Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Que alimentos son bos para subir a tensión arterial

Algúns alimentos e bebidas son eficaces para subir a presión arterial, xa que a súa composición nutricional axuda a combater a hipotensión. Contámosche cales son e que debes ter en conta

Alimentos para subir tension Imaxe: Engin Akyurt

Cando falamos da presión arterial e a saúde, adoitamos pensar na tensión alta e o risco cardiovascular. Ten sentido: en España, case o 20 % da poboación presenta hipertensión, segundo a Enquisa Nacional de Saúde de España (ENSE). Con todo, sufrir de tensión baixa tamén pode ser un problema serio, sobre todo, cando a baixada é repentina. Neste artigo explicamos cales son os valores normais da presión arterial, cando falamos de baixa tensión, que perigos leva e que alimentos convén ter a man para subir a tensión cando sexa necesario.

Tensión arterial: valores de referencia

Os valores que debemos ter sempre en mente son 120/80 mmHg. Esa é a cifra de referencia. Por encima, considérase tensión elevada, e por baixo… hai matices, xa que unha persoa pode ter 110/70 mmHg, 100/60 mmHg ou, mesmo, algo menos, e estar en perfectas condicións. Como din desde a Fundación Española do Corazón (FEC), “a presión arterial normal está por baixo de 120/80 mmHg”. Pero… ata que punto? En que momento empezamos a falar de tensión baixa ou hipotensión? Segundo os especialistas, cando os valores están por baixo de 90/60 mmHg.

Que pasa se teño a presión 90/60 mmHg?

Algunhas persoas presentan tensión baixa de maneira habitual, de modo que estes valores son normais para elas e non hai razón para preocuparse. Outras, en cambio, experimentan malestar cando a súa tensión diminúe a estes niveis. Por iso é fundamental consultar sempre co noso médico. Dese modo saberemos se hai algún problema ou non. Á súa vez, é importante tamén distinguir entre unha hipotensión continuada e unha baixada de tensión repentina:

? Entre as causas máis frecuentes da hipotensión continuada atopamos a diabetes, os problemas de tiroides, algúns problemas cardíacos e os efectos secundarios de certos medicamentos (como os diuréticos ou algúns tipos de antidepresivos).

? Entre as causas máis frecuentes da hipotensión repentina están a deshidratación, a calor excesiva, porse de pé con demasiada rapidez, as hemorraxias e as reaccións alérxicas intensas (shock anafiláctico).

Cales son os síntomas da presión baixa?

A tensión baixa pode provocar sensación de debilidade, visión borrosa, confusión, náuseas, mareos e ata desmaios, co consecuente risco de golpearse e sufrir lesións ao caer ao chan. Se a baixada de tensión é moi acusada, pode provocar dano cardíaco e afectar o cerebro e outros órganos por falta de rega sanguínea e osíxeno.

Recomendacións xerais de alimentación se tes a tensión baixa

? Moitas veces, a baixada de tensión obedece á falta de hidratación —por iso é tan frecuente no verán—. Que podemos facer? Os especialistas recomendan beber máis auga como a primeira opción, e non facelo de golpe, senón aos poucos. Sentarnos á sombra ou nun lugar ventilado e fresco tamén resulta de gran axuda. Algunhas persoas tentan solucionalo tomando un refresco de cola, con azucre e cafeína; ou, mesmo, unha bebida enerxética. Ningunha destas opcións son boas alternativas, xa que este tipo de bebidas non son saudables e poden favorecer a aparición doutros problemas, como a diabetes e a obesidade.

? A outra recomendación dietética xeral é inxerir un pouco de sal, xa que o sodio sobe a tensión. Na nosa contorna é moi fácil atopar alimentos salgados (queixos curados, olivas, patacas fritas, anchoas…) que poden servir a ese propósito. Agora ben, hai que ter en conta que non todos os alimentos ricos en sodio son igual de saudables. Unha cousa é recorrer a uns snacks de maneira puntual para subir a presión arterial nun momento dado, e outra,  incorporar este tipo de produtos á nosa dieta habitual. Se o noso médico indícanos que debemos comer con máis sal, convén engadir este ingrediente a pratos saudables (ensaladas, pescado á prancha, legumes), e elixir sal yodada.

Alimentos que che axudarán a subir a tensión rapidamente

Se sufrimos unha baixada de tensión, algúns alimentos poden axudarnos a corrixilo con certa rapidez. Toma nota.

Auga, té e café para subir a tensión

cafe sube tension arterial

Ademais da auga, o té e o café son dúas infusións que nos poden axudar a subir a presión arterial. Ambas as bebidas conteñen cafeína. Beber un pouco de café ou de té pode ser útil nestes casos, aínda que non convén abusar, xa que a cafeína en exceso pode provocar taquicardia. A Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA) considera seguras doses de 200 mg de cafeína (aproximadamente, a que se atopa en dúas cuncas de té ou unha de café de 150 ml).

Regaliz

O regaliz contén glicirrina, un principio activo que exerce un efecto antiagregante plaquetario e que é capaz de subir a tensión. Pode utilizarse como alimento de emerxencia, pero non convén adoptalo como solución cotiá, xa que o seu consumo excesivo ou continuo pode provocar arritmias e trastornos circulatorios.

Alimentos ricos en sodio

Existen moitos alimentos ricos en sodio, desde o xamón e as anchoas ata as olivas e as patacas fritas de bolsa, pero non todos son igual de saudables. Aínda que calquera pode servir para facer fronte a unha emerxencia, é preferible ser previsores e ter a man alternativas co mellor perfil nutricional posible. É máis conveniente optar polas anchoas e as olivas que recorrer a un snack ou outro alimento ultraprocesado.

? Para ter en conta: entre os alimentos e aderezos con máis sal atopamos a salsa de soia e a mostaza, o miso, as anchoas e os berberechos en conserva, o salmón afumado, o xamón, a chacina e a sobrasada, as alcaparras e os pepinillos en vinagre.

Queixo

quesos contienen mucha sal

Picón, herreño, Mahón, Zamorano… Despois do propio sal e do cubito de caldo, os queixos son os alimentos máis ricos en sodio que podemos atopar no mercado. Canto máis curados, máis cantidade de sal adoitan conter. Por tanto, unha cuña de queixo pode ser un bo recurso para subir a tensión arterial. Iso si: tampouco convén abusar. Os queixos son alimentos calóricos e grasos cuxo consumo debemos moderar.

Chocolate negro

O chocolate contén cafeína e por iso pode resultar un alimento interesante para quen teñen a tensión baixa. Unhas onzas de chocolate poden axudarnos a regular a presión arterial, aínda que é importante saber elixir. Como aconsella o dietista-nutricionista Juan Revenga, para acertar hai que mirar a lista de ingredientes: “Debe estar desagregada de maior a menor cantidade de produto. Se aparece o azucre por diante da manteiga de cacao, o leite e o cacao… estaremos a pagar moito polo azucre. Algúns chocolates indican un ‘mínimo de…’ cacao, aínda que as porcentaxes máis frecuentes van do 75 % ao 30 %”. Canto maior sexa a porcentaxe de cacao, mellor.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións