Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Que é a dieta das cores?

A dieta das cores que se difunde en Internet como un método para adelgazar afástase da súa orixe, unha proposta para fomentar a alimentación saudable

img_dieta de colores hd Imaxe: merc67

A dieta das cores fíxose famosa en Internet. Numerosas publicacións en redes sociais e blogues refírense a ela como un método para comer san e adelgazar. Isto é real? Unha das cuestións máis sorprendentes sobre esta proposta dietética é que a súa orixe non ten nada que ver coa perda de peso, senón co fomento dunha alimentación saudable, baseada en froitas e verduras. No seguinte artigo explícase en que consiste a dieta das cores, cales son os seus aspectos positivos e, tamén, que puntos débiles ten.

Img dieta de colores
Imaxe: merc67

Pouco peso, desexo de moitos

Img dieta ig no pan 01
Imaxe: belchonock

A poboación con obesidade e sobrepeso aumentou nos últimos anos na maioría dos países, e tamén en España. Por iso, cada vez máis persoas preocúpanse pola súa imaxe corporal e senten a necesidade de baixar ou controlar o seu peso. O tratamento dietético, incluído dentro do cambio no estilo de vida, é o primeiro paso para conseguir un bo control do peso corporal. Pero lograr unha boa adherencia á dieta e manter esta adherencia ao longo do tempo é difícil, de maneira que en moitas ocasións os resultados conseguidos co tratamento dietético son limitados.

Para perder peso, a Sociedade Española para o Estudo da Obesidade (SEEDO) recomenda un plan dietético individualizado e un incremento da actividade física. A idea é lograr unha restrición enerxética dunhas 500-1.000 Kcal diarias respecto da dieta habitual, cun achegue de macronutrientes que permita a máxima adherencia ao paciente:

  • Carbohidratos, un 45-55% do Achegar Calórico Total (ACT).
  • Proteínas, un 15-25% do ACT.
  • Graxas, un 25-35% do ACT.
  • Fibra, entre 20 e 40 gramos ao día.

Como é difícil habituarse a un novo estilo e mantelo a longo prazo, distintas propostas dietéticas que promoven unha perda de peso de maneira fácil e eficaz circulan hoxe día polas redes. Pero, en realidade funcionan? Hai que ser sempre precavidos antes de empezar calquera réxime dietético, posto que algúns deles carecen de fundamento científico e poden provocar riscos para a saúde.

En que consiste a dieta das cores

Esta proposta dietética baséase en incluír na dieta alimentos do seguintes cinco colorees: morado ou azul, vermello, verde, branco e amarelo. Nas redes sociais, promóvese este tipo de dieta para conseguir unha redución ponderal e mellorar a alimentación. Para seguir esta dieta, deben incorporarse a diario verduras, froitas e hortalizas frescas deste cinco colorees; feito que asegura un baixo achegar calórico da dieta e un elevado contido en fibra, vitaminas e minerais.

Img dejo cenar listp
Imaxe: belchonock

Con todo, a orixe da dieta das cores non ten nada que ver coa perda de peso. O programa norteamericano “5 ao día” (5 a day for a better health) naceu co obxectivo de fomentar o consumo de froita, verdura e hortalizas na poboación americana. Por mor desta campaña inicial, en 2002, tentouse favorecer non só o consumo de froita e verdura, senón asegurar tamén a variedade neste grupo de alimentos, promovendo a inxesta de polo menos unha ración diaria de verduras e froitas de cada un deste cinco colorees. Así pois, a campaña The cor way convida a aumentar o consumo de froita e verdura e tamén a súa variedade; non é unha dieta para perder peso, aínda que as redes sociais transformárona noutra cousa.

As froitas e verduras son fontes de auga, fibra, hidratos de carbono, vitaminas e minerais e outros fitoquímicos; isto é, sustancias químicas de orixe vexetal con efectos positivos no organismo. Mediante as cores das froitas e verduras asegúrase unha dieta rica nestes fitoquímicos.

Cousas positivas da dieta das cores

Esta proposta impulsa unha dieta rica en froitas, hortalizas e verduras. Está amplamente estudado e establecido que unha dieta rica en froitas e verduras (polo menos cinco racións ao día) promove un estado óptimo de saúde e prevén fronte á aparición de múltiples doenzas, como as enfermidades cardiovasculares, diabetes, cancro e dislipemias.

Incorporar a froita e a verdura na dieta, e tentar que ademais a dieta sexa variada en froita e verdura, é unha recomendación estupenda. De feito, é un dos consellos que calquera dietista-nutricionista daría a quen acudise á súa consulta. A introdución de froitas e verduras de diferentes cores favorece a variación nestes alimentos e evita, por tanto, que non sempre se coma plátano ou mazá de sobremesa e leituga ou xudías verdes como verduras nas comidas.

Cousas negativas desta dieta

Nas publicacións que circulan por Internet non se especifica cal debe ser o equilibrio dietético do resto de nutrientes e alimentos da dieta. Así, nesta proposta non se indica cal tería que ser o consumo de alimentos proteicos (carne, peixe e ovos). Trátase dunha dieta vexetariana? Débese controlar ou non a cantidade de carne? Recoméndase algún tipo de alimentos proteicos ou se poden tomar todos? Tampouco dá ningún consello sobre cereais, legumes e outras féculas. Son convenientes ou non? E, en caso de estalo, que tipo de cereais e legumes débense consumir?

Img vegetal cong 01
Imaxe: belchonock

A proposta queda, por tanto, incompleta, con pouca información respecto diso. Deste xeito, segundo o criterio do consumidor, a dieta podería chegar a ser equilibrada ou promover algún desequilibrio dietético grave (déficit proteico, déficit enerxético ou déficit de vitamina B12, por exemplo).

Cabe destacar, ademais, que non existe ningún documento ou estudo científico que valorase o efecto que este tipo de dieta pode ter sobre o peso corporal. Tampouco hai ningunha base ou evidencia científica de que este tipo de propostas xeneralistas e incompletas sexan as máis indicadas para conseguir unha boa perda de peso, aínda que aumentar o consumo de froita e verdura si é unha recomendación que pode levar a perder peso.

A perda de peso que poida producirse dependerá do achegar calórico total que se realice e de como se organice a dieta. Por tanto, é moi importante consultar sempre a un dietista-nutricionista antes de modificar os hábitos de alimentación. Ninguén mellor que estes profesionais para aconsellar sobre que alimentos deben estar presentes na dieta e como organizalos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións