Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Refrescos lixeiro caseiros

Os refrescos lixeiro feitos en casa son unha interesante alternativa ás típicas bebidas azucaradas cando apetece degustar unha bebida doce ou froiteira nos días de verán

img_refresco agua hd

Os refrescos triunfan no verán, pola súa variedade de sabores e porque as burbullas deixan unha agradable sensación de frescor. Con todo, os refrescos tradicionais teñen abundante azucre: unha lata contén disoltos entre 30 e 35 gramos (o equivalente a catro ou cinco sobres de azucre), polo que achega moitas calorías baleiras (enerxía sen ningún nutriente). Para mellorar a dieta sen renunciar a un capricho, estas bebidas pódense substituír por refrescos caseiros, máis saudables, máis nutritivos e menos azucarados. O seguinte artigo ofrece unhas cantas ideas para elaborar en casa refrescos lixeiro e gozar da súa frescura nos meses máis calorosos.

Img refresco agua
Os refrescos tradicionais poden formar parte dunha dieta saudable e equilibrada se se consomen de forma ocasional e con medida. Con todo, en determinadas circunstancias, como no caso de padecer diabetes, obesidade ou triglicéridos elevados, son máis aconsellables as versións lixeiro. Estas substitúen o azucre por edulcorantes sen calorías, polo que son bebidas cun valor enerxético moi inferior á versión orixinal, máis adecuadas se se ha de controlar a inxesta de azucre e as calorías da dieta. Cabe sinalar que, no momento de elixir, a auga ha de ser sempre a principal bebida de referencia. Con todo, ás veces apetece darse un gusto. Nestes casos, antes de comprar un refresco industrial -sexa ou non sexa lixeiro-, convén botar unha ollada á despensa e a neveira de casa. Con moi poucos ingredientes pódense facer refrescos caseiros moito máis naturais, saudables e nutritivos.

Bebidas refrescantes, desde froitas ata chocolate

Img fcb0
Un refresco caseiro fácil de preparar e case sen calorías é a limonada. Elaborala é tan sinxelo como mesturar zume de limón, auga e edulcorante, en lugar de azucre, para que o valor enerxético da bebida sexa case nulo. Os amantes das burbullas poden utilizar gasosa (hainas sen calorías) e engadir diferentes ingredientes para obter unha bebida dun sabor ou outro. Zume de limón, laranxa, fresas, melón, sandía ou mango, ou ben café ou té, conforman algúns refrescos moi saudables. Pódese agregar á preparación un puñado de xeo machucado, case triturado, de maneira que se obteña un granizado.

Para os apaixonados do chocolate, é posible elaborar un delicioso refresco lixeiro de cacao coa mestura dun litro de leite con catro cucharadas de cacao lixeiro en po e edulcorante, se se desexa un sabor máis dulzón. Se o leite é desnatada, as calorías do produto final son aínda menores. Desta forma, obtense un batido de chocolate con moi poucas calorías.

Con todo, as protagonistas desta tempada son as froitas, en especial as que non se atopan noutros momentos do ano e que, por tanto, convén aproveitar. Algunhas suxestións para elaborar en casa (e evitar que se bote a perder o excedente de froitas) poden ser estas:

Refrescos e xeo: polos e granizados

Img 144568g
Con estas combinacións de ingredientes, ademais de elaborar bebidas, tamén é posible facer granizados e polos de xeo. Se se verte a mesma preparación nun vaso de batidora con xeo, obtéñense uns ricos granizados. E se se introducen os refrescos caseiros en moldes dentro do conxelador, nunhas horas poderase saborear un polo de xeo moi natural, sen aditivos engadidos.

Para facer un polo de xeo, colócase a bebida nuns moldes alongados preparados para polos ou nun vaso de iogur cun palito de plástico ou de madeira e déixase arrefriar polo menos durante cinco horas. Tanto os nenos como os maiores poderán gozar dun polo de xeo con moi poucas calorías en calquera momento do día, xa que o ingrediente principal é a auga (nun 85%-90% da súa composición).

O achegar calórico deste alimento é escaso, ao redor de 70 calorías por 100 mililitros, fronte ás 200-250 calorías por 100 mililitros dos xeados de crema ou leite. Os xeados de xeo non conteñen graxa nin colesterol, xa que na súa elaboración non se utiliza nata nin leite. Tampouco conteñen proteínas, uns nutrientes que si están presentes nos xeados de crema. Por tanto, o valor calórico dos xeados de xeo dependerá da cantidade de azucre que se use.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións