras frescas en forma de ensalada, en purés ou en sopas e incluílas tamén como guarnición de pratos de carne e peixe.
  • Preparar pratos principais que non teñan nada de salsa, se é posible, e combinalos cun centro de mesa con crudités, que son verduras frescas cortadas en bastóns e que se comen sen cociñar, a modo de picoteo san.
  • O idóneo é controlar a inxesta de alcol e azucre sempre. Máis aínda despois das celebracións, polo que abundante auga e froitas frescas serán a bebida e a sobremesa nas comidas de diario.

1. Sopa de brócoli con moitas verduras

Esta sopa é moi apropiada para arrincar a semana da mellor maneira posible, cargados de vitaminas e minerais.

En primeiro lugar, hai que pelar e trocear en brunoise (picadito moi fino) o calabacín, os allos porros, a cenoria, a cebolleta fresca e os dentes de allo. Despois, vértense un par de cucharadas de aceite de oliva nunha cazuela e se sofríen a lume suave estas hortalizas. Unha vez que estea branda a verdura, engádense unhas patacas peladas e troceadas en cuadraditos e uns ramalletes de brócoli. Se rehoga o brócoli e as patacas co sofrito durante uns segundos e cóbrese de auga, xusto ata exceder as verduras e un cinco centímetros máis.

Cando o conxunto comece a ferver, engádese un chisco de sal. Tápase a cazuela e déixase ferver a mestura a lume suave durante 40 minutos. Hai que vixiar durante a cocción que non se reduza en exceso o volume da sopa, pois ten que quedar unha sopa con fundamento: as verduras non han de quedar flotando, pero tampouco debe quedar en exceso densa.

Cando se comprobe que as verduras están blanditas e cociñadas, ponse a piques de sal e, se é necesario, dáse un toque de aceite de oliva virxe para potenciar o sabor. Sácase a cazuela do lume, mantense tapada e déixase que repouse durante 10 minutos antes de servir. Co repouso dun día para outro, gana en sabor e textura.

2. Sopa de apio e repolo branco

Para realizar esta sopa córtase a cebola en juliana e se sofríe cun par de cucharadas de aceite de oliva nunha cazuela quente durante 10 minutos. Unha vez que a cebola estea blandita, engádese o resto de verduras: as cenorias e o apio pelados e cortados en brunoise , do mesmo xeito que o allo porro e o repolo branco. Se sofríe todo iso uns instantes agregando un chisco de sal. Xa para terminar, vértese auga sobre as verduras ata cubrilas e cócese todo tapado durante 60 minutos.

Tras cocer a verdura, déixase repousar durante 30 minutos antes de servir. Pódese coar e agregar parte das verduras como guarnición para comelas enteiras (o que terá máis fibra) ou triturarlas para que a sopa quede máis fina.

3. Ensalada de lombarda e froitas de inverno

A importancia para comer verduras frescas e aproveitar a súa fibra é aínda maior nestas datas, co fin de ter mellores sensacións no corpo.

Para comezar, primeiro débese lavar a lombarda e cortala en juliana. Se blanquea mergullándoa en auga fervendo salgada durante cinco minutos, se escurre e déixase arrefriar, lixeiramente untada de aceite de oliva virxe extra.

Elíxense as froitas que se utilizarán e resérvanse. Para iso pódese empregar gran cantidade de froitas de inverno: laranxas, mazás reineta, mandarinas, peras de inverno… En canto ás verduras, tamén poden ser moi variadas: leitugas, endivias, rúcula, berros…

Lávanse as verduras de folla, se trocean se fixese falta, se escurren e colócanse na base do prato. Sobre elas ponse as froitas cortadas en láminas e a lombarda de maneira decorativa.

No aderezo tamén se pode ser creativo e preparar unha vinagreta cremosa mesturando iogur, aceite de oliva, vinagre, sal, un chisco de curry e unha cucharadita de mel. A ensalada aderézase con esta vinagreta xusto no momento de servir e termínase a ensalada cuns trocitos de froitos secos por encima.

4. Ensalada de berros, pechuga de pito e aguacate

Outra opción é preparar un prato único no que unir verduras frescas con carnes magras cociñadas de maneira moi sinxela.

Comézase a receita lavando e troceando os berros, que tamén hai que escurrir e colocar na base dun prato. Pélanse un tomate e un aguacate e córtanse en láminas finas para polas sobre as leitugas. Despois, nunha tixola cunha cucharada de aceite de oliva, ásanse as pechugas cortadas en tiras finas xunto cuns dentes de allo moi picados. A continuación, colócase o pito coroando a ensalada.

A modo de aderezo prepárase unha vinagreta con aceite de oliva virxe extra, zume de laranxa, un pouco de vinagre de sidra, un chisco de sal, uns talos de cebollino moi troceados e unhas sementes de sésamo tostado. Remóvese e vértese sobre a ensalada. Sérvese xusto no momento no que se adereza.

5. Ensalada de lentellas con peras de inverno

Se se desexa unha opción de ensalada con proteína vexetal, pódense utilizar legumes cocidos e aderezados.

Para esta ensalada empregaranse unhas lentellas xa cocidas, deslavadas e escurridas. Aderézanse cunha vinagreta balsámica, que haberá que elaborala mesturando aceite de oliva con vinagre balsámico e un chisco de sal ata formar unha mestura cremosa. Déixase repousar uns 15 minutos no frigorífico.

Córtanse unha cebolleta vermella en láminas finas e uns pementos vermellos asados en tiras. Lávanse unhas peras de inverno e córtanse en láminas finas, combinándoas con mazá reineta.

Ademais, hai que preparar unha base de leitugas variadas e sobre elas colocar as lentellas aderezadas e escurridas do aderezo. Encima agréganse as hortalizas cortadas en láminas finas, as peras e as mazás, todo iso aderezado coa vinagreta. Termínase o prato espolvoreando uns trocitos de cebollino.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións