Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Quitáronme unha moa, que podo comer?

Tras a extracción dunha peza dental, escoller os alimentos adecuados pode mellorar de maneira notable a cicatrización e hinchazón da ferida
Por Natàlia Gimferrer Morató 13 de Xullo de 2012
Img comer dientes listp
Imagen: Mate Marschalko

Calquera intervención cirúrxica require uns coidados posoperatorios para asegurar unha adecuada recuperación. Con todo, cando se trata da boca, as molestias poden ser moi incómodas e as consecuencias, un pouco máis delicadas. A imposibilidade para comer con normalidade pode provocar carencias alimentarias no organismo. Por iso, mesmo coas limitacións nos alimentos que se deben inxerir, é preciso asegurar un achegue de nutrientes equilibrado e suficiente. Neste artigo explícanse cales son os alimentos recomendados tras a extracción dunha peza dental, enuméranse os ingredientes máis nutritivos para os purés e os líquidos e indícase como introducir aos poucos os alimentos semisólidos na dieta, xunto cunha lista dos alimentos máis ricos en nutrientes.

Alimentos recomendados tras a extracción dunha peza dental

Despois da extracción dunha peza dental, é frecuente o sangrado que, ao mesturarse coa saliva, ocasiona un sabor metálico. Este gusto resulta un tanto desagradable, en especial cando se mestura coa comida, e acaba por provocar o rexeitamento de calquera alimento. Os enjuagues bucais axudan a minimizar ese problema e por esa razón recoméndanse, xa que a prioridade é alimentarse e facelo dun modo correcto.

As primeiras 24 horas son as máis importantes para o éxito dunha intervención. No caso dunha extracción dental, unha boa alimentación e saber escoller os alimentos adecuados pode mellorar de maneira notable a cicatrización e hinchazón da ferida e asegurar a correcta nutrición no período de recuperación.

Durante o tres primeiros días, o máis importante é:

  • Consumir alimentos fríos. As baixas temperaturas desinflaman a boca e favorecen a vasoconstricción. Isto diminúe a dor e o sangrado.
  • Evitar o consumo de alimentos irritantes, como os picantes. Entre eles destacan: o allo, o jengibre, o allo porro, os pementos, as cebolletas ou os rábanos.
  • Evitar o consumo de alimentos sólidos. Sobre todo durante os dous primeiros días, hanse de evitar os sólidos, xa que poden danar a ferida e ocasionar problemas.

Despois do terceiro día, a dinámica varía de maneira considerable. A partir deste momento son recomendables os alimentos mornos ou quentes, xa que favorecen a vasodilatación, é dicir, un aumento da rega sanguínea, necesario para a formación do novo tecido. Poden introducirse alimentos semisólidos e masticar sempre polo lado contrario á extracción. E, por suposto, é fundamental lavarse os dentes despois de calquera comida.

Purés e alimentos líquidos: os ingredientes máis nutritivos

Polas súas vitaminas, antioxidantes e minerais, as verduras son o ingrediente esencial para elaborar purés

Comer a base de purés durante algúns días require ter en conta cales son os alimentos que máis nutrientes e enerxía achegan, xa que serán a única fonte da nosa dieta. Polas súas vitaminas, antioxidantes e minerais, as verduras son o ingrediente esencial para a elaboración dos purés. Acelgas, apio, brócoli, cabaza, calabacín, espinacas, guisantes, xudías verdes, allos porros, tomate ou cenoria poden ser a base dos purés. A partir de aquí débense engadir outros nutrientes como lácteos, hidratos de carbono ou proteínas.

É importante que nos purés estean presentes todos os nutrientes principais. Un exemplo sería un puré con verdura, ao gusto, unha pataca e unha porción de queixo fresco. Ao finalizar, pode aderezarse con aceite de oliva cru, que lle dará unha textura máis melosa ao puré e achegará todos os beneficios deste prezado alimento.

Entre horas é aconsellable consumir alimentos líquidos, como zumes de froita naturais ou infusións. O achegue de nutrientes dos froitos recentemente espremidos resulta tamén fundamental. Pódeselles engadir leite fresco e conseguir un batido de froitas natural. Plátano, laranxa, fresas, cereixas, mango, melón, sandía, pexego ou piña son algunhas opcións.

Extracción dental e alimentos semisólidos: como incorporalos na dieta

A partir do tres días, pódense inxerir alimentos semisólidos na dieta. Xa é posible masticar con máis facilidade, aínda que non de maneira normal, e o obxectivo é aumentar de maneira progresiva a consistencia dos alimentos.

Neste período poden consumirse iogures, purés de froitas, queixos cremosos, gelatinas, arroz con leite, pan de molde, flanes, papillas de cereais, caldos de sémola, fideos, pito desmenuzado, xamón ou ovos.

Esta etapa dura un tres días máis. Pasado este tempo, pódense incorporar o resto dos alimentos sólidos e volver á dieta habitual. Convén non masticar polo lado afectado para evitar posibles danos na ferida, que se pechará nos seguintes días.

Alimentos ricos en nutrientes

Un alimento rico en nutrientes significa que ten a cantidade adecuada de vitaminas, minerais, proteínas, graxas ou carbohidratos. Estes alimentos axudan ao organismo a manterse san e diminúen os riscos de enfermidade. Para logralo, é necesario unha dieta equilibrada e variada a base de froitas, vexetais, grans enteiros, legumes, sementes, produtos cun contido baixo en graxa, carnes magras e peixe.

Se na dieta diaria non se achega a cantidade suficiente de nutrientes para o bo funcionamento do organismo, son posibles as carencias e o risco de padecer enfermidades crónicas, como a diabetes ou os problemas coronarios. Elixir unha dieta rica en graxas e calorías é, a miúdo, sinónimo de poucos nutrientes, o que contribúe a un aumento de peso, ademais das posibles patoloxías derivadas.

Algúns dos nutrientes máis importantes e as súas fontes de obtención son:

  • Calcio: produtos lácteos, substitutos de produtos lácteos enriquecidos, vexetais de follas verdes, sardiñas ou brócoli.
  • Potasio: plátanos, melón, uvas, espinacas, perexil, vexetais de folla escura e peixe.
  • Fibra: legumes, grans enteiros (integrais), froitas de cores, cenorias e sementes.
  • Vitamina A: ovos, leite, cenoria, tomate e melón.
  • Vitamina C: laranxas, fresas, tomate, kiwi, brócoli e pemento.
  • Vitamina E: aguacates, aceite de oliva, sementes, espinacas, grans enteiros e vexetais de folla escura.