Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Que tipo de graxa úsase na pastelería industrial?

As graxas hidrogenadas, saturadas e de baixa calidade utilízanse con frecuencia para a elaboración de doces e bolos industriais

Img aceite palma bolleria industrial hd Imaxe: belchonock

Os alimentos que se compran xa preparados e envasados, listos para consumir, teñen un trazo en común: conteñen ingredientes non elixidos polo consumidor. Poden ser sustancias moi boas, como sucede en ocasións, ou máis ben pobres e de escasa calidade, como ocorre máis a miúdo, pero en ambas as situacións a súa elección depende do fabricante que os produce. O que si está na man de consumidor é decidir se o produto en cuestión merece a pena; noutras palabras, se o adquirirá ou non. Por iso é polo que sexa tan importante saber ler a etiquetaxe nutricional e coñecer cales son os ingredientes conflitivos, como certos tipos de graxas. O seguinte artigo céntrase na pastelería industrial e sobre todo nas súas graxas, como as do aceite de palma, que se usan na súa elaboración.

Img aceite palma bolleria industrial
Imaxe: belchonock

O sal, o azucre engadido e as graxas saturadas e hidrogenadas son tres elementos pouco saudables que están con frecuencia presentes nos produtos ultraprocesados, como a pastelería industrial. Con respecto ás graxas, entre as que se inclúe o aceite, a maioría das que se empregan nestes produtos son de baixa calidade. A razón é o prezo. Utilizar ingredientes baratos permite reducir tamén o custo final que se traslada ao consumidor.

O aceite de palma é un ingrediente que se axusta moi ben a esta descrición. O seu perfil nutricional non é nada interesante para a dieta, pero é económico e, como xa se explica no artigo ‘O abecé do aceite de palma‘, ten unha textura que permite usalo como substituto de manteigas e margarinas e como substitución das graxas hidrogenadas e trans. Estas características convérteno no candidato idóneo para formar parte de decenas de produtos que a poboación consome de maneira habitual.

O dietista-nutricionista Aitor Sánchez sinala que os ácidos grasos, con independencia de que sexan saturados, insaturados ou poliinsaturados, poden ter diferentes procedencias. E sostén que esta orixe só pódese identificar a listaxe de ingredientes que todo produto debe levar no seu envase. Este profesional recomenda evitar os alimentos que leven aceite de palma ou graxas hidrogenadas ou parcialmente hidrogenadas, xa que estas últimas nomenclaturas indican que se está ante un produto con acedos grasos trans.

Non todas as graxas son malas

Pero non todas as graxas son malas. Pola contra, o organismo necesítaas para funcionar e algunhas ata son útiles para evitar o aumento de peso corporal. A graxa, xunto con outros nutrientes como a proteína ou a fibra, produce saciedade; é dicir, a sensación de sentirse cheo ou pleno. Isto evita que se teñan ganas de volver comer ao pouco tempo de haber comido, como si sucede con outros alimentos ou produtos.

Con todo, para que a estratexia funcione, é básico elixir as graxas saudables que están presentes de maneira natural nos alimentos, como o aguacate ou os froitos secos, ou engadir un aceite de calidade, como o de oliva virxe extra, a alimentos que tamén sexan saudables.

Aceite de palma: unha graxa de orixe vexetal que convén evitar

O aceite de palma, a diferenza doutros aceites vexetais, é moi rico en graxas saturadas. O seu perfil nutricional é, por tanto, distinto ao do aceite de girasol ou o de oliva. Diversos estudos científicos suxiren que unha dieta rica en graxas saturadas pode incrementar o risco cardiovascular, ademais de aumentar os niveis de colesterol “malo” e a resistencia á insulina, un factor de risco de padecer diabetes tipo 2. A estes efectos perniciosos para a saúde engádese o da subida de peso.

No entanto, esta clase de produtos resultan moi atractivos, e non só polo prezo. A súa composición fai que sexan moi palatables, é dicir, que sexan gratos ao padal, algo que inflúe -e moito- nas preferencias alimentarias. Como sinala o dietista-nutricionista Xullo Basulto neste artigo, canto máis pracenteiros sexan os alimentos, maior será a inxesta, en ocasións por encima do apetito. As súas palabras apóianse en investigacións que establecen que os produtos máis preferidos teñen un trazo en común: un sabor que se potencia con tres ingredientes (sal, azucre e graxa) que, en exceso, resultan perigosos para a saúde.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións