Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Que comes realmente cando abres una bolsa de snacks?

Analizamos 29 aperitivos de marcas líderes no sector paira saber que conteñen estes snacks, como se elaboran e cal debería ser o seu lugar na nosa dieta

snacks ultraprocesados Imaxe: pixabay

Segundo os estudos sobre hábitos de consumo, comer entre horas é cada vez máis habitual na poboación española. Está moi estendida a idea de que esta práctica engorda e non é recomendable paira a saúde, pero, en realidade, depende do perfil nutricional do alimento que consumamos que resulte saudable ou non. Entre as opcións que adoitamos elixir paira eses momentos atópanse, sobre todo, snacks como os que analizamos na guía de compra de maio, o que explica que a súa venda aumente nos últimos anos. Doritos, Cheetos, nachos ou Chaskis son algunhas das nosas preferencias á hora de picar. Pero son sans?

Que comes cando abres una bolsa de snacks?

Paira coñecer a resposta podemos consultar diferentes guías dietéticas. En España a máis coñecida é, sen dúbida, a pirámide dos alimentos, como a de EROSKI, que sitúa a estes aperitivos na cúspide, o que significa que o seu consumo debe ser ocasional. Si fixámonos en outras recomendacións con respaldo científico -como o Prato paira Comer Saudable, da Escola de Saúde Pública da Universidade de Harvard, ou a pirámide de a Fundación Australiana de Nutrición- veremos que estes aperitivos nin sequera aparecen nelas, do que podemos deducir que canto menos os consumamos, mellor. Así mesmo, as autoridades españolas advirten sobre a presenza de acrilamida en snacks ultraprocesados, como as galletas salgadas.

Una vez que temos isto claro, debemos considerar que non todos os snacks son iguais. Hai notables diferenzas entre eles que convén coñecer paira poder facer una boa elección.

Paira situarnos, poderiamos dicir que estes aperitivos están elaborados basicamente a partir dun ingrediente principal de tipo farináceo (como pataca, millo ou outros cereais), ao que se engade aceite e sal. Esta formulación tan sinxela é a que atopamos, por exemplo, en Doritos Dippas, Nachos Veritas e Chips Eroski Sannia. Aínda que o máis habitual consiste en que, a esa fórmula básica, engádanse outros ingredientes como azucres, aromas, colorantes e outros aditivos, tal e como ocorre na dos produtos analizados.

De que están feitos os snack ultraprocesados?

Paira saber de que están feitos estes aperitivos debemos fixarnos en dous aspectos fundamentais da etiquetaxe.

  • O primeiro deles é a denominación do produto, una somera descrición que figura normalmente no reverso de o envase, xusto diante do outro elemento que debemos consultar: a listaxe de ingredientes.
  • A listaxe de ingredientes. Este non só infórmanos acerca das materias primas que forman parte da receita, senón que tamén nos pode dar una idea da cantidade en a que se atopan, xa sexa de forma aproximada (dado que se citan por orde de importancia segundo o seu peso no produto) ou de forma concreta (se un ingrediente destácase de algún modo no envase, debe especificarse a súa cantidade).

➡️ Ingrediente principal: millo, pataca, trigo…

Na maioría de os snack analizados, o ingrediente principal áchase nunha proporción aproximada de entre o 60 % e o 85 %, como ocorre en Cheetos Cuadrilla e Cheetos Gustosines, respectivamente. O tipo de ingrediente maioritario (millo, pataca, trigo, arroz, guisante…) e a súa proporción determinan tanto o aspecto e a textura do produto como o seu sabor e as súas características nutricionais. Se se opta por engadir una cantidade notable de fariña integral de cereais, o produto terá una cantidade significativa de fibra. É o que ocorre, por exemplo, no caso de Sunbites Multicereales, cuxo contido en fibra é do 6,6 %.

➡️ Aceite: non todos son iguais

Aínda hai moitas persoas que pensan que a graxa resulta prexudicial, pero o certo é que necesitamos inxerir graxas saudables paira funcionar con normalidade. Así, en lugar de fuxir dela, deberiamos considerar de que tipo trátase e en que cantidade atópase no alimento.

Desde o punto de vista nutricional, non todas as graxas son iguais, polo que os seus efectos sobre a saúde dependen das súas características químicas (por exemplo, da lonxitude e o grao de saturación dos seus ácidos grasos maioritarios).

En o caso que nos ocupa, atopamos que os snacks analizados foron elaborados con aceite de millo (Lay’s 3D’s Bugles, Cheetos Pelotazos, Cheetos Gustosines, Cheetos Cuadrilla e Lay’s Poppables, todos eles de Pepsico) e con aceite de girasol (normal ou alto oleico), como é o caso de Mios!, Risketos e Triskys, de Risi, Snatt’s Natuchips, de Grefusa, e Tezas Eroski Sannia. Estes aceites non poden cualificarse de insanos, así que neste sentido non deberiamos preocuparnos.

Como o seu nome indica, o aceite de girasol alto oleico caracterízase por conter una elevada proporción dun ácido graso monoinsaturado chamado ácido oleico (ao redor dun 80 %). Ademais, a diferenza doutros similares, ten una baixa proporción de ácidos grasos poliinsaturados, e iso fai que sexa máis estable ao quecemento, de maneira que durante ese proceso xéranse menos compostos indesexables (potencialmente perigosos ou que achegan sabores estraños e a rancio). Estas vantaxes explican o feito de que algunhas marcas destaquen a súa presenza, tal e como se fai nos envases de Tezas Eroski Sannia ou Mios!, por pór só dous exemplos.

O outro aspecto que debemos ter en conta con respecto á graxa é a cantidade na que se atopa presente. Iso débese sobre todo a que é o nutriente que máis calorías achega (9 kcal por cada gramo), así que ten un peso notable sobre o achegue enerxético dos alimentos. De feito, entre os analizados existe una relación directa entre a cantidade de graxa e o achegue enerxético. Dito doutro xeito, os aperitivos que conteñen maior proporción de este nutriente son os que máis calorías proporcionan.

➡️ Sal e outros ingredientes (incluído o azucre)

Considérase que un alimento contén moito sal cando a súa proporción excede o 1,15 %, é dicir, cando ten máis de 1,15 g de sal por cada 100 g de produto. A media desta análise comparativa de aperitivos é de 1,6 %, precisamente porque a gran maioría supera ese 1,15 %.

Na formulación de moitos snacks é tamén habitual atopar azucres, sobre todo sacarosa (que é o azucre común) ou dextrosa (glicosa), que se utilizan paira mellorar o sabor (suavizándoo ou achegando un toque doce), a textura ou a cor. Entre os snacks analizados, os que máis azucres achegan son Sunbites Multicereales (7,3 %) e Cheetos Pelotazos (6,3 %), que conteñen 6,9 g e 8,2 g por envase, respectivamente: ao redor de una cucharadita e media de azucre cada un. Esas cifras refírense aos azucres totais, é dicir, á suma de os que están naturalmente presentes nas materias primas, máis os que foron engadidos pola empresa fabricante.

Son estes últimos os que deberían centrar a nosa atención polas súas posibles implicacións sobre a saúde, pero non hai forma de distinguilos porque a lexislación non obriga a especificalo na etiquetaxe. En calquera caso, falamos de cantidades pequenas, así que non deberiamos preocuparnos neste sentido, o cal non significa que debamos baixar a garda e esquecernos de consultar a etiquetaxe.

Img cheetos snacks hd

Cantas calorías teñen?

Por regra xeral, os snack comerciais teñen moitas calorías, polo que se desaconsella excederse no consumo destes produtos. Por exemplo, Cheetos Pelotazos ten 5o3 calorías en 1oo gramos, tézalas Eroski Sannia achegan 474 calorías en 1oo gramos e Sunbites Multicereales ten 48ou calorías por cada 1oo gramos.

Si, en xeral e segundo as directrices de a Organización Mundial da Saúde (OMS), establécese que un adulto debe inxerir entre 1.600 e 2.000 calorías ao día se son mulleres, e entre 2.000 e 2.500 no caso dos homes, o conveniente sería consumir só ocasionalmente estes aperitivos tan apetecibles, pero non demasiado sans.

Máis coidadosos aínda hai que ser cos pequenos da casa e os snacks salgados paira nenos deben incluírse só como un produto ocasional dentro da dieta infantil.

Alternativa aos ultraprocesados: snacks saudables

Se non resistes sen inxerir algún alimento entre as comidas principais e queres alimentarche ben, o mellor é recorrer ao picoteo saudable. Podes comer san e saciar a túa fame sen necesidade de cargarche de calorías. Algunhas alternativas son as seguintes:

  1. Froita fresca: parece obvio, pero una froita entre comidas é o mellor aperitivo. Saudables e saciantes, como a mazá, o plátano ou as frambuesas, non engadiremos calorías baleiras á nosa dieta.
  2. Hummus con palitos de zanahoria: o hummus non ten por que conter só garavanzos, senón que podes engadirlle remolacha, aguacate, etc. e cociñar una apetecible crema na que “mollar” palitos de zanahoria (ou apio, pepino…)
  3. Froitos secos con uvas pasas: os froitos secos xeran sensación de saciedade enseguida, e tomando pouca cantidade, e achegan beneficios paira o corazón, paira controlar o colesterol “malo”… Respecto da uva pasa, ten moi pouca graxa pero si contén azucre, polo que as persoas con problemas relacionados coa glicosa deben consumilas con mesura e precaución.

 

Img portada revista mayo 19Paira acceder á análise completa, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

aperitivo snacks

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións