Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Queimas as calorías que inxeres?

Certos excesos dietéticos non se compensan con camiñar 30 minutos ou ir ao ximnasio dúas veces por semana

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 11 de Febreiro de 2015
img_gimnasio pareja hd

Podo queimar o que comín con 30 minutos de bicicleta? Dúbidas sobre a dieta como esta, moi presentes nas charlas cotiás, xorden tamén con frecuencia na consulta dos dietistas-nutricionistas. Quen preguntan interésanse pola alimentación e preocúpanse polo seu peso. Unha das ideas máis estendidas é que se poden compensar os excesos dietéticos cun pouco de exercicio físico. Pero, é así? Cantas calorías quéimanse ao camiñar? Son menos ou máis das que contén o almorzo? Dá o mesmo un alimento que outro se teñen igual cantidade de calorías? O seguinte artigo explica como funciona o gasto calórico diario e ofrece exemplos concretos de cantas calorías gástanse ao realizar algunhas actividades.

Imaxe: Kzenon

Carolina levántase ao sete da mañá. Almorza un café con leite e un croissant (500 Kcal). Lávase os dentes. Sae á rúa e anda cinco minutos ata o autobús e outro cinco ata que chega ao traballo (50 Kcal). Está diante do computador traballando desde o oito ao tres da tarde. Volve a casa camiñando; tarda uns 20 minutos (100 Kcal). Ao chegar, come un prato de patacas guisadas cun anaco de pan e un iogur grego (800 Kcal). Ten cita coa súa dietista, así que pola tarde prepárase un sándwich de xamón e queixo (350Kcal). Cando chega á consulta, pregunta: “Que fago para queimar estas calorías? Podo comer o que queira e queimalo logo facendo exercicio?”.

Gasto calórico diario, como funciona?

O gasto calórico total son as calorías totais que unha persoa gasta nun día. Os principais compoñentes do gasto calórico diario son o gasto enerxético basal e o gasto calórico por actividade física.

  • Gasto enerxético basal: é a enerxía necesaria para as actividades vitais do corpo, tales como respirar, asegurar a circulación sanguínea e os procesos metabólicos básicos para o bo funcionamento do organismo. Existen fórmulas, como a de Harris-Benedict, que permiten estimar o gasto enerxético basal das persoas. Así, por exemplo, Carolina presenta un gasto calórico basal de 1.100 Kcal/día.
  • Actividade física e exercicio: calquera movemento corporal que esixa un gasto de enerxía é considerado como actividade física. O exercicio físico é unha variedade desta actividade planificada, estruturada e repetitiva que se realiza para mellorar ou manter un ou máis compoñentes da aptitude física. O deporte, en cambio, practícase en base a unhas regras preestablecidas. A actividade física e o exercicio son unha parte importante do gasto enerxético total. A súa contribución diaria ao gasto calórico é moi variable, posto que pode representar unha cantidade mínima de calorías en persoas con baixa actividade física ou un gasto calórico moi importante en persoas cun grao elevado de actividade, como os deportistas de elite ou en competición.

Actividade física e gasto calórico, cantas calorías quéimanse?

O exercicio físico contribúe a equilibrar o balance enerxético, é dicir, a diferenza entre as calorías que se consomen (entradas calóricas) e as calorías que se gastan ou queiman (saídas calóricas). Con todo, isto non significa que se poida abusar da comida para “compensalo” despois co exercicio. O gasto calórico pode variar segundo as persoas e a intensidade coa que se realice o exercicio. Para facerse unha idea aproximada, as seguintes son algunhas estimacións das calorías que se poden queimar con distintos tipos de actividade física:

  • Camiñar (30 minutos): 140 Kcal.
  • Bailar (35 minutos): 160 Kcal.
  • Andar pola montaña (30 minutos): 185 Kcal.
  • Correr (30 minutos): 300 Kcal.
  • Bicicleta (30 minutos): 300 Kcal.
  • Aerobic (30 minutos): 240 Kcal.
  • Nadar (30 minutos): 255 Kcal.
  • Xogar a baloncesto vigorosamente: 245 Kcal.

As cifras son elocuentes. Non calquera inxesta compénsase con facilidade con calquera tipo de exercicio ou actividade. Se Carolina inxerira 800 Kcal na súa comida, para queimalas necesitaría correr durante 30 minutos, facer bicicleta durante outra media hora e andar de maneira vigorosa outros 30 minutos máis. Resulta evidente que os excesos dietéticos non sempre se compensan camiñado media hora ou indo ao ximnasio un día á semana.

Por outra banda, é importante ser conscientes de que non é o mesmo un alimento que outro, aínda que as calorías que conteñan sexan as mesmas. Algúns alimentos ricos en graxas ou azucres poden ser compensados con certo grao de actividade física a nivel calórico, pero non hai maneira de compensar o efecto que un exceso de graxa e azucre ten sobre o organismo. Se se abusa de produtos como os bolos industriais, os batidos ou as bebidas azucaradas, así como de alimentos ricos en graxas saturadas, o organismo estará exposto a sufrir os efectos que estes tipos de ingredientes teñen sobre o corpo (maior risco de obesidade, diabetes, enfermidades cardiovasculares, etc.).

Que tipo e grao de actividade é a recomendada?

O Departamento de Saúde de Estados Unidos recomenda aos adultos facer un mínimo de 2 horas e 30 minutos á semana (ou 30 minutos, cinco días á semana) de actividade aeróbica de intensidade moderada. Ademais, realizar 60 minutos dunha actividade física intensa a diario axuda a evitar o aumento de peso gradual. Tamén aconsella aos nenos facer 60 minutos de actividade a maioría dos días (parte dese tempo pode vir da educación física e as clases de ximnasia nas escolas). En síntese, as actividades que aumenten o gasto calórico deberían ser realizadas a diario ou, polo menos, a maioría dos días da semana.

Etiquetas:

calorías Dieta

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións