Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Recuperar os bos hábitos á volta das vacacións

Regresar ao traballo e á rutina diaria pode ser máis levadía cunha boa organización da compra e o menú desde o primeiro día

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 05 de Setembro de 2006

Comezan os horarios fixos, os nenos volven ao colexio, os maiores aos seus traballos e de novo hai que pór en marcha o espertador. Por estas e outras razóns, a volta das vacacións resulta para moitas persoas moi dura, con todo pódese facer algo máis levadía se se organiza ben desde o primeiro momento.

A neveira está baleira

Ao regresar a casa despois das vacacións é moi frecuente atopar a neveira baleira, tal e como quedou antes de marchar. Por tanto, o primeiro traballo é encher de novo a neveira. Este é o momento apropiado para facer unha planificación das comidas que se van a preparar esa semana. A organización de comidas hase de facer en función dos horarios de toda a familia e das quendas de traballo. É posible que ao longo da semana poidan ir xurdindo imprevistos, polo que hai que estar preparado para iso.

Planificar as comidas e as ceas vainos a axudar a preparar a lista da compra para levar ao supermercado e comprar só o necesario e imprescindible. Isto non significa que todos os días haxa que comer e cear diferente, senón que tamén convén aproveitar os restos de comida. Cando non se dispón de suficiente tempo para preparar día a día as comidas resulta moi útil elaborar máis cantidade e conxelar a comida preparada. O plan de comidas e ceas, situado nun lugar visible da casa, vai servir para lembrar que hai que descongelar os alimentos ou comidas preparadas con suficiente antelación no caso de que sexa necesario. Así mesmo, pódese dispor en casa de conservas -sardiñas, espárragos, legume, verdura…- de conxelados e de produtos de cuarta gama -como as ensaladas listas para o seu consumo- que son alimentos moi socorridos para algunhas ocasións.

Adaptarse de novo aos horarios de traballo

O verán leva consigo liberdade de horarios, plans espontáneos e en definitiva unha escasa programación das actividades. Durante as vacacións os horarios das comidas ven moi alterados, empezando desde o almorzo que se realiza máis tarde e a consecuencia disto non se adoita incluír unha media mañá. No seu lugar, é moi frecuente durante os meses de verán incluír aperitivos e vermouts antes das comidas e na tarde, que son polo xeral alimentos e bebidas que achegan moita enerxía pero que non sacian tanto como as comidas tradicionais. As horas da comida e a merenda adoitan ser moi variables e as ceas, polo xeral, tenden a ser máis tarde do habitual. En definitiva, son os horarios do almorzo e da cea os que sofren máis cambio ao volver á vida cotiá. É moi habitual adiantar o horario das ceas cando hai nenos na familia, con todo é un hábito que os maiores tamén o poden adoptar. Antes de irse á cama é moi útil deixar preparado o almorzo e o xantar do día seguinte, mesmo en moitos casos a comida do mediodía.

Ademais de reestruturar as tomas do día, é conveniente establecer uns horarios fixos das comidas, polo menos nas tomas principais. Convén adaptar os horarios aos de toda a familia para poder gozar dese momento en compañía.

Retomar o exercicio

O final das vacacións é un bo momento para retomar os bos hábitos que se deixan de facer durante o verán, entre eles o exercicio físico. Exporse propósitos fáciles de alcanzar -non fai falta decidir ir ao ximnasio ou a camiñar todos os días, quizais sexa mellor comezar con 2 ou 3 días por semana-, facilitarán o cumprimento dos nosos obxectivos. Ademais, os meses de setembro e outubro son a época ideal para realizar excursións ou algún tipo de deporte ao aire libre.

Non esquecerse de manter o corpo ben hidratado

Outro aspecto a ter en conta é a hidratación do organismo. Co paso dos meses, as temperaturas van baixando progresivamente e diminúen as ganas de beber líquidos. Por isto, é necesario hidratarse e repor líquidos aínda cando non se ten sede.

Unha alimentación ordenada, acompañada de exercicio físico regular, vai compensar os posibles excesos que se realizaron durante as vacacións.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións