Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Que son as graxas hidrogenadas?

Graxas de orixe vexetal que no noso organismo compórtanse como graxas saturadas cuxo exceso contribúe a aumentar os niveis de colesterol sanguíneo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 04deAgostode2005

As graxas hidrogenadas empréganse con frecuencia na elaboración
de produtos como aperitivos salgados (flocos de millo, patacas fritas…), produtos
precocinados (empanadillas, croquetas, canelones, pizza…), pastelería,
galletas…, alimentos cada vez máis demandados.


Como se obteñen?
As graxas hidrogenadas son unha forma físico-química na
que se poden presentar as graxas.
O aspecto físico dun alimento graso depende do tipo de graxa que
abunde na súa composición, segundo sexa saturada ou insaturada.
Por exemplo, a graxa saturada (denomínase así porque todos os seus átomos
de carbono están saturados de hidróxeno) é sólida a temperatura
ambiente, e isto explica que alimentos ricos nesta graxa, como o sebo, o
touciño ou a manteiga, teñan un aspecto máis sólido. Os aceites
vexetais como o de oliva ou sementes, ricos en acedos grasos insaturados
(non todos os seus átomos de carbono están unidos a hidróxeno,
senón que están unidos por dobres ligazóns), son líquidos a temperatura
ambiente.
No entanto, pódese modificar a composición físico-química
dun alimento co fin de cambiar o seu aspecto, a súa textura e as súas posibilidades
de emprego. Así, os aceites vexetais pódense facer máis sólidos
introducindo moléculas de hidróxeno na súa composición,
é dicir, hidrogenándolos e transformando os seus ácidos grasos insaturados
en máis saturados de hidróxeno. Deste xeito obtéñense as denominadas
graxas hidrogenadas.

Os fabricantes empregan este tipo de graxas polo seu baixo custo e porque os
produtos elaborados con graxas hidrogenadas poden permanecer durante máis
tempo nos andeis dos supermercados xa que estas graxas tardan
máis tempo en enranciarse.
A pesar da súa orixe vexetal, debido ao tratamento físico-químico
que sufriron, as graxas hidrogenadas compórtanse no noso organismo como
a graxa saturasa, é dicir, como “graxa mala”, cuxo exceso contribúe
a aumentar os niveis de colesterol sanguíneo. Por tanto, é recomendable
revisar a etiquetaxe dos alimentos e non abusar daqueles que conteñan
este tipo de graxas.

Ler a etiqueta, fundamental
Na lista de ingredientes de moitos produtos indícase que contén graxas
hidrogenadas ou graxas parcialmente hidrogenadas. Aínda que a etiqueta faga referencia
á orixe vexetal destas graxas -que o consumidor pode asociar a saudable-,
no noso organismo, este tipo de graxas vanse a comportar como graxas saturadas
debido ao proceso de hidroxenación que sufriron. Hai evidencia científica
de que consumir en exceso alimentos que leven graxas parcial ou totalmente hidrogenadas,
relaciónase cun aumento das taxas de colesterol e triglicéridos
plasmáticos, o que contribúe en parte á aparición e desenvolvemento
de enfermidades vasculares, como a hipercolesterolemia, a hipertrigliceridemia
e a arteriosclerosis.
Ésto fai que sexa especialmente importante que persoas con niveis elevados
de colesterol ou triglicéridos en sangue ou que sufran calquera tipo de
enfermidade cardiovascular, eviten o consumo de alimentos que conteñan leste
tipo de graxas. E como medida preventiva, é recomendable que a poboación
xeral sa, evite ou limite a presenza destes produtos na súa dieta habitual,
ou que elixa entre varios produtos, aqueles con menor porcentaxe de graxa hidrogenada.

Por tanto, é interesante revisar a etiqueta dos produtos e elixir, sempre
que sexa posible, aqueles que especifiquen o tipo de aceite utilizado.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións