Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Que nos din as cores das verduras?

A cor das verduras e as froitas ofrece información sobre a súa composición nutricional e dá pistas dos beneficios que achegan ao organismo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 12 de Xaneiro de 2017

Algunha vez preguntouse por que os tomates son vermellos e o brócoli, por contra, verde? Ou que beneficios para a saúde teñen as distintas cores das verduras e froitas? Un equipo de investigadores da División de Nutrición Humana da Universidade de Wageningen (Países Baixos) si que o fixo. Para coñecer estas cuestións, realizaron un estudo sobre a cor das froitas e verduras e os beneficios que teñen cada un deles para a saúde. E é que, como se expón a continuación, as distintas tonalidades dos vexetais pódense considerar como unha etiqueta nutricional, xa que ofrecen algúns detalles sobre os beneficios que achegan.

Imaxe: Likka

A cor das verduras débese á presenza de fitoquímicos , sustancias que se achan nos alimentos de orixe vexetal. Actúan como defensa natural en plántalas hóspedes, protexéndoas de infeccións, de microbios, e outorgándolles a cor, o aroma ou o sabor. Os fitoquímicos non se consideran sustancias esenciais para o ser humano, xa que o metabolismo non os necesita, pero demostrouse que a longo prazo son clave para a saúde. Exercen un efecto protector do sistema cardiocirculatorio e axudan a reducir o risco de cancro, entre outras enfermidades.

A continuación desvélanse algúns detalles do estudo científico, en canto ás distintas cores que hai neste campo e que beneficios levan para o organismo.

Vexetais verdes

Deben a súa cor á presenza de clorofila, achegan poucas calorías e teñen un gran valor alimentario pola súa riqueza en vitaminas e minerais como o magnesio. Son fonte de fibra , que é moi importante para a saúde. Entre as verduras desta cor atópanse o brócoli, as acelgas, a leituga, as espinacas, as coles de Bruxelas, o apio, a rúcula, os guisantes ou as xudías. Son excelentes depurativos, grazas aos altos niveis de clorofila, o que axuda a manter un bo estado de saúde.

Verduras vermellas

Os vexetais vermellos son ricos en antocianinas e licopeno, compostos antioxidantes que contribúen a reducir o risco de padecer enfermidades de corazón, problemas de memoria ou mesmo cancro. Ademais, conteñen minerais como potasio e selenio, que axudan a fortalecer o sistema inmunológico e a memoria e achegan vitaminas A, B9 e C. Vexetais como o pemento vermello, o tomate, os rabanitos ou a remolacha son moi interesantes para a saúde.

Verduras de cor morada

A cebola morada, as berenjenas, a remolacha (tamén aquí) e ata a col morada ou lombarda son algúns dos exemplos que se achan neste grupo. A súa cor indica a presenza de antioxidantes e fitoquímicos. Tamén son alimentos moi ricos en anticianina e fenólicos que contribúen a previr o cancro, manter activa a memoria e retardar o proceso de envellecemento.

Verduras laranxas

As verduras de cor laranxas son fonte de vitamina A e vitamina B, que melloran a función do sistema inmunológico. Ademais, contan cun conxunto de sustancias que axudan a fortalecer a vista, aumentan as defensas do corpo e combaten alerxias e enfermidades infeccionas. A cenoria, a cabaza ou os pementos laranxas son algúns dos vexetais que se atopan neste grupo.

Vexetais amarelos

Do mesmo xeito que os vexetais alaranxados, o seu aceno de identidade é a riqueza en vitamina A, vitamina B, potasio e acedo fólico. Ademais, son moi efectivos como antioxidantes, que contribúen a producir glóbulos brancos, fortalecer os vasos sanguíneos ou combater infeccións. Algunhas das verduras que hai con esta cor son o pemento amarelo, o millo e algunha variedade de tomates.

Vexetais de cor branca

Os vexetais brancos, como a cebola, o allo, os espárragos, o allo porro, a coliflor, o repolo ou os nabos, teñen un alto contido de potasio e magnesio. Achegan unha gran cantidade de fibra e alicina, un excelente antioxidante que pode axudar a reducir o risco de hipertensión, hipercolesterolemia e accidentes cardiovasculares.

Sexan da cor que sexan, comer verduras a diario é fundamental para levar unha dieta saudable, pola gran cantidade de beneficios que achegan e porque manteñen ao organismo vivo. Tendo en conta a importancia de incluír este alimento no día a día, as verduras conxeladas, pola súa banda, son unha excelente alternativa ás frescas. Grazas ao seu proceso de ultracongelación, non só reteñen as vitaminas, as fibras e os minerais, senón que, ademais, son case igual de nutritivas que as recentemente recollidas da terra.

Co obxectivo de concienciar á sociedade sobre a necesidade de incorporar as verduras na dieta diaria como hábito de vida saudable, a Asociación Española de Fabricantes de Vexetais Conxelados (ASEVEC) conta cun espazo en Internet que permite coñecer con profundidade e rigor o mundo das verduras conxeladas. Na páxina pódese ver o proceso de fabricación das verduras conxeladas, as zonas españolas onde se recollen as diferentes variedades, consellos de saúde e ata o mellor tratamento e uso na cociña para elaborar deliciosos pratos.

Etiquetas:

cores verduras vexetais

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

ASEVEC

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto