Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Que é o edamame e cales son as súas propiedades?

Contámosche todo sobre este legume: un aperitivo tradicional da cociña oriental económico, saudable e moi rico que podes preparar de distintas maneiras

edamame propiedades Imaxe: u_9vstifjx

Estas vainas alargadas de soia verde que podes atopar na maioría dos restaurantes asiáticos, sobre todo chineses e xaponeses, chámanse edamames. Este aperitivo tradicional, tan importante na cociña oriental, popularizouse en occidente nos últimos anos polo seu sabor, moi agradable. Seguramente os viches tamén nalgún restaurante ou supermercado. Cal é o seu valor nutricional? Cal é o segredo de leste snack do futuro? Neste artigo contámoscho.

Que é o edamame?

Edamame literalmente significa “faba ou frijol de rama”. É una leguminosa novo e verde cando se recolle, polo que resulta suave e cremosa, e non está ríxida ou dura como a maioría das sementes de soia maduras. Os edamame podémolos atopar dentro da vaina ou sen casca. É moi fácil achalos conxelados en calquera supermercado, e o seu prezo é bastante alcanzable.

O edamame non é una leguminosa nova: a súa historia remóntase ao século XIII. “O edamame aparece por primeira vez en Xapón cando o santo budista Nichiren Shônin escribe una nota de agradecemento a un discípulo polo edamame que lle deixou no templo”, explícase nunha investigación de SoyInfo Center, una publicación especializada en información sobre alimentos de soia, os seus usos industriais e a súa historia.

Nesta mesma investigación asegúrase que o boom do edamame está enteiramente relacionado coa masiva popularidade do sushi, o sake e a cervexa xaponesa que se orixinou en California nos anos 80. “Comeza cando a popular serie de televisión Shogun, baseada na novela de James Clavell, xerou gran interese na cultura tradicional xaponesa entre os estadounidenses. Os restaurantes xaponeses en Estados Unidos servían edamame gratis, con cervexa”, recolle a publicación.

Cales son as propiedades do edamame?

“Cunha cunca (85 gramos aproximadamente), este alimento achega 76 kcal, ten un alto achegue de proteína vexetal con 7,9 gramos e de hidratos de carbono (carbohidratos) con 6,1 gramos e un baixo achegue de lípidos (graxas) con 4,18 gramos”, apunta o nutricionista clínico Néstor Padilla. Como todas as leguminosas, este alimento é rico en fibra, algo que pode favorecer a nosa dieta.

Beneficios paira o noso corpo

Este alimento axuda ou mellora o sistema gastrointestinal promovendo una boa dixestión, e en sangue reduce os niveis de glicosa. Ademais, “o seu alto achegue de hidratos de carbono proporciona una boa cantidade de enerxía ao corpo e é una boa fonte de proteína vexetal e favorece a saciedade”, comenta Padilla.

Polo seu efecto antioxidante, o edamame promove a erradicación de radicais libres (envellecemento celular) e é bo paira o sistema inmunológico polo seu alto achegue en cobre e zinc, minerais que favorecen o fortalecemento do corpo, di o nutricionista. Os edamames conteñen vitamina C, vitamina B3, potasio, calcio, magnesio e ferro, polo que é idóneo paira evitar a osteoporose e a artrite. Ademais, é apto paira persoas con enfermidade celíaca e paira persoas con diabetes.

Con todo, este alimento está “contraindicado en pacientes con hipotiroidismo de forma habitual pola eliminación da hormona tiroxina (que desempeña un papel importante na regulación de peso, a temperatura corporal e a forza muscular) e que é producida pola glándula tiroides”, di Padilla.

Como se comen e como se preparan?

Como toda leguminosa, segundo explica o nutricionista, a súa preparación esencial sería de maneira fervida e sazonada principalmente con especias, paira degustala na súa forma máis natural.

Os edamames pódense cociñar de diferentes formas: fervidos, ao vapor ou salteados en aceite.

  • O modo máis fácil é agregar o edamame fresco ou conxelado nunha pota de auga fervendo con sal e cociñalo de 5 a 8 minutos, ata que estea ao teu gusto. Ao final, podes mergullar as vainas en auga fría e servilas nun recipiente onde podes engadir algo máis de sal e pementa.
  • Paira preparalos ao vapor, verte un ou dous dedos de auga na pota, espera a que ferva e coloca os edamames nun recipiente (colador metálico ou bandexa de vapor) encima da pota. Despois, tápao durante uns 5 ou 10 minutos. Así conseguirás que os edamames estean moi tenros e zumentos.
  • Outra forma de cociñalos é salteándolos en aceite de oliva despois de fervelos. Colócaos fervidos e secos na tixola co aceite a lume medio ou alto. Podes agregar salsa de soia ou salsa de ostras. E paira darlle un toque picante, podes engadirlle cayena ao gusto.

Os edamames tenros salguen con facilidade da súa vaina. Ao estar sen casca son idóneos paira agregalos a sopas, ensaladas e arroces, e daranlle un toque fresco ás comidas.

Con todo, como lembra Padilla, “non hai que esquecer que para que as propiedades dun alimento funcionen, debe ir inmerso en bo plan de alimentación planificado por un especialista e ter bos hábitos alimenticios, xa que un alimento por si só non pode xerar todos os beneficios e necesidades que o corpo require”.

Etiquetas:

legumbre-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións