Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Recuperarse dun desfalecemento

Unha mala alimentación antes de facer exercicio é a causa directa de padecer un desfalecemento

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 23deMarzode2006

O dicionario da RAE define o desfalecemento como o baixón físico súbito que impide ao corredor manter o ritmo da carreira ciclista. Aínda que en principio o termo limítase a ese deporte, o seu concepto estendeuse a todo estado de fatiga extrema ao que se chega nalgunhas ocasións ao realizar exercicio físico de longa duración.


Este síntoma afecta tanto a deportistas profesionais, como a calquera afeccionado e xorde cando a persoa, antes de facer o exercicio, non se alimentou da forma adecuada. O desfalecemento aparece durante a sesión de exercicio e forza a abandonar a actividade.

Cando aparece?

O desfalecemento prodúcese no organismo cando hai unha hipoglucemia. Isto significa que as reservas de glicosa -azucre- que hai no sangue diminúen ata o punto de que están a piques de esgotarse. Esta situación é consecuencia directa dunha alimentación inadecuada, na que non se consumiu a cantidade suficiente de hidratos de carbono antes do exercicio. Estes nutrientes son o combustible que necesita o organismo para enfrontarse a unha actividade física que require un importante esforzo.

Como se recupera a persoa afectada?

O primeiro que hai que facer ante un desfalecemento é deter a actividade e tentar que o corpo volva a un estado de normalidade. Se non se para, a intensidade do exercicio vai ir diminuíndo progresivamente e pódense agravar as consecuencias. Cando a enerxía se esgotou non se pode facer outra cousa que comer e beber. Non basta con suavizar o exercicio para reservar forzas.

No momento en que sentan os síntomas de que se está padecendo un desfalecemento: esgotamento, falta total de forzas, mesmo mareos, hanse de inxerir alimentos e bebidas que sexan fáciles dixerir. Con isto lógrase que aumente rapidamente a concentración de glicosa en sangue.


Zume de froitas, barritas enerxéticas, chocolate, froitas desecadas, etc. han de acompañar sempre a calquera deportista. Estes alimentos conteñen azucres que o organismo absorbe rapidamente, e lógrase evitar a hipoglucemia extrema. Tamén se poden tomar bebidas isotónicas que aceleran a recuperación. Estas bebidas conteñen azucres, sales minerais e gran cantidade de líquido, polo que axudan a repor rapidamente a auga e os minerais que se perderon a través da suor. Unha boa alternativa é recorrer á inxesta de soro oral caseiro elaborado con antelación: un litro de auga fervida, o zume de 1 ou 2 limóns, unha cucharadita de bicarbonato, un chisco de sal e 2 cucharadas de azucre.

Máis vale previr

Para que non sobreveña un desfalecemento é importante que antes de realizar exercicio consúmanse alimentos ricos en hidratos de carbono complexos, como son pasta, arroz, patacas, pan, cereais en copos ou galletas, e froitas como o plátano. Se o exercicio vai durar máis de 90 minutos convén non abusar de alimentos con hidratos de carbono simples como zumes de froitas, azucre, mel, froita en almíbar, caramelo, doces, chocolate, repostaría, bebidas refrescantes azucaradas, marmeladas, etc., xa que poden provocar un efecto rebote: un descenso dos niveis de azucre en sangue repentino ao cabo de 60 minutos de exercicio.

Outro aspecto moi importante é manter o corpo ben hidratado. Para iso recoméndase beber auga tanto antes do exercicio como durante e despois.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións