Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Que facer para que as coles senten mellor

O cheiro ao cociñar e as molestias dixestivas afastan as coles das cociñas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 16 de Novembro de 2006
img_lombp

O repolo, a coliflor, a lombarda e as coles de Bruxelas son hortalizas da familia da col propias dos meses de inverno. Do mesmo xeito que o resto de hortalizas achegan moi pouca enerxía, unha gran variedade de vitaminas -en especial vitamina C-, minerais e fibra -celulosa-. Distínguense do resto pola súa riqueza en compostos de xofre, o que lles confire o cheiro tan particular que desprenden durante o seu cocción, ademais de propiedades antioxidantes.

A súa riqueza en compostos de xofre confírelles o cheiro tan particular que desprenden durante o seu cocción

Como facer para que a súa dixestión sexa máis áxil e resulten menos flatulentas?

Os motivos polos que as coles adoitan producir máis molestias dixestivas que outras hortalizas son o seu alto contido en celulosa e a súa riqueza en compostos de xofre. No entanto, pódese recorrer a estratexias moi simples que permiten mellorar a súa tolerancia, de modo que mesmo aquelas persoas que sofren de aerofagia ou de dixestións pesadas poden integralas na súa dieta sen problemas.

O comiño e o hinojo fan que sexan menos fratulentas, non usar graxas na súa cocción evita a pesadez na dixestión

Crúas ou cocidas? A col e a lombarda fundamentalmente toléranse mellor crúas que cocidas. Adoitan picarse moi finitas para elaborar ensaladas nas que substitúen en parte á leituga ou a escarola.

Atención aos ingredientes da receta. Á hora de consumir estas hortalizas non convén empregar ingredientes demasiado grasientos -salsas con nata ou queixo, touciño, etc.-, nin condimentos fortes que poden irritar a mucosa do estómago e acentuar as molestias dixestivas.

Condimentos carminativos que axudan a reducir a produción de gases. O comiño e o hinojo poden incluírse como ingrediente adicional para que as coles resulten menos flatulentas. No caso de que o sabor destes condimentos non sexa do agrado da persoa, pódese recorrer a cápsulas ou comprimidos que se compran en tendas especializadas e en farmacias.

Infusións dixestivas como sobremesa.

Son moi útiles as infusións de menta, anís, sarxa ou de hinojo. Pódese tomar no seu lugar manzanilla á que convén engadir uns grans de anís verde, hinojo ou comiño. A infusión de hierbabuena tamén resulta moi adecuada xa que relaxa os músculos do colon -intestino groso-, o que axuda a aliviar a molestia do exceso de gases.

Outros consellos prácticos

Masticar suficiente cada bocado, xa que a dixestión comeza na boca.

Dedicar tempo suficente ás principais comidas, evitando as présas e a preparación de pratos a última hora, xa que de non ser así, a probabilidade de acusar molestias dixestivas aumenta.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións