Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Que sabes sobre a vitamina A?

A vitamina A pode resultar tóxica en doses elevadas, que se alcanzan pola inxesta excesiva de suplementos, non pola alimentación

A vitamina A é unha das vitaminas liposolubles. Realiza varias funcións no organismo. A máis coñecida, a do mantemento da visión nocturna, aínda que tamén é necesaria para o bo estado dos dentes, a pel e as mucosas. Ademais, participa no metabolismo óseo. Pero canto máis sabe sobre esta vitamina? No seguinte artigo explícase que tipos de vitamina A existen, se se toma suficiente e que precaucións débense ter. Por suposto, tamén se desmontan dous mitos relacionados co seu uso e consumo.

Imaxe: IgorTishenko

Que tipos de vitamina A existen?

A vitamina A áchase nos alimentos de dúas formas:

  • Vitamina A preformada (retinol) nos alimentos de orixe animal, sobre todo nos ricos en graxa e as vísceras; tamén nos lácteos.
  • Provitamina A (habitualmente como betacaroteno) nos alimentos de orixe vexetal, sobre todo nos de cor laranxa, vermello e amarelo. Os betacarotenos teñen tamén función antioxidante.

O betacaroteno é un precursor da vitamina A; é dicir, necesita unha modificación para ser vitamina A metabólicamente activa. O fígado encárgase sen problemas de facer esa transformación. E tamén esela responsable de almacenar esta vitamina.

Como se se tomo suficiente vitamina A?

Nos países industrializados, o déficit de vitamina A non é habitual en persoas sas, polo que non hai que tomar ningunha medida especial para cubrir os requirimentos, máis aló de seguir unha dieta saudable. Con todo, si é preciso ter en conta algunhas precaucións ante o exceso. A vitamina A pode resultar tóxica a doses elevadas, pero só na súa forma activa. Así e todo, son necesarias doses moi altas para causar problemas a un adulto, dificilmente alcanzables coa alimentación. Estes problemas danse máis ben por unha inxesta excesiva de suplementos.

Os nenos pequenos si poden ser sensibles a doses menores, polo que non é boa idea darlles vitaminas ou complementos multivitamínicos por conta propia sen consello profesional. Os betacarotenos non presentan ese problema; como máximo poden dar á pel unha cor amarelada ou alaranxada se se inxeren doses moi altas, que desaparecerá nuns días sen máis consecuencias.

Outro grupo de risco son as gestantes, xa que un exceso pode prexudicar ao feto. Por iso, a OMS recomenda non dar esta vitamina en suplemento ás embarazadas, salvo a aquelas con risco de déficit en zonas desfavorecidas do planeta. Pero tamén deberían moderar o consumo de fígado e de foie. Na nosa contorna, os suplementos perinatales habituais non conteñen vitamina A por este motivo. Os betacarotenos son inofensivos neste sentido.

Dous mitos sobre a vitamina A

Estes son os dous mitos máis estendidos sobre a vitamina A:

  • Só a vitamina A de orixe animal é adecuada. Non é certo. Os betacarotenos son convertidos en vitamina A metabólicamente activa sen problema e no contexto dunha dieta adecuada -non en situacións de fame negra-. Incluso as persoas vexetarianas non teñen o menor problema para manter niveis de vitamina A ,e non só saudables, senón por encima da media en moitos casos.
  • A vitamina A ponche moreno. Non é así. É certo que a vitamina A participa en manter unha boa saúde da dermis e que unha alta inxesta de betacarotenos pode cambiar lixeiramente o ton de pel, pero isto non ten que ver con porse moreno. En cambio, si que pode axudar a previr as queimaduras solares, pero ollo!: nunca substituirán á protección solar.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto