Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Recomendacións para o consumo de carne procesada

Hai ceas, merendas e mesmo grelladas máis aló da charcutería que poden substituírse por alimentos sans e igual de apetecibles

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 02deFebreirode2012
img_hamburguesa vegetal 1

Hamburguesas, salchichas, embutidos, patés e outros produtos de charcutería teñen un alto contido en graxa saturada, colesterol e sodio. Ademais, en gran parte dos casos, estes produtos levan engadidos ingredientes como as proteínas do leite, contraindicados para persoas con alerxias ou intolerancias alimentarias. A presenza na dieta destes produtos é prescindible e poden substituírse por outros alimentos en parecidas receitas e oportunidades. A razón desta necesidade é que as carnes vermellas en xeral e, en maior medida, as procesadas, teñen un exceso de nutrientes.

Img hamburguesa
Imaxe: Molly Elliott

A primeira pauta que debe exporse nunha dieta saudable é coñecer as recomendacións sanitarias respecto da inxesta de carne. A Organización Mundial da Saúde (OMS) e outras fontes científicas de referencia coinciden en sinalar que non se deben superar os 40-70 gramos de carne e produtos cárnicos ao día. Se o cálculo realízase por semana, a recomendación é que se limiten a dúas ou tres porcións de 100 gramos de luns a domingo. Estas cantidades inclúen todo tipo de carne e de produtos cárnicos e, mesmo, estes últimos con menor presenza xa que son produtos máis manufacturados, máis afastados do alimento natural. En consecuencia, se a saúde proclama pór atención e límites á cantidade de carne que se come, o máis adecuado será elixir a opción máis sa, saborosa e equilibrada.

É mellor optar por xamón serrano e alternar as carnes magras (pito, aves, tenreira magra, e alternar co solombo ou a cana de lombo de porco) na dieta cotiá, e evitar ou relegar para o excepcional as salchichas, os embutidos, os patés e as hamburguesas. Este hábito san alcanza tanto aos adultos como aos nenos. No caso dos máis pequenos, as cantidades marcan máis a limitación que as xornadas, pois un bocadillo para a merenda de pan con salchichón ou mortadela non alcanza os 20 gramos de produto, pero conta como ingrediente e non debe ser diario, senón ocasional. Non hai que esquecer que as ceas han de ser variadas, moito máis que salchichas ou hamburguesas.

Alternativas nos ingredientes

A recomendación saudable ao consumo de carne e derivados é que non se superen os 40-70 gramos ao día

Tomada a decisión de reducir a niveis saudable a inxesta de carne e derivados, pódese botar man do receitario para cambiar os hábitos alternando os ingredientes.
As hamburguesas poden seguir presentes no menú, acompañadas por patacas (mellor asadas que fritas) pero en elaboradas con pito, con atún ou bonito, bacallau, pescada, con verdel ou mesturas de vexetais, como froitos secos ou con tofu e algún legume ou cereal. As salchichas son máis difíciles de emular, aínda que no mercado tamén existen vexetais.

Os patés vexetais, unha opción moi cómoda e atractiva, son de todos os produtos de aperitivos diferentes os que máis aceptación teñen. A textura vexetal conserva a dos patés elaborados con fígado de porco ou de patos, incluso os mousses con queixos e ovos logran unha cremosidad superior. O chourizo e outros embutidos moi populares teñen tal personalidade que os intentos de enchelos con peixe ou outras especies fracasaron. Pero tamén entre os fiambres hainos máis lixeiros, aqueles elaborados con pavo e con pito encaixan mellor nunha dieta respectuosa cos niveis cárnicos que os procesados, máis grasos e contundentes. No entanto, moitos deles teñen tantos aditivos engadidos e tantos ingredientes diferentes á carne orixinal (proteínas de leite, espesantes, almidones, colorantes, conservantes, aromatizantes…) que cabe a reflexión de se merece a pena optar por un produto tan artificial.

Alternativa nos menús

Convén revisar as ceas, o momento do día en que máis se bota man de alimentos procesados

Tomada a decisión de racionalizar a carne e cumprir coa recomendación dun máximo de 300 gramos á semana, convén revisar as ceas, o momento do día en que máis se bota man de alimentos procesados. Hai que estar alerta en controlar a carne como ingrediente. Así, as pizzas poden estar elaboradas de atún e non de xamón; de espinacas e ovo e non peperoni; mesmo de peixe e mariscos. Os espetos, unha fórmula atractiva e moi vespertina, poden alterar vexetais con peixe, ou vexetais e verduras, ou vexetais e cogomelos, e deixar aos pichos morunos como opcións máis extraordinarias.

Os emparedados tamén impulsan botar man da charcutería e, con todo, cun pouco de imaxinación abren un abanico de opcións e sabores afastados da carne. É o momento dos típicos sánwiches vexetais, dos recheos de humus ou patés vexetais, de tortillas variadas ou de champiñóns e cogomelos. En definitiva, trátase de entender a alimentación como un conxunto no que a carne cumpre unha función, os derivados cárnicos outra, pero entre ambos non deben monopolizar as racións importantes nin as ceas.

UNHA GRELLADA MÁIS SA

A cociña á brasa conduce, se non se esquiva a unha sobrealimentación, ao abuso de carnes, de graxas e de sal. Cunha soa celebración ao redor da grellada pódese inxerir a carne recomendada para todo un mes, co agravante de que se escollen ademais as pezas e as fórmulas que máis colesterol presentan. Para non caer na tentación, poden escollerse pechugas e coxas de pito en lugar de costelas de cordeiro ou de porco, poden seleccionarse as partes máis magras e que a inxesta de chourizo non sexa máis que un capricho puntual.

Unha grellada sen charcutería é posible. O pito, as verduras e as patacas, os peixes máis carnosos, incluso o marisco, poden aderezar un prato de asado atractivo, contundente e saboroso. O costume e o gusto tamén se educan.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións