Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Que vitamina fáltache?

O aspecto da boca, os beizos, a lingua, o cabelo e a pel fan sospeitar a deficiencia probable de diversas vitaminas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 02 de Novembro de 2011

Tes chagas na boca con frecuencia? A túa pel está escamosa e reseca? Notas que o teu cabelo é fráxil e non ten brillo? Estes e outros signos clínicos son de interese para o profesional sanitario que, a través dunha completa exploración física de pel, mucosas, lingua, boca, dentes, pelo, uñas, extremidades ou abdome, pode coñecer unha posible deficiencia de vitaminas ou minerais. Pero moitos síntomas de déficit de nutrientes detéctanse cando o estado carencial está moi avanzado. Son máis habituais as situacións de déficits larvados e non resulta fácil detectar manifestacións carenciales evidentes. En caso preciso, a posible deficiencia hase de confirmar con indicadores bioquímicos, nunha análise de sangue pertinente. Unha vez confirmado o diagnóstico, o tratamento é sinxelo e rápido. Consiste en facer unha revisión da dieta, identificar os fallos e facer a selección de alimentos concretos, cuxo consumo axudará a superar a carencia. Na maioría dos casos, en poucas semanas nótase a melloría.

Imaxe: Emmaline

Aínda que a falta dalgunha vitamina asóciase con mal aspecto da pel, o cabelo e as uñas, non sempre é así. A carencia dun mineral esencial, o ferro, provoca anemia ferropénica, que se relaciona con palidez da pel, aumento da caída do pelo e uñas delgadas e planas.

Vitaminas para unha pel sa

Unha pel seca (xerosis) e escamosa denota pouca hidratación e algo máis. Necesita os nutrientes que alimentan ás células epiteliales para a súa correcta renovación e rexeneración. As vitaminas A, C e K nutren a pel, polo que a súa carencia reflíctese nesta parte externa do corpo. Aínda que a falta de vitamina K non é nada frecuente, a equimosis ou hematomas que aparecen debaixo da pel ou as pequenas manchas vermellas (petequias) poden ser signo de tal deficiencia. O brillo e a elasticidade da pel proporciónano os acedos grasos esenciais que, á súa vez e xunto con senllas vitaminas, poden ser os que falten para axudar a tratar ou a mellorar os eccemas, a psoriasis e a acne.

As hortalizas e froitas de outono e inverno de cor laranxa, como cenorias, cabaza, boniatos e cítricos (laranxas, mandarinas, pomelo), provén as dúas vitaminas máis necesarias, a A e a C. Ademais, todas as receitas deberían estar aderezadas con aceite de oliva virxe extra como fonte indiscutible de acedos grasos esenciais. Engadir froitos secos aos pratos ou tomar un puñado entre horas é unha contribución adecuada en graxas boas para o organismo.

Cabelo e uñas ben alimentadas

A fraxilidade pode deberse a falta de enerxía e proteínas, ben porque se segue unha dieta insuficiente para as necesidades individuais ou porque se ten unha enfermidade inflamatoria intestinal que afecta á absorción e aproveitamento dos nutrientes. Á súa vez, un achegue insuficiente e mantido de calcio, cinc, iodo, ferro, vitamina A e C, e algunhas vitaminas do grupo B tradúcese en cabelo e uñas fráxiles, quebradizas e sen brillo. Se ademais as uñas aprécianse delgadas e perden a súa forma convexa ou ven planas, significa que falta ferro. Apostar pola alimentación como primeira elección para tratar o problema é unha elección sabia e segura.

Pode ser necesario corrixir a falta de proteína animal de calidade e alternar na dieta a presenza de pito, peixes e ovo, polo menos, unha vez ao día. Os alimentos ricos en vitamina C serven á recuperación do aspecto de cabelos e uñas pola propia función da vitamina e porque axudan a unha maior absorción do ferro, un nutriente que nestas situacións pode estar comprometido.

Vitaminas que nutren as mucosas

As lesións na boca poden deberse a un déficit de vitamina B2 e a inflamación da lingua, de B2, B3 e B6

As vitaminas do grupo B fan o maior labor na correcta nutrición e bo estado das mucosas, tanto das que ven (boca, beizos e lingua) como das que non (mucosa do esófago, estómago e intestinos). As lesións na boca, as gretas ou a inflamación dos beizos son características que fan sospeitar dun déficit de riboflavina ou vitamina B2. A estomatitis angular, que provoca fisuras ou gretas nos ángulos da boca, ou a queilosis, que cursa con fisuras dolorosas nos beizos superior e inferior, son síntomas que poden responder á falta desta vitamina.

A glositis ou inflamación da lingua é outra condición de carencia, pero non só de vitamina B2, senón tamén de niacina ou vitamina B3, e de piridoxina ou vitamina B6. A falta desta última pode provocar fisuras linguales, molestas por dolorosas. O complexo B está disperso por variedade de alimentos, aínda que os froitos secos, os cereais integrais e os legumes son o tres alimentos que non poden faltar na dieta para obter o maior rendemento vitamínico da natureza.

TRADUCIR Os ALIMENTOS EN APETITOSAS RECEITAS

Na elaboración de receitas propias para esta tempada de outono e inverno hase de contar coa presenza indiscutible dos alimentos naturais da tempada que, á súa vez, supón concentrar as vitaminas necesarias para conseguir o bo estado de mucosas, pel, cabelo e uñas. Como receitas ricas en vitamina A e C, entre os miles de receitas idóneas que compoñen o extenso receitario de Eroski Consumer, seleccionáronse a crema de cabaza e cenoria, arroz con cabaza, allos porros e mexillóns, cenoria en ensalada con cebolleta e pementos ou, de sobremesa, mesturada con mazá en compota, unha receita que tamén serve como acompañamento dunha carne á prancha ou ao forno. Un zume de laranxa con cenoria para comezar o día con vitalidade, boniato salteado con cogomelos ou en forma de crema salgada, mesturado con froitos secos, son outras opcións.

Exemplo de pratos ricos en proteínas e ferro son todos os compostos por marisco de cuncha, como berberechos (os máis ricos en ferro), ameixas, chirlas, mexillóns e bígaros. Resultan deliciosos os mexillóns servidos con salsa picante, escabechados, mexillóns ou ameixas mesturadas con arroz, pasta como os tagliatelle con salmón e gambas, os espaguetis con mexillóns ou con ameixas . Un prato moi nutritivo é o de ameixas en salsa verde ou en revolto . Tanto uns como outros se poden engadir salteados a verduras como a borraja e o cardo, a legumes como os feixóns brancos ou ás sopas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións