Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Que esconden as túas galletas favoritas?

Analizamos os 15 tipos de galletas preferidos polos consumidores paira coñecer que conteñen e en que cantidade
Por EROSKI Consumer 2 de Outubro de 2018
Img galletasalvarofernandez

No almorzo, na merenda, durante unha viaxe en coche ou como recurso exprés paira picar a media tarde. As galletas están presentes de moitas maneiras na nosa vida cotiá. Non só utilizámolas paira acompañar sobremesas, combinar con xeados ou facer tortas de aniversarios -que tamén-, senón que forman parte da nosa alimentación habitual. Cada un de nós come, de media, case seis quilos ao ano. Isto é moito ou é pouco? A tenor da súa composición nutricional e das recomendacións dos expertos, é demasiado, xa que as galletas deberían ocupar un lugar moi ocasional na dieta e reducido nos nosos armarios.

Con todo, a súa presenza é máis que notable. Este produto está intimamente ligado a unha gran variedade de rutinas e, mesmo, ao noso imaxinario, onde un vaso de leite morno acompañado con galletas é un pensamento reconfortante e pracenteiro. Pero é san? Que lle achegan as galletas ao noso organismo? Son todas iguais? En EROSKI CONSUMER fixémonos estas e outras preguntas paira descubrir que conteñen, en que cantidades e de que modo preséntanse aos consumidores. Porque, aínda que todos os ingredientes deben estar detallados no paquete, en realidade non todos se ensinan da mesma maneira: mentres algúns, como a fibra, destácanse; a outros, como as graxas, non é tan sinxelo atopalos.

15 marcas de galletas, a exame

No noso número de outubro publicamos una completa investigación sobre as 15 galletas máis frecuentes na cesta da compra. O abanico de gustos é amplo: vai desde a sinxelas María até as recheas, como as Oreo, pasando polo estilo digestive , as que aseguran ter 0 % de azucres engadidos e as que están dirixidas especificamente ao público infantil, como as Dinosaurus. E que descubrimos? Que todas elas son moi calóricas (incluídas as que non conteñen azucres), que achegan importantes cantidades de graxas, de azucre e tamén de sal (aínda que non se note). Cando as comemos, é moi fácil exceder dos límites diarios recomendados destes nutrientes.

En 50 gramos destas galletas hai máis de 200 Kcal. E aínda que a cifra varía bastante entre as que teñen máis e as que teñen menos, convén lembrar este dato: a maioría das mostras analizadas suman máis calorías que un plátano e 50 g de pan. De onde procede tanta enerxía? Das graxas, do azucre ou de. ambos os ingredientes combinados .

Graxas e azucre nas galletas

As graxas son una das fontes calóricas máis importantes e, a pesar da súa mala fama, son indispensables paira o noso corpo. Iso si, non todas as graxas son iguais . Hainas mellores e peores e, no mundo das galletas, estas últimas son as que máis abundan. Algunhas das marcas analizadas conteñen una cantidade notable deste nutriente: case a cuarta parte son graxas. É moito ou é pouco? Pensémoslo en gramos. Si nunha ración destas galletas hai 12 g de graxa e o límite diario recomendado de graxas saturadas está nos 20 g (algo menos paira os nenos), será moi fácil exceder ese tope se estes produtos están presentes na nosa dieta de maneira habitual.

O azucre é outro ingrediente crucial; o protagonista das galletas. Proba diso é a súa posición no segundo e terceiro posto na lista de ingredientes de todas as marcas. Ademais, pode adoptar diferentes nomes: glicosa, jarabe de glicosa, mel, sirope, azucre de cana, mel de cana, azucre moreno, panela, concentrados de. zumes de froitas, néctar … Cada vez que leamos algunha destas expresións, estaremos a ler azucre. A cantidade total deste ingrediente atopámola na táboa de composición nutricional. E, aínda que hai grandes diferenzas entre as distintas marcas, en case todas é elevada e nalgunhas é sorprendente. Como de sorprendente? Na nosa análise atopamos casos nos que só dúas galletas suman 20 g de azucre. As recomendacións oficiais paira a inxesta deste nutriente é de 25 g ao día como cantidade idónea ao día, 50 g como máximo aceptable.

Img grafico

Fibra e sal nas galletas

Hai outros dous ingredientes aos que se debe prestar atención: a fibra e o sal. O primeiro é bo e desexable e, por iso, fácil de detectar: case todos os produtos que conteñen fibra destácano nos seus envases. Con todo, a mellor maneira de comprobar se un alimento é integral de verdade consiste en ler a lista de ingredientes: o será se a maior parte da fariña é integral de trigo (ou outro cereal) ou fariña de trigo (ou outro cereal) de. gran enteiro .

Menos fácil de detectar -e imaxinar- é o contido de sal, aínda que está moi presente nas galletas. Na mostra analizada, o valor desta sustancia oscila entre o 0,1 g e os 0,6 g por ración, cantidade que supera o 10 % da inxesta diaria máxima de referencia. En xeral, o sal é máis abundante nas galletas que foron elaboradas con fariñas integrais ou sen azucres. É probable que a maior presenza de fibra ou a falta de azucres (factores que afectan de forma negativa ao sabor) queiran ser compensados polos fabricantes coa adición dunha cantidade de sal superior á do resto.

Img portada consumer outubro 2018

Paira acceder á análise completa, consulta a revista impresa .