Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Que comer nunha excursión dun día

Cun bo menú pódese gozar o dobre da xornada

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 14deXullode2020
img_picnic1

Img picnic1 1

Estes días de temperaturas máis elevadas invístense, sobre todo, para o descanso das actividades cotiás. É habitual que en vacacións se abandonen algúns hábitos mantidos durante o resto do ano e, en especial, a práctica regular de exercicio físico, aínda que tamén hai quen aproveitan o tempo para manter a súa actividade física ou mesmo incrementala. De calquera xeito, como resultado, é frecuente que nesta época planifíquense excursións dun día, xa sexa para gozar da cultura, da natureza ou a gastronomía, entre outros focos de interese.

No caso de que o plan elixido sexa pasar o día na montaña, por exemplo, é importante levar unha boa comida para levar de excursión, empezando por realizar un almorzo consistente que inclúa un produto lácteo, froita e cereais. Ademais pode acompañarse de marmelada, doce de marmelo, manteiga ou margarina, e mesmo fiambres para afrontar a xornada coa enerxía que o corpo necesita.

Un tentempié para levar na mochila

 

Para a excursión non hai que esquecer levar sempre auga suficiente e algunha bebida isotónica comercial ou caseira -que se prepara con auga, zume de laranxa ou de limón, azucre, sal e bicarbonato- para evitar a deshidratación e a perda de electrolitos, e desta forma previr ese estado de fatiga extrema coñecido popularmente como desfalecemento e manter o corpo ben hidratado.

Estas bebidas isotónicas aconséllanse en caso de exercicio físico moderado e intenso, polo que non serían necesarias nun curto paseo. Algo moi importante é beber frecuentemente antes de sentir a sensación de sede, xa que este é un síntoma que alerta de que a deshidratación xa comezou.

Para que as forzas non fraqueen e póidase continuar a marcha sen excesivo sobreesfuerzo, é recomendable respectar o cinco comidas do día ou aumentalas ata seis para facelas máis lixeiras, que non sobrecarguen en exceso o noso estómago e póidase continuar a bo ritmo. Do mesmo xeito, tamén convén tomar algún tentempié que inclúa froita e alimentos ricos en hidratos de carbono como son os cereais (en forma de pan, galletas ou cereais) ou froitos secos, altamente enerxéticos e ricos en compoñentes antioxidantes. Estes alimentos xunto coa bebida son imprescindibles na mochila durante todo o día e constitúen a mellor comida para unha excursión.

Que hai para comer?

En canto ás comidas principais, se non se van a realizar nun establecemento -bar ou restaurante-, o mellor é levar alimentos que non necesiten cocción ou que xa estean cociñados. O máis recomendable é incluír un picnic a base de sándwich ou bocadillo, algunha conserva e, en caso de levar ensalada, a mellor elección é ter todos os ingredientes limpos, preparados e cortados para aderezar no momento. Como sobremesa, unha opción ideal adoita ser a froita, aínda que se pode incluír algún lácteo que non necesite frío para a súa conservación. É recomendable levar a cantidade xusta que se pensa comer para evitar sobras e exceso de peso na mochila.

Neste tipo de xornadas, é mellor prescindir das tortillas caseiras. Son alimentos sumamente delicados, xa que ás veces non terminan de callarse no seu interior e se ata o momento do seu consumo pasan varias horas a temperatura ambiente os microorganismos aproveitan para multiplicarse. As tortillas son un dos alimentos que máis se asocia salmonelosis. Esta enfermidade maniféstase con síntomas dixestivos -náuseas, diarreas, dor abdominal- que en ocasións se achacan a outras causas -auga contaminada ou calor, entre outros- e que en realidade poden xurdir por comer tortilla en mal estado durante a excursión.

 

As TEMIDAS AGUJETAS

As agujetas prodúcense por mor da rotura de fibras do músculo. Aínda que a súa orixe non está do todo claro, o que é moi probable é que se non se está adoitado á práctica de exercicio físico sufriranse ao día seguinte, cunha duración curta de dúas ou tres días. Din os expertos que o único remedio efectivo é o descanso ou a práctica de máis exercicio físico moi suave, e que de pouco serve o remedio caseiro de auga con azucre. O frío é un bo antídoto para baixar a inflamación e, posto que nas agujetas prodúcese este síntoma, ás veces basta con botar auga fría, ou ben mergullar a articulación ou a zona afectada nunha palangana con auga e algo de xeo.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións