Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Recomendacións alimentarias para previr o cancro

Non existen alimentos milagrosos para curar o cancro, pero si recomendacións nutricionais moi claras para previlo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 07deAgostode2012
Img alimentos cancer listp Imaxe: Paul Grant

O peso corporal, as eleccións alimentarias e o nivel de actividade física son o tres factores susceptibles de ser modificados (non xenéticos)que máis inciden sobre o risco de padecer cancro en quen non consomen tabaco. En Estados Unidos, un terzo das mortes por cancro débese aos malos hábitos de alimentación e ao sedentarismo. En España, esta enfermidade é a segunda causa de morte. Ante estas evidencias e, sobre todo, ante o feito de que estes factores si se poden modificar, a Sociedade Americana do Cancro (American Cancer Society, ACS) elaborou unhas guías para cambiar de hábitos e previr a enfermidade. O documento, publicado na revista científica Cancer Journal for Clinicians, suxire modificacións nos patróns dietéticos e de actividade física. Esta reportaxe recompila eses consellos e explica como levalos á práctica.

Img alimentos cancer
Imaxe: Paul Grant

Consellos nutricionais para a prevención do cancro: non existen alimentos milagrosos

Non é nada raro ler (ou escoitar) noticias sobre fórmulas extraordinarias, combinacións máxicas de alimentos, pílulas concentradas de nutrientes, sustancias naturais ou superalimentos que preveñen -e mesmo curan- o cancro. Pero estas ideas tan prometedoras (e, en xeral, tan caras) son ineficaces e non sempre seguras. A evidencia científica máis actual sobre os patróns de alimentación e actividade física e o risco de cancro está recollida nas guías de Sociedade Americana de Cancro, que destaca catro alicerces esenciais para a prevención desta doenza:

  1. Manter un peso saudable ao longo da vida.
  2. Seguir unha dieta saudable, con especial énfase nos alimentos de orixe vexetal.
  3. En caso de beber alcol, limitar o seu consumo.
  4. Adoptar un estilo de vida activo desde o punto de vista físico.

Así pois, previr un cancro non é tan fácil como consumir extracto de aloe beira con ginseng de Vietnam os días impares da semana. O estilo de vida, na súa forma máis global, e os hábitos de alimentación e actividade física en concreto son a clave. O positivo é que, por difícil que pareza, está nas nosas mans cambialos.

Como levar á práctica as recomendacións de alimentación e exercicio?

Evitar o sobrepeso e a obesidade é unha das medidas que máis beneficios reporta á saúde. No caso de que xa se padeza este trastorno (algo que, segundo as últimas enquisas, sucédelle ao 62% dos adultos españois), hai que ser consciente de que calquera pequena perda de peso mantida no tempo ten beneficios, e este sempre é un bo punto para empezar. Practicar actividade física de maneira regular e limitar o consumo de alimentos e bebidas demasiado calóricos son estratexias crave, aínda que en calquera caso é aconsellable consultar un dietista-nutricionista para lograr a perda de peso adecuada.

Para previr ou tratar o exceso de peso co obxectivo de reducir o risco de cancro (e tamén o de diabetes e de enfermidades cardiovasculares) é aconsellable seguir unha dieta que saliente os alimentos de orixe vexetal. Cales? Todos: os que máis nos gusten, os locais, os que nos regalen os veciños, os que estean mellor de prezo, os que se adapten mellor ás nosas habilidades culinarias… En canto á elección de alimentos e a frecuencia de consumo, as recomendacións son:

  • Froitas e hortalizas: polo menos 5 racións ao día.
  • Pan, pasta, arroz ou pataca: varias veces ao día e, se é posible, integrais.
  • Legumes: 3-4 veces por semana.
  • Froitos secos: 3-7 puñados á semana.
  • Aceite de oliva: mellor se é virxe, utilizala tanto para cociñar como para aderezar.
  • Para previr o cancro, débese limitar, tanto como se poida, o consumo de carne vermella e procesada.

O alcol é, segundo a Organización Mundial da Saúde, teratogénico, neurotóxico, adictivo, inmunosupresor, prexudicial para o sistema cardiovascular, carcinógeno e aumenta o risco de morte. Por iso, é mellor non consumir bebidas alcohólicas. Se se decide facelo, non debe superarse a cantidade dunha bebida ao día en mulleres e dúas para os homes.

Actividade física: adoptar un estilo de vida activo

Do catro recomendacións que facilita a Sociedade Americana de Cancro nos seus guías, unha fai referencia á actividade física. Co fin de minimizar o risco de cancro e preservar a saúde, os adultos deberían realizar, como mínimo, 150 minutos de actividade física moderada (ou ben 75 minutos se esta é de alta intensidade) cada semana, combinándoa da maneira que se prefira.

No caso dos nenos e adolescentes, deberíase destinar unha hora diaria á práctica de actividade física, de intensidade moderada ou vigorosa. Esta última debería aparecer 3 veces por semana. Ao mesmo tempo, recoméndase diminuír ao máximo as actividades sedentarias, como estar sentado, deitado, mirar a televisión ou outras formas de entretemento de pantalla. Sempre que se aumente a actividade física por encima da que se realiza de forma habitual, sexa cal for o punto de partida, achéganse beneficios para a saúde.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións