Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Que comer para evitar o estreñimiento estival?

A clave para previr o estreñimiento está na dieta, a hidratación e o exercicio físico

Img evitar estrenimiento veraniego 2 listgImagen: CONSUMER EROSKI
O tratamento e a prevención do estreñimiento pódese abordar de diferentes maneiras. Unha delas é a farmacolóxica. Pero aquí só comentaremos como facelo cuns correctos hábitos de vida, en concreto cunha dieta saudable. Non debemos confundir as dietas de prevención do estreñimiento coas abordaxes que se utilizan cando xa temos un proceso de estreñimiento xa instaurado. Se xa hai un “bloqueo” intestinal, será mellor corrixir ese primeiro escollo antes de empezar unha dieta de tratamento que puidese incluír unha gran cantidade de auga, verduras, hortalizas e legumes.

Estreñimiento: por que sempre se fala da fibra?

A fibra desempeña un papel fundamental para o tratamento e prevención do estreñimiento: é a encargada de aumentar o tamaño do birlo fecal, de incrementar a velocidade do tránsito intestinal e de prover de alimento á nosa microbiota intestinal (as bacterias coas que convivimos e que gardan unha estreita relación coa nosa fisioloxía dixestiva).

Non toda a fibra compórtase da mesma maneira no intestino; depende do seu solubilidad e de como a poden fermentar as nosas bacterias. Por tanto, a fibra dunha froita non se comportará igual que a dun cereal integral, aínda que aumentar o consumo de ambas é unha boa opción para a poboación saudable.

Pero ollo! Cando falamos de que hai que incrementar a inxesta de fibra, non nos referimos a que haxa que priorizar os alimentos etiquetaxes como “alto en fibra”, nin sequera produtos dietéticos. Moitos destes produtos son galletas, cereais de almorzo ou, mesmo, salvado de distintos cereais para engadir a outras preparacións exentas de fibra, como pode ser o costume tan estendido de engadir unha cucharada de fibra no iogur. Ese non é o modelo que se debe seguir. O que habería que priorizar é aumentar a inxesta de alimentos que xa son ricos en fibra e auga de seu: froitas, verduras, hortalizas e pratos de legumes.

Img evitar estrenimiento veraniego hdImagen: Gábor Adonyi

Teño problemas dixestivos, necesito tomar máis fibra?

É algo que non se pode afirmar tan a treo, xa que, aínda que a inxesta de fibra é moi saudable e un gran hábito para poboación xeral, poden darse casos nos que estea contraindicada. Non podemos asumir que toda doenza intestinal mellorará comendo máis alimentos dos citados, xa que antes deberiamos descartar posibles patoloxías ou condicións que nos poidan facer elixir o mellor tratamento dietético.

Que outras cousas podo facer, á parte de comer máis vexetais?

Sábese que hai dous hábitos fundamentais que preveñen o estreñimiento, dúas rutinas que poden cambiar sensiblemente no verán e por iso é polo que apareza un proceso ao que non estabamos adoitados. Son unha correcta hidratación e o exercicio físico.

  • A hidratación posibilitará que as feces estean hidratadas de modo correcto e que non falte auga para poder compactar a fibra que consumamos. En ocasións, unha insuficiente hidratación pode predisponer a un estreñimiento e tamén a feces moi duras e deposiciones dolorosas, sobre todo en persoas moi sedentarias, persoas maiores encamadas ou poboación predisposta a deshidratarse (os mesmos grupos de risco que para os golpes de calor).
  • Doutra banda, a actividade física permitirá a activación da motilidad intestinal e que o birlo fecal avance. Neste sentido, é de especial importancia non pasar inactivo moito tempo.

Ben pensado, a mellor maneira de previr o estreñimiento estival é simplemente unha vida saudable. O problema é que este tres patas (dieta, exercicio e hidratación) poden verse comprometidas pola calor e a nosa rutina de alimentación e actividade física durante estes meses. Por iso, non hai que esquecer estes consellos para o día a día:

  • Dieta saudable con abundantes froitas, verduras, hortalizas e legumes.
  • Correcta hidratación coa auga como bebida principal.
  • Unha rutina activa evitando longos períodos de inactividade e incorporando actividade física regular.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións