Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Que é un smoothie?

O máis cremoso dos batidos é moi vistoso e rico e admite múltiples ingredientes, desde froitas ata verduras de folla verde
Por Peio Gartzia 1 de Setembro de 2015
Img que es smoothie hd
Imagen: TeriVirbickis

O smoothie é o máis cremoso dos licuados; un batido que inclúe elementos lácteos na súa composición para darlle unha consistencia suave e untuosa á mestura de froitas ou verduras. Entre os máis coñecidos, destaca o green smoothie, que se puxo de moda porque se lle atribúen efectos beneficiosos para o organismo. Os batidos verdes espertaron o interese por redescubrir estes preparados tan coloridos e ricos. Neste artigo detállanse que características teñen os smoothies, danse os trucos crave para facelos en casa e preséntanse catro alternativas deliciosas.

Smoothies: licuados cremosos e suaves

A principal diferenza entre un batido de froitas clásico e un smoothie é a textura. O nome dio todo, xa que smooth en inglés significa suave. A consistencia dos smoothies é sempre cremosa, algo que se consegue engadindo ingredientes lácteos, desde leite desnatada ata iogures naturais e xeados de crema, vainilla ou nata.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Polo demais, o smoothie comparte cos batidos de froitas e verduras todas as demais características: é unha fonte de nutrientes moi interesante, refrescante, versátil e exquisita. Segundo os gustos e os ingredientes, os smoothies poden servirse como antesala dunha comida, co almorzo para empezar o día ben alimentados ou como tentempié a media tarde. Ademais, estes batidos son un recurso nutritivo e san para que os nenos -e os adultos- tomen froita de maneira habitual. Aínda que é mellor comer a froita e a verdura enteira, masticándola, ante a tesitura do todo ou a nada, será mellor tomala deste xeito que non facelo de ningún xeito.

Os smoothies de froita e verduras adoitan levar un engadido de zume de froita ou de lácteos, xa sexan iogures, xeados ou leite, para facer a mestura máis cremosa ou máis lixeira segundo os gustos e tipos de verduras e froitas que se empreguen. O resultado que se obtén tras bater todos os ingredientes é unha mestura de consistencia espumosa e cremosa moi apetecible. Desta forma, os batidos reúnen a auga da froita -excelente para hidratar o organismo-, as vitaminas e os sales minerais, aínda que parte da fibra da froita pérdese cando non se aproveita toda a peza ou se elimina a pel.

Trucos e consellos para preparar os smoothies en casa

  • Se para elaborar o batido agréganse froitas acedas (laranxa, limón, mandarina, pomelo ou os seus zumes), é mellor substituír o leite por iogur porque coa acidez córtase o leite e, aínda que a mestura non resulta indigesta, dálle ao batido un aspecto pouco apetecible. Ademais, ao ter moito zume, o iogur achegará unha textura máis cremosa, do mesmo xeito que se se emprega xeado cremoso.
  • Outras moitas froitas con moita pulpa e pouco zume (plátanos, fresas, pexegos, mazás ou peras) si que permiten a mestura con elementos líquidos como o leite sen que se altere o aspecto e facendo que o batido quede cremoso. Tamén é posible engadir leite de soia, xeados e, por suposto, auga xeada para os smoothies moi potentes con verduras crúas, como as espinacas.
  • É importante utilizar froitas e verduras frescas, de tempada, ben limpas e no seu punto de madurez. Ademais, nas épocas nas que hai moita cantidade dalgún tipo de froita, servirá para sacar partido a esas froitas lixeiramente tocadas, feas de aspecto pero ricas de sabor: elimínase a parte máis tocada e aprovéitase o resto da froita.
  • Para preparar un excelente smoothie é tan importante unha boa combinación dos ingredientes como coidar a forma de presentalos. O envase idóneo é unha copa ou un vaso de cristal alto (onde se serven de maneira habitual os refrescos), aínda que coa moda actual de presentación un pouco vintage, tamén se serven en tarros de cristal coma se fosen iogures caseiros. Se a copa ou o vaso está ben frío ou recentemente saído do conxelador e acompáñase dunha ou varias pajitas, tomar o batido resulta aínda máis agradable.

Catro smoothies deliciosos e moi fáciles de facer

Unha vez introducidos no mundo dos smoothies só queda experimentar con sabores e combinacións deliciosas e que sexan de noso agrado. É mellor comer a froita masticada, pero se non se pode ou se prefiren os batidos, adiante, pero con moderación! E é que unha inxesta excesiva de fructosa (azucres que teñen que consumir o noso organismo) non é nada recomendable.

  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    1. Green smoothie. O seu aspecto e cor verde con trocitos diminutos de follas e sementes suspendidos na superficie non é moi alentador. Con todo, con este batido verde orixinouse a moda actual dos smoothies, xa que se lle atribúen propiedades saudables. Este smoothie mestura un par de froitas cunhas follas de vexetal verde (polo xeral, espinacas ou berros), leituga e auga.

    A nosa receita leva os seguintes ingredientes: 300 g de kiwi, 400 g de pera conferencia, dous plátanos, 100 g de follas de espinacas frescas, 100 g de xeo, 20 ml de zume de limón e 250 g de iogur natural. Límpanse as follas de espinacas. Pélanse e trocean a pera, os kiwis e plátanos. Colócanse as froitas e espinacas xunto co xeo e o iogur natural nun vaso de batidora, agrégase o zume de limón e se tritura ata conseguir unha textura cremosa tipo sorbete. Sérvese recentemente elaborado, cunha pajita e uns trocitos de froita que acompañen o smoothie verde con pebidas de kiwi.

  • 2. Smoothie de kiwi e plátano. Necesitaremos: seis kiwis, dous plátanos, 400 ml de zume de laranxa e 250 g de iogur desnatado natural. Pélanse os plátanos e os kiwis, se trocean en cuartos e pásanse pola licuadora. A este licuado engádeselle zume de laranxa e un par de iogures e mestúrase. Sérvese de inmediato en vasos individuais antes de que se oxide o zume e perda a súa cor. Decórase cuns trocitos de froitas.
  • 3. Smoothie de fresa e xeado. Necesitaremos: 100 g de fresas, 100 g de plátano, 200 g de xeado de nata, 200 ml de leite desnatada e 20 g de azucre. Lávanse as fresas e pélase o plátano. Se trocean as froitas e colócanse nun vaso de batidora xunto co xeado, o leite desnatada e o azucre (pode ser sen azucre, segundo o gusto persoal e o punto de maduración da froita). Se tritura ata lograr unha textura cremosa. Se nos gusta notar os trocitos de froitas, non se tritura ata o final para evitar que se desfaga por completo. Pódese substituír o xeado por iogur natural e un pouco de xeo picado. Recoméndase tomar recentemente elaborado e fresquito.
  • 4. Smoothie de cereixas e iogur. Necesitaremos: 400 g de cereixas picotas, 200 g de mazá, 400 ml de leite desnatada, 200 ml de iogur natural e 40 g de azucre. Lávanse as cereixas e se trocean para quitalas o óso. Xúntanse as cereixas coa mazá pelada e troceada, o leite e o iogur natural e, despois, se tritura todo con axuda da batidora ata obter un batido cremoso. O punto de azucre modificarase ao gusto de cada un. Sérvese decorado cuns trocitos de cereixas.