Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Que comer antes de quedarche embarazada

Unha dieta adecuada durante, polo menos, o catro meses anteriores á concepción pode contribuír a que a muller que desexa quedar embarazada consiga antes o seu obxectivo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 12 de Setembro de 2020

Se a alimentación é moi importante en calquera etapa da nosa vida, durante a xestación resulta primordial. Levar unha dieta equilibrada, actuar ante un déficit de nutrientes ou preservar especialmente a seguridade alimentaria son claves. Pero e antes de quedar embarazada? Tamén. Contámosche nas seguintes liñas que debes saber (e pór en práctica) en canto a alimentación se estás a desexar ter un bebé nos próximos meses. E ollo! O futuro pai tamén deberá pór do seu parte.

Cando unha muller está a tentar quedar embarazada, coidar a súa alimentación convértese nunha prioridade, xa que unha dieta adecuada durante, polo menos, o catro meses anteriores á concepción, pode contribuír a que consiga antes o seu obxectivo. De feito, está demostrado que trastornos alimentarios como a anorexia, así como o padecimiento de obesidade e o excesivo consumo de tabaco, cafeína e alcol, poden condicionar unha diminución da fertilidade. Por outra banda, as deficiencias en ácido fólico, vitamina A, C, D, E, B1, zinc, selenio, iodo, calcio e ferro foron sinaladas como as responsables dalgúns casos de subfertilidad (dificultades para concibir), polo que unha alimentación equilibrada resulta clave.

Unha visita ao médico é moi recomendable para detectar esas deficiencias. Con axuda do especialista, a través dunha adecuada alimentación, pódese promover unha boa calidade dos óvulos; achegar nutrientes e antioxidantes para o apoio mitocondrial, é dicir, para que o embrión teña a suficiente enerxía para crecer e prodúzase a división celular; colaborar a que o embrión se implante adecuadamente e asegurarlle un bo fluxo sanguíneo que permita a súa supervivencia.

Consellos de alimentación para mellorar a fertilidade

As doutoras María da Rúa e Onica Armijo, xinecólogas do Servizo de Obstetricia do Hospital da Paz (Madrid), ofrecen unha serie de recomendacións para mellorar a fertilidade no seu libro ‘A dieta da fertilidade e o embarazo’.

Aumentar a inxesta de alimentos antioxidantes. Estes actúan contra os radicais libres, que poden danar as nosas células e contribuír a unha deficiente saúde do óvulo e o esperma. Atopámolos nas seguintes vitaminas e minerais: vitamina C (tomate, laranxa, kiwi, col rizada, brócoli, espinaca), vitamina E (legumes, arroz integral, aguacate, aceite, guisantes, vexetais de folla escura), betacaroteno (cenoria, pemento vermello e amarelo, brócoli, espinacas, cabaza) e selenio (cebolas, ovos, arroz integral, pito).

Evitar alcol e cafeína durante o catro meses anteriores ao comezo dos intentos de concepción (esta recomendación tamén é válida para o pai).

Non comer crustáceos, moluscos e peixes grandes do océano (lucio, peixe espada, quenlla e atún vermello), xa que poden ter trazas de mercurio . Optar, mellor, por salmón salvaxe, caballa ou sardiñas: achegan gran cantidade de proteínas e graxas “boas” e favorecen o equilibrio hormonal.

Evitar graxas saturadas e produtos procesados artificialmente. As graxas achegaranse co aceite de oliva, froitos secos e sementes, así como produtos lácteos enriquecidos en vitamina D, non demasiado grasos como iogures e queixos.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións